Beste Hans,
We zitten nu op pagina 4 over hoe je 230V draden in een versterker met elkaar verbindt. En dan kom je aan met lasdoppen, dat kan toch alleen maar cynisme opleveren?
Daar gaat íe nog een keer: kroonstenen, lasdoppen en aanverwante zut horen NIET in een versterker thuis. Waarom niet? Er is altijd iets vibratie in een dergelijk apparaat, oa door gebruik transformatoren. Kijk maar eens in een commercieel apparaat naar bv grote condensatoren, vaak zitten die vastgelijmd. Het is gewoon oneigenlijk gebruik van materialen en het is gevaarlijk. Als jij in NL een apparaat op de markt wilt brengen moet je dit laten keuren, dit komt never nooit door de keuring. Ik kan me niet beroepen op 59 jaar levenservaring, wel op 20 jaar rondhangen in elektronica product ontwikkeling waarvan ik teveel tijd in saaie testhuizen heb doorgebracht
Overigens ben je, als je dit apparaat thuis gebruikt, nergens toe verplicht. Je moet natuurlijk zelf weten wat en hoe je iets in je huis neerzet, helemaal eigen keus. Maar kom niet aan met dit als voorbeeld voor beginnende bouwers te noemen, want dit is een voorbeeld hoe het niet moet. Als je een commerciele versterker kunt vinden (NL markt, want wat die aziaten allemaal bedenken kun je ook niet voor instaan) waar lasdoppen in gebruikt worden, krat bier naar keus en die kom ik nog brengen ook
mvg, Barry