Composite versterker "De brainstorm"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Dan is het goed
Nu bedtijd. Morgen staat AatV om 9 uur op de stoep.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Je ziet de mooiste dingen voorbij komen, een hele wetenschap heeft zich rond dit fenomeen ontwikkeld en mensen zijn bereid om hier diep voor in de buidel te tasten en waarvoor?Pjotr schreef:Ja, waar doen we het eigenlijk allemaal voor hèMaar goed dat is een hele andere discussie.........
Om een paar liter lucht in beweging te brengen.....
Aad
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Dat noem ik nu een knap stuk werk, m'n complimenten Peter!
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Die heatpipes zijn wel té cool zeg
erg mooi geworden!
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Heb vandaag de versterker beluisterd en daar is niets mis mee.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Op zo'n dag klinken alle versterkers waar niets mis mee is wel goed. Het werkelijke extra kwam door de achtergondruis van het publiek en overspraak van de naburige kamer m.i. niet uit zo goed de verf. De crux zit hem toch in het gemak waarmee het zachte passages weergeeft.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Was er niet bij,helaas
Maar heb een keer ervaren in een volle kroeg in Groningen,dat de muziek hard stond en dat de conversatie onderling er geen enkele hinder van ondervond.
Beetje vreemd gevoel
harde muziek en gewoon op normaal niveau kunnen praten met elkaar
totaal geen probleem met achtergrond ruis.
Even gekeken welke versterker er stond te draaien,,iets met mcintosh was het.
Maar heb een keer ervaren in een volle kroeg in Groningen,dat de muziek hard stond en dat de conversatie onderling er geen enkele hinder van ondervond.
Beetje vreemd gevoel
Even gekeken welke versterker er stond te draaien,,iets met mcintosh was het.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Maar was je tevreden met het resultaat? Dat maak ik niet zo goed op uit je reactie. En ik weet dat je kritisch bent.Pjotr schreef:Op zo'n dag klinken alle versterkers waar niets mis mee is wel goed. Het werkelijke extra kwam door de achtergondruis van het publiek en overspraak van de naburige kamer m.i. niet uit zo goed de verf. De crux zit hem toch in het gemak waarmee het zachte passages weergeeft.
Co
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Als t hard klinkt en je kan gewoon praten is klinkt t hard door vervorming. Klinkt t niet hard maar merk je als je wilt praten dat gebaren handiger zijn, dan vervormt t niet. Nou zal die McIntosh normaal niet vervormen lijkt me, dus...denk toch dat ie flink overstuurd werd bijvoorbeeld. Of mijn idee klopt niet, wieweet hahademocles schreef:Was er niet bij,helaas![]()
Maar heb een keer ervaren in een volle kroeg in Groningen,dat de muziek hard stond en dat de conversatie onderling er geen enkele hinder van ondervond.
Beetje vreemd gevoelharde muziek en gewoon op normaal niveau kunnen praten met elkaar
totaal geen probleem met achtergrond ruis.
Even gekeken welke versterker er stond te draaien,,iets met mcintosh was het.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Blijft een beetje vreemd,dat muziek de ruimte overheerst en je toch op normaal niveau met elkaar kunt praten ,,en de muziek klonk verre van vervormd.,,
(nee,en ik zat er nog niet lang genoeg om met de mate van inname
te twijfelen aan mijn zintuigen.............
)
(nee,en ik zat er nog niet lang genoeg om met de mate van inname
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Wat een mooi project is dit, en het oog voor detail, wereld klasse.
Super doordacht van voor naar achteren, gefeliciteerd met het resultaat.
Kan ik weer wat van leren.

Super doordacht van voor naar achteren, gefeliciteerd met het resultaat.
Kan ik weer wat van leren.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Laat ik het zo zeggen Co: Het "Holografische" plaatje wat ik thuis er mee heb, kwam voor mij niet uit de verf in Hengelo. Of dat nu aan de daar beperkt beschikbare speakers lag in die ruimte en/of geroezemoes weet ik niet zo. Ik had het idee dat alle daar gedemonstreerde versterkers zo'n beetje hetzelfde klonken. Thuis is het een behoorlijk verschil met mijn Denon. Laat veel meer detail horen wat je bijvoorbeeld goed hoort bij klarinet, fagot, gestreken contrabas en aan het uitsterven van de ruimtelijke galm bij acoustische opnamen. Aan Hans zijn ladderdac als bron lag het m.i. niet.cve schreef:Maar was je tevreden met het resultaat? Dat maak ik niet zo goed op uit je reactie. En ik weet dat je kritisch bent.
Co
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Dit is min versie van de ZBA-versterker in aanbouw. Iets anders dan die van Pjotr.
De kast is van een Vintage Sony versterker. Ik heb de volumepot vervangen voor een 10k exemplaar. De inputselector wordt herbruikt, alles in de signaalweg heb ik verwijderd. Het printje naast de inputselectie is voor de aansturing van één van de VU-meters. De verlichting van deze meters is defect en wordt vervangen door een ledstripje met warmwitte leds. De muurwrat linksvoor is de voeding van het ledstripje.
Rest nog de bekabeling aan te brengen...
De kast is van een Vintage Sony versterker. Ik heb de volumepot vervangen voor een 10k exemplaar. De inputselector wordt herbruikt, alles in de signaalweg heb ik verwijderd. Het printje naast de inputselectie is voor de aansturing van één van de VU-meters. De verlichting van deze meters is defect en wordt vervangen door een ledstripje met warmwitte leds. De muurwrat linksvoor is de voeding van het ledstripje.
Rest nog de bekabeling aan te brengen...
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Handig, die clipjes waar de LM mee aan het koelblok zitten.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Dadelijk de kap er op, en dan zeggen, "die dingen van vroeger waren zo gek nog niet."

Re: Composite versterker "De brainstorm"
Mooi Peter
Zie dat je nu in het ene kanaal de PP's hebt gezet. Ben benieuwd of en welk verschil jij waarneemt.
Het zijn eigenlijk stevige bladveren, Ze bestaan toch al heel lang en ze kosten vrijwel niets. Worden veel gebuikt voor hele ritsen TO247 in power converters. Ik heb ze ook liggen maar in mijn CA pasten ze niet meer op het kleine koelblokje. Anders had ik ze ook gebruiktFR_Aad schreef:Handig, die clipjes waar de LM mee aan het koelblok zitten.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Deze clips vergemakkelijken de montage omdat de exacte positie van de LM niet meer zo erg nauw komt. Ook wordt de LM over een groter oppervlak en gelijkmatiger tegen het koelblok gedrukt dan met de enkele schroefbevestiging.
Ik ga als hij speelt eens luisteren of ik de verschillen tussen de PP en COG c-tjes kan horen.
Ik ga als hij speelt eens luisteren of ik de verschillen tussen de PP en COG c-tjes kan horen.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
De ene zal wel warmer klinken als de ander maar niet door die C'sknuisje schreef:Deze clips vergemakkelijken de montage omdat de exacte positie van de LM niet meer zo erg nauw komt. Ook wordt de LM over een groter oppervlak en gelijkmatiger tegen het koelblok gedrukt dan met de enkele schroefbevestiging.
Ik ga als hij speelt eens luisteren of ik de verschillen tussen de PP en COG c-tjes kan horen.
Vroeger had je nog andere soort clips (weet nog of het nog gedaan wordt).Was zonder schroef, rechts en links van de transistor (of IC) een vierkant gat in de koelplaat waardoor de clip ging met weerhaken vanachter.
Anne
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Waar kan je die clips kopen als ik vragen mag?knuisje schreef:Deze clips vergemakkelijken de montage omdat de exacte positie van de LM niet meer zo erg nauw komt. Ook wordt de LM over een groter oppervlak en gelijkmatiger tegen het koelblok gedrukt dan met de enkele schroefbevestiging.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Heb je zo'n haast dan?ds23man schreef:Morgen?![]()
Nou vooruit dan: http://nl.rs-online.com/web/c/hvac-fans ... 5448464D26
Ze zijn er voor 1, 2 en 10 torren op rij. Althans bij RS. Knuis zoekt ze morrege voor je op bij Mouser
