Ik keek naar de eerste grafiek, en zag die 114 staan. en dacht die maal 2 is 228. das meer danPjotr schreef:Ja, die grafiekjes geven aan hoeveel warmte de LM4780 zelf op stookt. Zegt nog niets over wat voor trafo je nodig hebt. Meer iets om een koelprofiel te bepalen.Hans Nootdorp schreef:Volgens het grafiekje van Ah!buis is de total power dissipation bij 4 ohm max. 65 VA. Dus als je 2x een LM3886 bouwt, dan heb je dus voldoende aan een trafo van 2x65 = 130 VA. Die 200VA van jouw trafo is dus ruim voldoende.toetertje schreef:Super. Deze grafiekjes zijn wel van een andere lm. of liggen die qua specs gelijk?
ik heb zo'n audiograde besteld in polen. 2 x 25 volt bij 200Va.
Als ik nu in de grafiek kijk, moet ik dus bij 4 ohm speakers een beetje uitkijken bij voluit spelen?....
Wij van WC eend blijven herhalen: Voor een LM3886 is 24v/120VA per kanaal een mooie waarde die in de praktijk redelijk optimaal is. Kun je er 80W_rms mee in 4 ohm stoppen. Je kunt blijven redeneren tot je een ons weegt maar dat is het. 100VA/kanaal mag ook en zal in de meeste gevallen ook goed voldoen en meer VA mag ook, al is dat overkill en van weinig nut. Ga je niet meer uitgangsvermogen mee krijgen.
de trafo leveren kan. Maar die 114 is dus een andere waarde.
