Composite versterker "De brainstorm"

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Pjotr »

Dan is het goed ;) Nu bedtijd. Morgen staat AatV om 9 uur op de stoep.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door cve »

Complimenten Peter! Werkelijk erg mooi gedaan.

Co
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Aaad »

Pjotr schreef:
Ja, waar doen we het eigenlijk allemaal voor hè :lol: Maar goed dat is een hele andere discussie.........
Je ziet de mooiste dingen voorbij komen, een hele wetenschap heeft zich rond dit fenomeen ontwikkeld en mensen zijn bereid om hier diep voor in de buidel te tasten en waarvoor?
Om een paar liter lucht in beweging te brengen..... ](*,)

Aad
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door SSassen »

Dat noem ik nu een knap stuk werk, m'n complimenten Peter!
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Bertje »

Die heatpipes zijn wel té cool zeg :lol: 8) erg mooi geworden!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Kappa7 »

Heb vandaag de versterker beluisterd en daar is niets mis mee.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Pjotr »

Op zo'n dag klinken alle versterkers waar niets mis mee is wel goed. Het werkelijke extra kwam door de achtergondruis van het publiek en overspraak van de naburige kamer m.i. niet uit zo goed de verf. De crux zit hem toch in het gemak waarmee het zachte passages weergeeft.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door democles »

Was er niet bij,helaas :(

Maar heb een keer ervaren in een volle kroeg in Groningen,dat de muziek hard stond en dat de conversatie onderling er geen enkele hinder van ondervond.

Beetje vreemd gevoel :| harde muziek en gewoon op normaal niveau kunnen praten met elkaar :wink: totaal geen probleem met achtergrond ruis.

Even gekeken welke versterker er stond te draaien,,iets met mcintosh was het. :D
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door cve »

Pjotr schreef:
Op zo'n dag klinken alle versterkers waar niets mis mee is wel goed. Het werkelijke extra kwam door de achtergondruis van het publiek en overspraak van de naburige kamer m.i. niet uit zo goed de verf. De crux zit hem toch in het gemak waarmee het zachte passages weergeeft.
Maar was je tevreden met het resultaat? Dat maak ik niet zo goed op uit je reactie. En ik weet dat je kritisch bent.

Co
irribeo
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 10 jun 2013, 23:47

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door irribeo »

democles schreef:
Was er niet bij,helaas :(

Maar heb een keer ervaren in een volle kroeg in Groningen,dat de muziek hard stond en dat de conversatie onderling er geen enkele hinder van ondervond.

Beetje vreemd gevoel :| harde muziek en gewoon op normaal niveau kunnen praten met elkaar :wink: totaal geen probleem met achtergrond ruis.

Even gekeken welke versterker er stond te draaien,,iets met mcintosh was het. :D
Als t hard klinkt en je kan gewoon praten is klinkt t hard door vervorming. Klinkt t niet hard maar merk je als je wilt praten dat gebaren handiger zijn, dan vervormt t niet. Nou zal die McIntosh normaal niet vervormen lijkt me, dus...denk toch dat ie flink overstuurd werd bijvoorbeeld. Of mijn idee klopt niet, wieweet haha
irribeo
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 10 jun 2013, 23:47

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door irribeo »

Naja twee keer is wat veel :)
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door democles »

Blijft een beetje vreemd,dat muziek de ruimte overheerst en je toch op normaal niveau met elkaar kunt praten ,,en de muziek klonk verre van vervormd.,, :shock:

(nee,en ik zat er nog niet lang genoeg om met de mate van inname :beer: te twijfelen aan mijn zintuigen............. :mrgreen: )
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door gervenja »

Wat een mooi project is dit, en het oog voor detail, wereld klasse.
Super doordacht van voor naar achteren, gefeliciteerd met het resultaat.
Kan ik weer wat van leren. :goeie: =D>
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Pjotr »

cve schreef:
Maar was je tevreden met het resultaat? Dat maak ik niet zo goed op uit je reactie. En ik weet dat je kritisch bent.

Co
Laat ik het zo zeggen Co: Het "Holografische" plaatje wat ik thuis er mee heb, kwam voor mij niet uit de verf in Hengelo. Of dat nu aan de daar beperkt beschikbare speakers lag in die ruimte en/of geroezemoes weet ik niet zo. Ik had het idee dat alle daar gedemonstreerde versterkers zo'n beetje hetzelfde klonken. Thuis is het een behoorlijk verschil met mijn Denon. Laat veel meer detail horen wat je bijvoorbeeld goed hoort bij klarinet, fagot, gestreken contrabas en aan het uitsterven van de ruimtelijke galm bij acoustische opnamen. Aan Hans zijn ladderdac als bron lag het m.i. niet.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door knuisje »

Dit is min versie van de ZBA-versterker in aanbouw. Iets anders dan die van Pjotr. 8-[

De kast is van een Vintage Sony versterker. Ik heb de volumepot vervangen voor een 10k exemplaar. De inputselector wordt herbruikt, alles in de signaalweg heb ik verwijderd. Het printje naast de inputselectie is voor de aansturing van één van de VU-meters. De verlichting van deze meters is defect en wordt vervangen door een ledstripje met warmwitte leds. De muurwrat linksvoor is de voeding van het ledstripje.
Rest nog de bekabeling aan te brengen...
Bijlagen
DSC03753.JPG
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door FR_Aad »

Handig, die clipjes waar de LM mee aan het koelblok zitten.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door hannesie »

Dadelijk de kap er op, en dan zeggen, "die dingen van vroeger waren zo gek nog niet."
:mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Pjotr »

Mooi Peter =D> Zie dat je nu in het ene kanaal de PP's hebt gezet. Ben benieuwd of en welk verschil jij waarneemt.
FR_Aad schreef:
Handig, die clipjes waar de LM mee aan het koelblok zitten.
Het zijn eigenlijk stevige bladveren, Ze bestaan toch al heel lang en ze kosten vrijwel niets. Worden veel gebuikt voor hele ritsen TO247 in power converters. Ik heb ze ook liggen maar in mijn CA pasten ze niet meer op het kleine koelblokje. Anders had ik ze ook gebruikt
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door knuisje »

Deze clips vergemakkelijken de montage omdat de exacte positie van de LM niet meer zo erg nauw komt. Ook wordt de LM over een groter oppervlak en gelijkmatiger tegen het koelblok gedrukt dan met de enkele schroefbevestiging.

Ik ga als hij speelt eens luisteren of ik de verschillen tussen de PP en COG c-tjes kan horen. :-$
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Ah!buis »

knuisje schreef:
Deze clips vergemakkelijken de montage omdat de exacte positie van de LM niet meer zo erg nauw komt. Ook wordt de LM over een groter oppervlak en gelijkmatiger tegen het koelblok gedrukt dan met de enkele schroefbevestiging.

Ik ga als hij speelt eens luisteren of ik de verschillen tussen de PP en COG c-tjes kan horen. :-$
De ene zal wel warmer klinken als de ander maar niet door die C's :lol:
Vroeger had je nog andere soort clips (weet nog of het nog gedaan wordt).Was zonder schroef, rechts en links van de transistor (of IC) een vierkant gat in de koelplaat waardoor de clip ging met weerhaken vanachter.
Anne
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Bertje »

knuisje schreef:
Deze clips vergemakkelijken de montage omdat de exacte positie van de LM niet meer zo erg nauw komt. Ook wordt de LM over een groter oppervlak en gelijkmatiger tegen het koelblok gedrukt dan met de enkele schroefbevestiging.
Waar kan je die clips kopen als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door knuisje »

Ik zal morgen even een link posten.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28475
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door ds23man »

Morgen? :think: :think:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Morgen? :think: :think:
Heb je zo'n haast dan? :shock: De winkels zijn nu dicht hoor :rofl:

Nou vooruit dan: http://nl.rs-online.com/web/c/hvac-fans ... 5448464D26

Ze zijn er voor 1, 2 en 10 torren op rij. Althans bij RS. Knuis zoekt ze morrege voor je op bij Mouser :lol:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door knuisje »

Nou, voor degenen die vanavond nog aan de gang willen: klak
Plaats reactie