Zo, weer zo een en ander op orde.Eigenlijk getwijfeld of ik hier wel mee zou komen, is wel leuk tijdverdrijf maar wie zit er op te wachten

.Tot Ray dacht dat ik me zit te vervelen, dan maar even het tegendeel aantonen
Door die ene voedingsspanning heeft het eerste idee wel het voordeel geen bescherming van de LSers tegen gelijkstroom nodig te hebben, er zit een dikke elco in serie.
Door nu een symetische voeding te gebruiken moet dat wel.Er is dan ook nog een afzonderlijke voedingsspanning voor de buizen nodig, de halve spanning is wat weinig en de min voor de buis erbij geeft weer meer koppel-C's, ook niet graag.
Maar ieder z'n spanning geeft meer vrijheid, komt 't niet zo nauw.Dan wordt 't zoiets
En de buis zit zo

- IaVa81.jpg (35.91 KiB) 657 keer bekeken
Omdat het gemakkelijk werkt heb ik printjes met Express getekend en later overgedaan met een worsteling met Eagle

.Er zitten een paar weerstanden in die waarschijnlijk niet nodig zijn (rood overbrugd).In geval van brom door een aardlus kan dan de een of ander erbij, ondertussen voorkomt dat(bij een toch) een draadbrug

er zit 'r al een in

.
Ondertussen zie ik dat Aat al wat mopperd

.Die ingangsweerstand moedwillig wat groot, geeft gratis hoog-af, is bijna geen Miller met de anode voor wisselspanning geaard.De versterking is idd niet groot, wat wil je bij zulke lage voeding.Eigenlijk versterkt het buisje niet, de gevoeligheid met en zonder is ongeveer dezelfde.
Dat is het verschil met buizenversterkers.Tegenkoppeling in de eindtrap en daarna nog over de hele versterker werd bij buizen ook al lang gedaan.Verschil is, bij buizen moet het voorversterkerdeel de gevoeligheid vergroten, terwijl die van het IC hier al genoeg is.
Anne