Zijn niet van de plank geweest en de draden niet los geweest tijdens de test.Ah!buis schreef:De plus en min van de voeding verwisseld ?
Anne
Kan hooguit dat de steker andersom in het stopcontact zit.
Moderator: Beheerdersteam
Zijn niet van de plank geweest en de draden niet los geweest tijdens de test.Ah!buis schreef:De plus en min van de voeding verwisseld ?
Anne
Dat ga ik ook doen.Barry2001 schreef:
Anders nog eens dezelfde opstelling opbouwen, met de ingang zoals je die in je set had. Maar dan de uitgang op dummyload.
Oscillatie?Barry2001 schreef:Ok. Dan zou je dus iets vreemds aan de ingang verwachten. Maar wat kan daar zo gruwelijk mis gaan dat de boel in de hens gaat?
Dan gaan de elco's er het eerst aan denk ikAh!buis schreef:De plus en min van de voeding verwisseld ?
Anne
Als 't blijft duren gaan ze koken en ontploffen (vroeger toch, nu zijn ze voorgebarstenAaad schreef:Dan gaan de elco's er het eerst aan denk ikAh!buis schreef:De plus en min van de voeding verwisseld ?
Anne
Aad
Ik ben nu met de soft start bezig en ben het ff kwijt.Ah!buis schreef:Pootjes 10,11 EN 13 !Kappa7 schreef:De C-mos ingang, ik neem aan dat je poot 2 en 14 bedoelt? Dat is toch een uitgang? Waarom zou die niet open mogen blijven?Kun je toch zien, zit anders dan eerst.Zoals het zat moet C6 opladen bij inschakelen en ontlanden tijdens de wachttijd.Nu is 't ie eerst al ontladen totdat de wachtijd gaat verstrijken met opladen.C6, Hoe anders?De ingang aan poot 3 moet niet te langzaam veranderen om de ff goed te laten werken.Wordt hier vertraagd door C4.Zou mis kunnen gaan, misschien moet die C kleiner.De Daal-tijd?
Is de snelheid waar in deze schakelt te snel om de trafo rustig onder spanning te laten komen.
Anne
geen idee eigenlijk.richard schreef:Een vraagje tussendoor; veel IC's beginnen met TDA, waar staan die letters voor?
zoek maar uitrichard schreef:Een vraagje tussendoor; veel IC's beginnen met TDA, waar staan die letters voor?
Met 10k vanuit de Q en 10k vanuit het relais die samenkomen op de basis van de transistor komt er niet meer dan 0,6V terug naar het IC.En dat via de 10k, kan helemaal geen kwaad.Kappa7 schreef:Ik zal morgen eens kijkt of T&T toevallig nog andere heeft.
Heb nu Texas instrument gebruikt en daar heb ik er 3 van nu 2 getest maar die maken geen verschil.
De extra 10K zal ik er ook tussen zetten.
Moet er soms ook een diode tussen zo dat er geen spanning op Q kan komen?
Ah!buis schreef:Met 10k vanuit de Q en 10k vanuit het relais die samenkomen op de basis van de transistor komt er niet meer dan 0,6V terug naar het IC.En dat via de 10k, kan helemaal geen kwaad.Kappa7 schreef:Ik zal morgen eens kijkt of T&T toevallig nog andere heeft.
Heb nu Texas instrument gebruikt en daar heb ik er 3 van nu 2 getest maar die maken geen verschil.
De extra 10K zal ik er ook tussen zetten.
Moet er soms ook een diode tussen zo dat er geen spanning op Q kan komen?
Anne
Tig Domme AntwoordenAaad schreef:zoek maar uitrichard schreef:Een vraagje tussendoor; veel IC's beginnen met TDA, waar staan die letters voor?
http://acronyms.thefreedictionary.com/TDA
Aad
Hoi Aat,AatV schreef:Zonder me verder met de versterkerschakeling te bemoeien vind ik R1 van de voeding behoorlijk groot. Zou de waarde zodanig verlagen dat er ca. 5 mA. door de zener loopt.
groet,
Aat