De bassen klinken wat meer door, het klinkt wat vetter.
Nu nog begrijpen hoe dat kan door een paar draden om te wisselen
-Ruud-
Moderator: Beheerdersteam
j_man schreef:Gefeliciteerd met je geslaagde project! Nog vele uren luisterplezier gewenst. Ik hoop binnenkort ook dergelijke vreugdekreten te kunnen slaken. Benieuwd of Bill mijn B&W Matrix 804 een beetje aankan, of dat het in de bas toch een probleem gaat worden. Nou ja, dan houden we Bill voor de minder bas-intensieve muziek, vanwege "builders-pride" gat dat ding natuurlijk nietmeer weg als hij fatsoenlijk functioneert...
Ja,dat is het verschilWat mij wel opvalt is het prachtige zuivere geluid van de Bill, af en toe denk ja dat Ilse de L in de huiskamer staat te zingen.
Dat heb ik mijn vorige versterkers nooit zo ervaren.
Qua prijs per kilo valt het nog wel mee; ik schat dat mijn Bill ergens richting de 35 kilo uit gaat komen. Alleen al de set transformatoren en smoorspoelen ingegoten in een aluminium behuizing van AE was iets van 27,5 kilo... Qua kosten: dat hangt er erg vanaf wat je allemaal precies moet kopen en hoe exclusief je het wilt. Transformatorenset ingegoten plus de buizen is al snel 800 euro. In totaal zit ik al ruim over de 1500 euro, maar dat is deels ook het gevolg van eigen keuzes. 2 plankjes palissander was bijvoorbeeld al 115 euroMuug schreef:netjes gedaan man ! Vanbinnen ook heel erg ordelijk gedaan, chique dinges ! Als ik ooit voor de Annastasia een zusje wil maken, zou het deze wel eens kunnen zijn !
Klassieke vraag van me : hoeveel euri kost dit nou en voor hoeveel kilo audiomateriaal heb je daar?
Misschien enkel de anodes (+schermrooster bij UL) van de eindbuizen verschillend aangesloten.Zoiets als bijv.twee rode draden voor de anodes, is niet te zien wanneer je het andersom doet.Cesar schreef:Misschien de UTG andersom gewikkeld oid?
Wat denken jullie?
-Ruud-
Barry2001 schreef:Ja klopt. Het moet aan beide kanten (kanalen) gelijk zijn. Goed mogelijk dat dit omgedraaid is tov elkaar en je daardoor je probleem hebt.