Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Moderator: Beheerdersteam
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Ik gebruik al jaren een oude Makita zaagtafel, gewoon een degelijk ding waar nu ook een frees optie op zit.
Daarnaast een De Walt afkortzaag.
Daarnaast een De Walt afkortzaag.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Ik zoek ook al wat langer een precisie zaagtafel, heb nu een Metabo PK200, op zich prima, maar een slag groter zou fijn zijn voor de wat grotere zaagstukken.
Suggesties?
Suggesties?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Ik dacht dat je huis al klaar was? Of ga je de vloer bij Dre erin klussen? 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Klaar? Breek me de bek niet open ...ds23man schreef:Ik dacht dat je huis al klaar was? Of ga je de vloer bij Dre erin klussen?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Alles loopt in 't honderd, epoxy zweem over de tegelvloer, verkeerde tegels in de badcel, badcelvloer verkeerd gelegd, kon er dus weer uit, over drie weken komt de keuken en ik moet nog beginnen met behangen en schilderen, dat ging niet eerder want eerst moet de zweem van de tegelvloer af ... etc. etc.ds23man schreef:Vertel, vertel, vertel.......
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Is een huis überhaupt ooit klaar dan ?ds23man schreef:Ik dacht dat je huis al klaar was? Of ga je de vloer bij Dre erin klussen?
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Klinkt alsof je je behoefte hebt aan een uitvoerder ter plekke...SSassen schreef:Alles loopt in 't honderd, epoxy zweem over de tegelvloer, verkeerde tegels in de badcel, badcelvloer verkeerd gelegd, kon er dus weer uit, over drie weken komt de keuken en ik moet nog beginnen met behangen en schilderen, dat ging niet eerder want eerst moet de zweem van de tegelvloer af ... etc. etc.ds23man schreef:Vertel, vertel, vertel.......
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Nee, men is zich nog aan het beraden op een oplossing, ik ga morgen weer eens bellen om te kijken hoe de zaken ervoor staan.FR_Aad schreef:Is probleem met de vloer al opgelost?
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
ScheisseSSassen schreef:Nee, men is zich nog aan het beraden op een oplossing, ik ga morgen weer eens bellen om te kijken hoe de zaken ervoor staan.FR_Aad schreef:Is probleem met de vloer al opgelost?
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Zou het niet weten... ben pas bezig sinds maart '99ray5150 schreef:Is een huis überhaupt ooit klaar dan ?ds23man schreef:Ik dacht dat je huis al klaar was? Of ga je de vloer bij Dre erin klussen?
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Daar haal je een "vakman"voor in huis om je te ontzorgen betreft de verbouwing, het tegendeel is vaak waar.....SSassen schreef:Nee, men is zich nog aan het beraden op een oplossing, ik ga morgen weer eens bellen om te kijken hoe de zaken ervoor staan.FR_Aad schreef:Is probleem met de vloer al opgelost?
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Ja dat is meestal als het huis in de verkoop gaat.ray5150 schreef:Is een huis überhaupt ooit klaar dan ?ds23man schreef:Ik dacht dat je huis al klaar was? Of ga je de vloer bij Dre erin klussen?
Dan wordt het vaak tijd voor een nieuw project.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Is dat handig als een zaagtafel van -1,5° tot 46° ingesteld kan worden? ( i.p.v. de gebruikelijke 0-45°)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Volgens mij wel om rekening te houden met lijmen onder verstek ( de lijm moet ook ergens zitten).
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
soms is het handig als je de oppervlakken van de te zagen materialen superstrak aan elkaar wil hebben (doorlopende tekening van fineer/hout)
Daarom zit er op de meeste invalzagen ook zo een mogelijkheid; zodat panelen bijna naadloos aan elkaar kunnen worden gezet (met lamello bijvoorbeeld)
Daarom zit er op de meeste invalzagen ook zo een mogelijkheid; zodat panelen bijna naadloos aan elkaar kunnen worden gezet (met lamello bijvoorbeeld)
Laatst gewijzigd door aaronboumans op wo 25 mei 2016, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Duidelijk. Ik heb even naar een Bosch PPS 7 S zitten kijken. Zit aan de onderkant van de markt. En daar is het lastig een nette zaagtafel te vinden.
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Voor het zagen van MDF zou ik wel een non-ferro zaagblad nemen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Eerst maar eens kijken of ik ergens in het echt een zaagtafel kan bekijken. We hebben hier drie electronica zaken maar een zaagtafel bekijken blijkt lastiger...
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Het nadeel van al die kleine zaagtafeltjes blijft gewoon dat het kleine tafeltjes zijn. Een beetje plaatmateriaal van formaat nauwkeurig verzagen blijft lastig. Heeft mij doen besluiten er zelf eentje te maken. Zowel uit kosten aspect als opbergaspect.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
yep. ik heb mn tafel gewoon weggedaan en heb een mooie Festool zaag met geleiderail gekocht. paar goedkope platen 8mm spaanplaat als ondergrond tijdens t zagen en een lege werkbank of vloer en Bob is je oom.
