O wauw, wat een verassing, hoorde ik in het verleden eigenlijk geen overtuigende verschillen tussen een buizen versterker of transistor versterker, ,... die verschillen hoor ik nu dus wel via de AD12100/M8, en niet zo'n klein beetje ook.
Dus buizen klinken echt veel muzikaler dan transistoren mits je luidsprekers de resolutie bezitten om dit verschil ook daadwerkelijk weer te geven, weer wat geleerd vandaag, ik ben blij dat ik dat oude ding nog had.
De voorversterker is een Xiangsheng 728a, het nieuwe type zonder toonregeling, het is even zoeken maar hij bestaat, de eindversterker is zoals gezegd een zelfbouw bak met zware UGT's en 807 buizen.
De dac die er voor hang is een hele solide zelfbouw TDA1541A dac. (het toestel welke onder de Arcam black box staat)
Een hele betaalbare combo, maar wat een weergave via de breedbanders zeg, wauw.
Nog meer goed nieuws, aankomend weekend heb ik drie dagen vrij
Dus dat wordt weer bezig gaan met de hobby.
Het hoofddoel voor dit weekend is eigenlijk om de Rumoh meetset aan de gang te krijgen, het punt is dat als je echt je best doet je op het gehoor best een klinkend filter kunt maken. (mits je niet stront verkouden bent) , maar wil je dan vervolgens de oneffenheden en de imperfecties er uit halen dan zul je dus echt moeten meten, daar is geen ontkomen aan.
Dus morgen nog een dagje werken en dan lekker aan de hobby.