[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
en na een paar kleine aanpassingen nu ook dan een grondvlak:
Ik heb de 2de I2S aansluiting er weer uit gegooid om de simpele reden dat ik er toch geen gebruik van ga maken, de kans dat ik nog USB/I2S of een ADC aansluit is erg klein. Feitelijk heb ik maar 1 bron in huis en dat is de streamer.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Zou je daarvoor niet een paar spare pads laten liggen, mocht je dit ooit nog willen gaan gebruiken?
Gr. Mischa
Gr. Mischa
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
ja, waarom ook niet, ut kos nix. Dit moet hem wel zowat zijn, misschien nog een paar details.mischa72 schreef:Zou je daarvoor niet een paar spare pads laten liggen, mocht je dit ooit nog willen gaan gebruiken?
Gr. Mischa
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ik zou nog een elco op het bordje zetten. En de ontkoppeling rond de spanningsregelaars is nog niet helemaal correct.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
De lijn tussen voeding en dit bordje is niet lang en de voeding heeft al een grotere uitgangs C, is de eerste ontkoppel C bij de 3.3v regelaar niet voldoende?knuisje schreef:Ik zou nog een elco op het bordje zetten. En de ontkoppeling rond de spanningsregelaars is nog niet helemaal correct.
Ontkoppeling: verklaar U nader. Dichter op het IC schuiven en nog een tweede C tussen beide regelaars zodat ze niet 1 C delen als zowel uit- en ingangs ontkoppeling? De ADP150 datasheet zegt dat het beter is om zelfs nog kleinere SMD dan 0805 te gebruiken maar gezien jij ze ook gebruikt.....
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Nog even ten aanzien van 'n line driver: Op het evaluatie bordje dat TI heeft voor de SCR4392 zijn ze er anders niet vies van om het I2S signaal door een SN74ALVC245 te jassenknuisje schreef:Nee!![]()
![]()
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Bij U2 doe je het volgens de appnote, bij U1 niet.hsmeets schreef:Ontkoppeling: verklaar U nader. Dichter op het IC schuiven en nog een tweede C tussen beide regelaars zodat ze niet 1 C delen als zowel uit- en ingangs ontkoppeling? De ADP150 datasheet zegt dat het beter is om zelfs nog kleinere SMD dan 0805 te gebruiken maar gezien jij ze ook gebruikt.....
Die gebruiken ze ter bescherming van de SRC4392 op het evaluatiebordje, zodat je hem niet zo makkelijk kan opblazen.hsmeets schreef:Nog even ten aanzien van 'n line driver: Op het evaluatie bordje dat TI heeft voor de SCR4392 zijn ze er anders niet vies van om het I2S signaal door een SN74ALVC245 te jassen
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Het zit zo kort op elkaar dat ik mij afvraag of niet slechts 1 C tussen U1 en U2 domweg voldoende is. Maar goed van 20ct extra gaan we niet failliet en ik ben een braaf jongetje dat, niet altijd maar vaak, gehoorzaam is.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Vanmiddag de bekabeling tussen de DAC uitgang en de XLR connectoren op de achterwand gemaakt met die dunne Procab kabel. Het aankrimpen van de contacten was nog het meeste gepiel.
Na het avondeten ook nog eens de werking nagelopen: toongenerator programma op de PC gestart, signaal via toslink naar de minisharc waar geen filtering actief is en dus het ingangssignaal op alle 8 uitgangen verschijnt. Op de scoop zie ik op alle 8 uitgangen een nette sinus. I2S tussen MiniSharc en AFDAC2 werkt en ook alle 8 kanalen worden door de DAC omgezet in een analoog signaal.
Weer een stapje verder.
Na het avondeten ook nog eens de werking nagelopen: toongenerator programma op de PC gestart, signaal via toslink naar de minisharc waar geen filtering actief is en dus het ingangssignaal op alle 8 uitgangen verschijnt. Op de scoop zie ik op alle 8 uitgangen een nette sinus. I2S tussen MiniSharc en AFDAC2 werkt en ook alle 8 kanalen worden door de DAC omgezet in een analoog signaal.
Weer een stapje verder.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
In de kast een (tijdelijk te lange) USB kabel geplaatst om de MiniSharc te kunnen instellen. Niet bij stil gestaan dat de connectoren zo groot zijn en het is meer geluk dan wijsheid dat ik heb zo nog kon insteken (tussen de 2 trafo's door).
In mijn eigen verzameling USB kabels zie ik alleen maar identieke connectoren qua afmetingen.
Bedoeling is eigenlijk om direct af te buigen richting de MiniSharc.
Heeft iemand weet van kabel waar een meer compacte connector aan zit?
In mijn eigen verzameling USB kabels zie ik alleen maar identieke connectoren qua afmetingen.
Bedoeling is eigenlijk om direct af te buigen richting de MiniSharc.
Heeft iemand weet van kabel waar een meer compacte connector aan zit?
Laatst gewijzigd door hsmeets op zo 01 feb 2015, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Nog wat verder gezocht, conrad heeft male USB voor printmontage, dus wellicht die. Zo kan ook een kabeltje op maat gefabriekt worden.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Gestart met het doorvoeren van enkele kleine cosmetische wijzigingen in de firmware: Volume (weer terug) als demping weergeven. AFDAC2 vast op de I2S ingang ingesteld, straks zal de bronkeuze via de ASRC plaatsvinden. Samplerate weergave van de bron gaat naar het setup/info menu, dat hoef ik niet constant te zien. De bronkeuze zal straks ook met grote letters worden weergegeven maar zal dan na enkele seconden weer plaats maken voor het volume.
Met hoe de grote cijfers worden opgebouwd kan ik hergebruiken om de bronkeuze weergeven:
Voor Toslink: TOS of OPT(ical) en voor S/PDIF: DIG of SPD en dan nog een 1 of 2
Voor Toslink: TOS of OPT(ical) en voor S/PDIF: DIG of SPD en dan nog een 1 of 2
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Firmware ietsjes aangepast:
- Geen samplerate weergave
- Volume als demping
- Bronnaam in koeienletters, blijft 5 seconden in beeld
- Bij opstarten en uit standby komen ook even de bronnaam tonen
- Geen samplerate weergave
- Volume als demping
- Bronnaam in koeienletters, blijft 5 seconden in beeld
- Bij opstarten en uit standby komen ook even de bronnaam tonen
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Zonder al jouw voorwerk zou ik nog lang niet zo ver zijnknuisje schreef:Je bent er al helemaal los op Huib.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Input PCB voor de MiniSharc:
dmv EagleUp (Eagle naar Sketchup)
dmv EagleUp (Eagle naar Sketchup)
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Nee, nog niet, moet nog even een tijdje dubben of dit zo wel definitief kan zijn (ook qua schema). Misschien dat ik nog wat schuif met zaken e.d.knuisje schreef:Zijn de pcb's al besteld?
Je hebt een suggestie?
Huib
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
To via or not?
Wat denken jullie van het volgende: In deze print is er één groundplane, op de bovenste layer (ik heb eagle hem even niet laten invullen). De input en output signalen bij de chip wisselen via een via, kuch, naar de onderkant (geel omlijnd gebied).
Het alternatief is om die via's op te ruimen en de sporen aan de bovenkant te laten blijven lopen en dan nog een tweede groundplane op de onderkant maken.
Wat denken jullie hierover/hiervan?
Wat denken jullie van het volgende: In deze print is er één groundplane, op de bovenste layer (ik heb eagle hem even niet laten invullen). De input en output signalen bij de chip wisselen via een via, kuch, naar de onderkant (geel omlijnd gebied).
Het alternatief is om die via's op te ruimen en de sporen aan de bovenkant te laten blijven lopen en dan nog een tweede groundplane op de onderkant maken.
Wat denken jullie hierover/hiervan?
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Bedenk wat dat doet met de inductie van de lokale ontkoppeling naar het massavlak.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
ik zou zeggen: het ruimt de via's op in de signaallijnen die zich als een inductie gedragen maar de ontkoppeling naar het grondvlak voor de signaallijnen veranderd niet, of die nu van boven naar onder of onder naar boven gaat.
Dan zit je wel met twee grondvlakken die je ruimhartig met via's moet doorverbinden en de vraag is dan, wat zal beter zijn......
Dan zit je wel met twee grondvlakken die je ruimhartig met via's moet doorverbinden en de vraag is dan, wat zal beter zijn......
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp niet waarom je de buitenrand van de top layer zo'n eind buiten de PCB edge hebt liggen. 
