Ik heb filter4 er nu op gezet en het hoog op -8db staan. Dat geeft een nette hoeveelheid hoog. Het sub speelt mee, maar merk dat er wel flink wat pieken en dalen in zitten.
Ik heb even met de APO / PEQguie parametrische windows equalizer wat lopen zoeken naar vervelende pieken en heb dit nu op het gehoor ingesteld. Nu heb ik heel erg rustig laag wat echt flink diep doorloopt, zonder echt te dreunen. Alleen heb ik denk ik wat te progressief lopen hakken en mis ik nu een beetje kick-laag. Hier moet ik echt met een meetset goed aan meten en wat systematischer metend/luisterend te werk gaan, zonder die correctie is het of niet aangenaam (dikke pieken) of te zacht. Laag mag van mij (mits netjes) best stevig zijn, maar het moet zeker niet bonken.
Ik denk dat ik nog wel 3 - 4 bandjes nodig heb om goed de staande golven uit mijn kamer weg te filteren, maar ik heb in het laag geen bandjes meer over (die laatste die in jouw filter "over" is, is nu een HP filter @ 110Hz, daar pakken de 10" seasjes het over).
Ik ga binnenkort twee Peerless XLS10'tjes als rear subjes neerzetten in hele kleine (30x30x30) kistjes. Daarvoor kan ik mooi twee andere kanalen van die rotel voor gebruiken. Ik ga denk ik voor de room-eq maar een minidsp inzetten, dan kan je tenminste netjes het systeem als totaal goed equalizen.
Dan wordt het dus:
pre-amp naar MiniDSP
MiniDSP verzorgt laagcorrectie voor complete systeem (wat ik nu in windows doe, maar dat werkt niet in 5.1)
MiniDSP naar AS2.100
AS2.100 versterkt naar tweeter en woofer
AS2.100 sub uit naar rotel, die naar de Seas woofers
De overige twee kanalen van de minidsp gaan rechtstreeks naar de rear subs die ik op die manier ook individueel kan regelen (voor de LT die nodig is ivm te kleine kistjes)
Best wel complex systeem en eigenlijk heel erg jammer dat de AS2.100 niet een optie heeft om het systeem als geheel te corrigeren, dat maakt hem wat minder geschikt als room-eq.
De DA/AD converter haters zullen zich in hun graf omdraaien van mijn systeem

. Ik ben er wel heel erg blij mee, want het klinkt echt heel erg veelbelovend!
2015 is deze set echt helemaal klaar!