Die wordt hier volledig in de watten gelegd en gekoesterdief schreef:Begrijp dat de proton ap1000 een waardig tehuis heeft gevonden... mooi!
Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD162/T8
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Had ie net nodig 
Mooi spul en appart ding, ga dan maar is roepen dat elko's in de signaalweg niet ok zijn.
Veel plezier ervan iig!
Mooi spul en appart ding, ga dan maar is roepen dat elko's in de signaalweg niet ok zijn.
Veel plezier ervan iig!
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Die elko's in de signaalweg zijn nu inmiddels mkp's in de signaalwegief schreef:Had ie net nodig
Mooi spul en appart ding, ga dan maar is roepen dat elko's in de signaalweg niet ok zijn.
Veel plezier ervan iig!
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
En zo langzaam aan komt er ook schot in de toekomstige luister ruimte....
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Met de nadruk op ruimte.
Menig huiskamer is kleiner.
Menig huiskamer is kleiner.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Hoi Ray.
De kamer is 6.00 bij 6.80, dus het is inderdaad een lekkere ruimte.
Vandaag heb ik de ondervloer platen gelegd, het is grappig dat je tijdens het leggen van de platen al constateert dat dat de akoestische demping toe neemt en het dus steeds minder hol gaat klinken.
Dinsdag 17 mei komt men vloerbedekking leggen en dan kan ik het gaan inrichten, ik kijk er naar uit
De kamer is 6.00 bij 6.80, dus het is inderdaad een lekkere ruimte.
Vandaag heb ik de ondervloer platen gelegd, het is grappig dat je tijdens het leggen van de platen al constateert dat dat de akoestische demping toe neemt en het dus steeds minder hol gaat klinken.
Dinsdag 17 mei komt men vloerbedekking leggen en dan kan ik het gaan inrichten, ik kijk er naar uit
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Leuke ontmoetingsruimte voor een ZBA dag.
Komt de bar links of rechts te staan ?
Komt de bar links of rechts te staan ?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Er staat daadwerkelijk (nog) een bar in de huiskamer 
Maar dat is geen blijvertje, die stond er in toen ik het huis kocht.
Maar dat is geen blijvertje, die stond er in toen ik het huis kocht.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Nog wel. Dinsdag 17 mei komt het vloerbedekking er in en daarop volgend wordt het ingericht.
In deze ruimte kun je dag en nacht de muziek belachelijk hard zetten zonder dat er ook maar iemand is die er iets van mee krijgt.
In deze ruimte kun je dag en nacht de muziek belachelijk hard zetten zonder dat er ook maar iemand is die er iets van mee krijgt.
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Ziet er goed uit, royale ruimte met voldoende opstellingsmogelijkheden 
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Met zo'n luisterruimte en luidsprekerboxen, ben jij een gelukkig mens! 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Zo blij als een kind! het inrichten kan beginnen 
Een ruime kamer uitsluitend gericht op het luisteren van muziek
Een ruime kamer uitsluitend gericht op het luisteren van muziek
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Schitterend, en een beetje jaloers 
Wat is je plafondhoogte?
Wat is je plafondhoogte?
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Damn zeg, dat zijn nog eens wat opstellingsmogelijkheden
Heb je al een idee met welke opstelling je gaat beginnen? Heb je toevallig je ruimte al gesimuleerd in REW om een idee van de frequentieresponse op diverse locaties te krijgen?
Heb je al een idee met welke opstelling je gaat beginnen? Heb je toevallig je ruimte al gesimuleerd in REW om een idee van de frequentieresponse op diverse locaties te krijgen?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Ik had er een systeemplafond ingegooid. Een betere basabsorber kan je niet hebben.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
De plafond hoogte is 245 dus dat houd niet over zeg maar
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Schitterend en een beetje heul erg jaloerspappaleo schreef:Schitterend, en een beetje jaloers
Wat is je plafondhoogte?
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Ik vind de inrichting er tot op heden nogal minimalistisch uitzien. 
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
Recensie, nee andere keer eerst moet de kamer goed onderhanden genomen worden.
gGed kleintje dan:
Ik heb wel vernomen dat het laag goed strak klinkt, de tweeter netjes zijn werk doet, het mid en hoog word verstoord door kamer invloeden, kale muren.
Wat wel opviel was de speaker lekker vrij speelt, geen laag rendement speakertje. die ingetogen klinkt.
Live gevoel zullen ze zeer goed weergeven ook al is het nummer niet live opgenomen maar in een studio.
gGed kleintje dan:
Ik heb wel vernomen dat het laag goed strak klinkt, de tweeter netjes zijn werk doet, het mid en hoog word verstoord door kamer invloeden, kale muren.
Wat wel opviel was de speaker lekker vrij speelt, geen laag rendement speakertje. die ingetogen klinkt.
Live gevoel zullen ze zeer goed weergeven ook al is het nummer niet live opgenomen maar in een studio.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD16
We zitten alweer in het zomer halfjaar. Dat betekent voor mij veelal 7 dagen in de week werken.
Dus nog geen vorderingen Helaas.
Dus nog geen vorderingen Helaas.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Lompe drieweg met Philips AD12201/W8, AD5060/SQ8 en AD162/T8
Wat een priegelwerk is het afplakken van al het houtwerk aan het plafond.
Ik moet er wat voor over hebben om hier de toekomstige oostelijke vintage luisterdagen te kunnen houden met al die mooie open baffles, gesloten systemen en de mooie discreet opgebouwde vintage versterkers .

Ik moet er wat voor over hebben om hier de toekomstige oostelijke vintage luisterdagen te kunnen houden met al die mooie open baffles, gesloten systemen en de mooie discreet opgebouwde vintage versterkers .
