Wat ik van de reacties over een aardscherm/statisch scherm begrijp, heeft dat voor audio geen zin?
Ik dacht namelijk dat zo'n wikkeling HF troep buiten hield (net als een netfilter).
T.o.v. een bloktrafo is dat toch een zwak punt bij een ringkern?
Op ringkerntrafo.nl wordt het volgende geschreven over zo'n scherm:
"Een ingebouwd statische afscherming wordt aangebracht tussen de primaire en secundaire wikkeling en heeft tot doel de capacitieve koppeling tussen de wikkelingen op te heffen. Hierdoor onstaat een sterke filterwerking voor hoogfrequent storingen van het electriciteitsnet"
Verder zit er nog een extra magnetisch scherm in de audiograde versie van Toroidy, maar heeft dat dan wel/meer zin?
Een trafo kap komt er sowieso overheen, al is het alleen om de mechanische brom te verminderen.
Maar als de bovenstaande extra's echt overbodig zijn, giet ik liever een gewone trafo in de kap.
