Ik zou willen dat ik hier meer over mee kon praten, maar het gros is voor mij abracadabra.
iedere meedenker daarom op voorhand bedankt
Moderator: Beheerdersteam
Nee, je hebt ook nog zoiets als room gain, staande golven. Het wordt gewoon een kwestie van vergelijken en luisteren.MarcoSQ schreef:Sander : gaat ongetwijfeld goedkomen hoor ! Zien er fraai uit, en zo wordt t geluid vast ook. Linksom of rechtsom.
Dat ziet er op papier al een stuk fraaier uit zo ! Even afwachten op de luisterproef hoe dat laag het doet. Hopelijk niet te stevig...anders wordt 2.5weg toch wel lastig...
Je kan heel goed gelijk hebben hoor, met die bafflestep. Ik weet het gewoon niet, kan niet zien wat daar gebeurt, en jullie ook niet lijkt me![]()
Helaas, ik heb nog niet alle onderdelen binnen.MarcoSQ schreef:Hebben jullie al iets kunnen horen ?
Nou, je commentaar wordt gewaardeerd en ik neem het zeker mee in elke overweging die ik maak.markbakk schreef:Ik vind t filter wel wat raar worden. Met die 8m2 voor de onderste woofer krijg je een fraaie opslingering rond de 100Hz en die ga je nu compenseren door de bovenste woofer te dempen. Het kan natuurlijk wel, maar het is zo qua belasting van beide woofers wel onevenwichtig aan het worden.
Misschien kun je beter de bovenste impedantiepiek met een kringetje parallel aan de woofers dempen. Ik zou ze in elk geval in het laag elektrisch hetzelfde behandelen zo lang ze ook akoestisch hetzelfde moeten doen.
wel makkelijk langs de kant staan en commentaar leveren...
Wat bedoel je hier precies mee? Als ik het laag elektrisch hetzelfde behandel (ik interpreteer dat als: dezelfde spoelwaarde aanhouden bij beide woofers), dan heb ik weer min of meer een tweeweg met de afstraalproblemen in het verticale vlak.markbakk schreef:Ik zou ze in elk geval in het laag elektrisch hetzelfde behandelen zo lang ze ook akoestisch hetzelfde moeten doen.