TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Vandaar dat de voeding erbij zit
Altijd verdacht. Zal er wat spullen voor bestellen, XLR stekkers enzo, doe daar normaal hier niks mee.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Bij mij deed ie dat wel. Denk dat je USB poort dan te weinig levertKappa7 schreef:Zonder externe voeding werkt de 0404 niet
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Was even terug zoeken, v.w.b. dat inverse RIAA netwerkje zie hier:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 7#p1582097
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 0#p1581710
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 7#p1582097
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 0#p1581710
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Tnx! Erg content mee, loop er al zo lang tegenaan dat ik die dingen hier niet kan meten, ben met de 300B SE eindtrap zelfs al eens naar Dalojan in Oosterwolde gekacheld om ze daar te meten
Zag er allemaal goed uit trouwens.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Had jij niet net een ander type uit de serie?Pjotr schreef:Bij mij deed ie dat wel. Denk dat je USB poort dan te weinig levertKappa7 schreef:Zonder externe voeding werkt de 0404 niet
De kleinere versies uit de serie kunnen wel p USB draaien maar de 0404 niet.
Staat ook in de specs vermeld meen ik me te herinneren.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Ik heb de 0404 ook gehad, in de witte uitvoering. Die heeft Hans een paar jaar geleden van mij overgenomen. Voor het echte versterker meetwerk heb ik de Audiphile192 PCI kaart in de PC en voor de laptop voor speakermetingen de EMU Tracker. De 0404 was dus overcompleet. Maar je hebt denk ik gelijk en moest hij op een externe voeding.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Ik zie zo even geen verschil tussen de uitvoeringen, die van mij is een groene
Blauw zie ik ook wel en wit ... kan ook gewoon hetzelfde ding zijn dat in verschillende kleuren uitgekomen is. Zo aan de buitenkant, in- en uitgangen te zien zijn ze gelijk.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Zijn ook gelijk. De witte is de Macfiele uitvoering, was destijds wat op voorraad was bij Feedback en even duur als de blauw/goen/grijze 
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Het heeft even geduurd maar nu ik thuis zit en de verbouwing van mijn ouders huis wat minder aandacht vraagt heb ik eindelijk weer tijd om met dit project verder te gaan.Ah!buis schreef:Enkele bedenkingen![]()
C-mos ingangen nooit open laten.
Zou C6 anders zetten.
Ipv die drie dikke 150 Ω weerstanden misschien een (of twee in serie) NTC's , minder plaats nodig.
En dan de stijg- daal-tijd![]()
Anne
Als eerste maar weer verder met de soft start.
De voorgestelde aanpassingen zijn door gevoerd.
Voor de NTC's heb ik 4x de B57238S0100M000 gebruikt.
Geen idee of dit voldoende is maar heb deze ergens in een Ebay ontwerp zien staan. Hopelijk is het voldoende.
Eerst maar weer even het schema wat ik nu gebruikt heb. En dat zal er ongeveer zo uit gaan zien. En hier is het Gerber. Verder hadden we tussen de bedrijven door nog een Elco plankje gemaakt.
Voor de test ga ik met 1 plank werken maar zit er aan te denken om voor de definitive uitvoering nog een tweede plank er bij te maken met de zelfde capaciteit. Volgende stap zal worden om het geheel op de plank te maken en wat te gaan testen.
Mogelijk morgen meer.
Groetjes George
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Old school die laatste print
met de dremel, niks mis mee, vaak zo gedaan.
Je layout, waar dient C3 voor? Als dit bedoelt is voor de regulator, ook bij de regulator plaatsen, bungelt er een beetje bij zo, doet niet veel. Of als ontkoppeling voor de voeding van de 4027, dan daar plaatsen. Beter is het misschien om er gewoon 1 bij te plaatsen. Elco's komt minder kritisch, maar die 100nF's direkt op het te ontkoppelen object plaatsen.
Er gaat iets mis met de footprint van Q1, BC547. Je hebt de collector aan gnd hangen, moet emitter zijn. Q2 BC557 idem, zit verkeerd om.
Je layout, waar dient C3 voor? Als dit bedoelt is voor de regulator, ook bij de regulator plaatsen, bungelt er een beetje bij zo, doet niet veel. Of als ontkoppeling voor de voeding van de 4027, dan daar plaatsen. Beter is het misschien om er gewoon 1 bij te plaatsen. Elco's komt minder kritisch, maar die 100nF's direkt op het te ontkoppelen object plaatsen.
Er gaat iets mis met de footprint van Q1, BC547. Je hebt de collector aan gnd hangen, moet emitter zijn. Q2 BC557 idem, zit verkeerd om.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Vind dat je hier wel griezelig kleine kruipafstanden tussen de 230V en het laagspanningsgedeelte aangehouden hebt. Is ook geen safe relais daarvoor.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Kijk, het is altijd leuk dat mensen alles zelf willen bouwen, maar soms is het beter om naar een K&K product te grijpen:
https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=1474
Tegen die prijs kan je niet opbouwen.
https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=1474
Tegen die prijs kan je niet opbouwen.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Op ebay heb je voor een knaak een keurige elco print.
Dan vind ik het weer zonde om dan zelf weer iets te gaan frobelen...
Dan vind ik het weer zonde om dan zelf weer iets te gaan frobelen...
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Deze opmerking snap ik niet helemaal.ray5150 schreef:Op ebay heb je voor een knaak een keurige elco print.
Dan vind ik het weer zonde om dan zelf weer iets te gaan frobelen...
Jij doet immers niet anders alleen frommel jij je printen in een bad om het overtolligekoper weg te halen en ik gebruik daar een proxon tool voor.
Wat is het verschil.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
MTB momentjeds23man schreef:Kijk, het is altijd leuk dat mensen alles zelf willen bouwen, maar soms is het beter om naar een K&K product te grijpen:
https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=1474
Tegen die prijs kan je niet opbouwen.
Maar hoe heet dit forum ook alweer??
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Die kruip afstand bedoel je waarschijnlijk bij het relais maar die zouden volgens de data sheet moeten voldoen.Pjotr schreef:
Vind dat je hier wel griezelig kleine kruipafstanden tussen de 230V en het laagspanningsgedeelte aangehouden hebt. Is ook geen safe relais daarvoor.
Waarom voldoen deze volgens jou niet?
mis ik iets?
https://www.findernet.com/media/series/55/EN/S55EN.pdf
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Was ook m'n eerste bedenking, relais hebben meestal een grotere afstand spoel-kontakten.Zo iets, Maar finder zegt goed voor 4kV, lijkt in orde, toch niet ruim, die afstandKappa7 schreef:Die kruip afstand bedoel je waarschijnlijk bij het relais maar die zouden volgens de data sheet moeten voldoen.Pjotr schreef:Vind dat je hier wel griezelig kleine kruipafstanden tussen de 230V en het laagspanningsgedeelte aangehouden hebt. Is ook geen safe relais daarvoor.
Waarom voldoen deze volgens jou niet?
mis ik iets?
https://www.findernet.com/media/series/55/EN/S55EN.pdf
Anne
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Ja, de fundamentele regels: Kruipafstand minimaal 8mm, Isolation Class: Class IIKappa7 schreef:mis ik iets?
Een testspanning van 4kV is niet voldoende Anne. Kruipafsand en isolatieklasse houdt ook rekening met vervuiling (stof) en gebruiksomstandigheden. Tussen het net en wat je aan kunt raken moet altijd klasse 2 zijn, oftewel dubbel geïsoleerd.
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Wel pluspunten omdat je een Proxxon hebt gebruikt ipv een Dremel.Kappa7 schreef:Deze opmerking snap ik niet helemaal.ray5150 schreef:Op ebay heb je voor een knaak een keurige elco print.
Dan vind ik het weer zonde om dan zelf weer iets te gaan frobelen...
Jij doet immers niet anders alleen frommel jij je printen in een bad om het overtolligekoper weg te halen en ik gebruik daar een proxon tool voor.
Wat is het verschil.
