Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD162/T8

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

ief schreef:
Begrijp dat de proton ap1000 een waardig tehuis heeft gevonden... mooi! :)
Die wordt hier volledig in de watten gelegd en gekoesterd :)
ief
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 16:22
Locatie: Groningen

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door ief »

Had ie net nodig :)

Mooi spul en appart ding, ga dan maar is roepen dat elko's in de signaalweg niet ok zijn.

Veel plezier ervan iig!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

ief schreef:
Had ie net nodig :)

Mooi spul en appart ding, ga dan maar is roepen dat elko's in de signaalweg niet ok zijn.

Veel plezier ervan iig!
Die elko's in de signaalweg zijn nu inmiddels mkp's in de signaalweg :)
ief
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 16:22
Locatie: Groningen

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door ief »

lol :bounce:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

En zo langzaam aan komt er ook schot in de toekomstige luister ruimte....
Bijlagen
IMG_20160423_122509.jpg
IMG_20160423_122537.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door ray5150 »

Met de nadruk op ruimte. :lol:
Menig huiskamer is kleiner.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

Hoi Ray.
De kamer is 6.00 bij 6.80, dus het is inderdaad een lekkere ruimte.
Vandaag heb ik de ondervloer platen gelegd, het is grappig dat je tijdens het leggen van de platen al constateert dat dat de akoestische demping toe neemt en het dus steeds minder hol gaat klinken.
Dinsdag 17 mei komt men vloerbedekking leggen en dan kan ik het gaan inrichten, ik kijk er naar uit :)
Bijlagen
IMG_20160507_140738.jpg
IMG_20160507_140754.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door ray5150 »

Leuke ontmoetingsruimte voor een ZBA dag. :mrgreen:
Komt de bar links of rechts te staan ? :proost:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

Er staat daadwerkelijk (nog) een bar in de huiskamer :)
Maar dat is geen blijvertje, die stond er in toen ik het huis kocht.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Kappa7 »

Leuke ruimte zo.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door ray5150 »

Beetje leeg alleen...
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

Nog wel. Dinsdag 17 mei komt het vloerbedekking er in en daarop volgend wordt het ingericht.
In deze ruimte kun je dag en nacht de muziek belachelijk hard zetten zonder dat er ook maar iemand is die er iets van mee krijgt. :rock:
Gebruikersavatar
kuiperik
Berichten: 502
Lid geworden op: vr 05 nov 2004, 17:52
Locatie: Omg. Eindhoven
Contacteer:

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door kuiperik »

Ziet er goed uit, royale ruimte met voldoende opstellingsmogelijkheden :goedzo:
Gebruikersavatar
Teigetje
Berichten: 274
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 8:44
Locatie: Duiven

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Teigetje »

Met zo'n luisterruimte en luidsprekerboxen, ben jij een gelukkig mens! :D
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

Zo blij als een kind! het inrichten kan beginnen :)
Een ruime kamer uitsluitend gericht op het luisteren van muziek :)
Bijlagen
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door pappaleo »

Schitterend, en een beetje jaloers :mrgreen:

Wat is je plafondhoogte?
Gebruikersavatar
kuiperik
Berichten: 502
Lid geworden op: vr 05 nov 2004, 17:52
Locatie: Omg. Eindhoven
Contacteer:

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door kuiperik »

Damn zeg, dat zijn nog eens wat opstellingsmogelijkheden :rock:

Heb je al een idee met welke opstelling je gaat beginnen? Heb je toevallig je ruimte al gesimuleerd in REW om een idee van de frequentieresponse op diverse locaties te krijgen?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door ds23man »

Ik had er een systeemplafond ingegooid. Een betere basabsorber kan je niet hebben.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

De plafond hoogte is 245 dus dat houd niet over zeg maar
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door SARK »

pappaleo schreef:
Schitterend, en een beetje jaloers :mrgreen:

Wat is je plafondhoogte?
Schitterend en een beetje heul erg jaloers :evil:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door ray5150 »

Ik vind de inrichting er tot op heden nogal minimalistisch uitzien. :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door bas focal m180 »

Recensie, nee andere keer eerst moet de kamer goed onderhanden genomen worden.
gGed kleintje dan:
Ik heb wel vernomen dat het laag goed strak klinkt, de tweeter netjes zijn werk doet, het mid en hoog word verstoord door kamer invloeden, kale muren.

Wat wel opviel was de speaker lekker vrij speelt, geen laag rendement speakertje. die ingetogen klinkt.
Live gevoel zullen ze zeer goed weergeven ook al is het nummer niet live opgenomen maar in een studio.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door bas focal m180 »

Al vorderingen Olaf?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16

Bericht door Olaf Analogue »

We zitten alweer in het zomer halfjaar. Dat betekent voor mij veelal 7 dagen in de week werken. :|
Dus nog geen vorderingen Helaas.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD162/T8

Bericht door Olaf Analogue »

Wat een priegelwerk is het afplakken van al het houtwerk aan het plafond.
Ik moet er wat voor over hebben om hier de toekomstige oostelijke vintage luisterdagen te kunnen houden met al die mooie open baffles, gesloten systemen en de mooie discreet opgebouwde vintage versterkers .
:)
Bijlagen
plafond.jpg
Plaats reactie