En nu grijs? Ok, wat haarverf danFR_Aad schreef:Ik was ooit blond, dus ik vraag het maar. Waarom zou je geen ringkern willen?
Ringkernen hebben een hoge koppelcapaciteit, al gauw zo'n 750pF - 1nF. Je krijgt daardoor een vrij hoge lekstroom wat je soms al voelt bij aanraken van de kast. Ik mat bij mijn CA zo'n 100uA. Is beslist een veilige waarde maar voor audio is het wel zaak om de kast te aarden dan i.v.m. eventuele brom. Een aardscherm doet daar niets aan, moet je evengoed de kast aarden. Houdt alleen de netstoring wat meer tegen. Bloktrafo's hebben een veel lagere koppelcapaciteit (<100pF) en speelt die lekstroom niet zo.
Maar ach, mijn CA speelt de sterren van de hemel met gewone standaard ringkerntrafo's
