Klopt, holle klankast die er achter zit. Ach, het kan niet allemaal perfect zijnds23man schreef:Strak werk!![]()
Maar die encoder drukknop behoeft nog enige akoestische tuning!
[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Erg mooie kast. Ik denk dat je de rotary encoder verkeerd om hebt aangesloten. Het volume dient op te lopen als je met de klok mee draait. Even A en B omdraaien.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Als jij het zegt dan is dat ook zoknuisje schreef:Erg mooie kast. Ik denk dat je de rotary encoder verkeerd om hebt aangesloten. Het volume dient op te lopen als je met de klok mee draait. Even A en B omdraaien.
Ach misschien een keer de firmware aanpassen: volume regeling als demping van -99 naar 0dB? Zo zit het toch ook in de ESS 9016 of ben ik abuis? vind ik persoonlijk wel 'chique'.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Zo had ik het eerst gemaakt, dus weergave van de demping als -dB. Later bleek de meerderheid voor volume als oplopend getal van 0 tot 99 te zijn. En zo geschiedde... 
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
knuisje schreef:Zo had ik het eerst gemaakt, dus weergave van de demping als -dB. Later bleek de meerderheid voor volume als oplopend getal van 0 tot 99 te zijn. En zo geschiedde...
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Omschakelbaar maken?knuisje schreef:Zo had ik het eerst gemaakt, dus weergave van de demping als -dB. Later bleek de meerderheid voor volume als oplopend getal van 0 tot 99 te zijn. En zo geschiedde...
Trouwens, gruwelijk netjes afgewerkt, die kast. Huib.
Nu verwachten we natuurlijk ook wat mooi uitgelichte foto's.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Dan wel met een schaars geklede dame die er overheen buigt.......

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Dat is de pest met democratie, de meerderheid beslist maar dat wil niet zeggen dat ze het bij het juiste eind hebben....hannesie schreef:knuisje schreef:Zo had ik het eerst gemaakt, dus weergave van de demping als -dB. Later bleek de meerderheid voor volume als oplopend getal van 0 tot 99 te zijn. En zo geschiedde...Democratie
.
tsja.Dan wel met een schaars geklede dame die er overheen buigt.......![]()
![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
oosters tegeltje:hsmeets schreef:.... de meerderheid beslist maar dat wil niet zeggen dat ze het bij het juiste eind hebben....
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Geacht forum,
Wat zouden jullie doen om deze speakerterminals aan de binnenkant van de kast aan te sluiten?
1) adereindhulzen over de draad en dan pielen met die twee schroefjes om de zaak er precies tussen te klemmen
2) van die oogjes aan de draad solderen en die met een 2de moertje vast zetten
3) draad in de terminal solderen.
Bij #1 denk ik dat het een heel gepiel zal zijn want de draad zal er tussenuit geperste worden.
Bij #3 heb je een zware soldeerbout nodig en het risico dat er meer smelt dan je lief is, plus dat er ook soldeertin in de schroefdraad komt die dan weer het bevestigen in de achterwand bemoeilijkt.
Wat zouden jullie doen om deze speakerterminals aan de binnenkant van de kast aan te sluiten?
1) adereindhulzen over de draad en dan pielen met die twee schroefjes om de zaak er precies tussen te klemmen
2) van die oogjes aan de draad solderen en die met een 2de moertje vast zetten
3) draad in de terminal solderen.
Bij #1 denk ik dat het een heel gepiel zal zijn want de draad zal er tussenuit geperste worden.
Bij #3 heb je een zware soldeerbout nodig en het risico dat er meer smelt dan je lief is, plus dat er ook soldeertin in de schroefdraad komt die dan weer het bevestigen in de achterwand bemoeilijkt.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
mwoah, een 8polige DIN plug dan maar? veel goedkoperds23man schreef:4) Speakons gebruiken...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Je krijgt een krat bier van mij als je 4 2.5mm2 kabels in een 8 polige Dinplug krijgt gesoldeerd!

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Mwoah, veel goedkoper dan dit kan eigenlijk niet:
http://www.tme.eu/nl/details/fm1285/con ... ers/cliff/
http://www.tme.eu/nl/details/fm1285/con ... ers/cliff/
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Gezien het merendeel van het forum het zelfde denkt over optie 2 als ondergetekende lijkt mij dat wel de beste weg om te bewandelen.
Of is er nog een hardnekkige minderheid die iets anders denkt?
Neutrik? zo'n batterij aan terminals aan de achterkant van de kast is veel indrukwekkender dan zo'n onopvallend neetrik dingetje.
Of is er nog een hardnekkige minderheid die iets anders denkt?
Neutrik? zo'n batterij aan terminals aan de achterkant van de kast is veel indrukwekkender dan zo'n onopvallend neetrik dingetje.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Wat zijn dat eigenlijk voor merk chassisdelen, Huib ?
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Elders kost ie (een Neutrik) volgens mij een euro of 8ds23man schreef:Dat is een veel te dure neppert!
Tis wel een 8P natuurlijk
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ik heb deze aangeschaft. Samen met de normale speakeraansluitingen.
http://www.bax-shop.nl/luidspreker-plug ... tml#tabbox
Voordeel is dat je niet op je knietjes met een zaklampje erbij per ongeluk je tweetjes op je laaguitgang zet.
http://www.bax-shop.nl/luidspreker-plug ... tml#tabbox
Voordeel is dat je niet op je knietjes met een zaklampje erbij per ongeluk je tweetjes op je laaguitgang zet.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ik moest even nadenken en zoeken waar ze ook al weer vandaan kwamen maar ik heb deze van bij Hypex laten komen toen ik de de UcD's bestelde. Ze staan nog steeds bij hun in de webshop.ray5150 schreef:Wat zijn dat eigenlijk voor merk chassisdelen, Huib ?
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Begrijp ik nou goed uit jouw post dat er per aansluiting 2 schroefjes in de bus zitten ?
https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=3478
Ik zie enkele mogelijkheden, solderen lijkt me in ieder geval niet te doen, zonder zware loodgieters bout.
Als je moeren met de juiste draad te pakken kunt krijgen kun je de draad eromheen klemmen en de tweede moer eromheen doen. geeft wel een wat rommelige aanblik.
of je moet soldeerogen in die maat kunnen krijgen
Wat me opvalt is dat die boutjes slechts 2.3 mm zijn. is erg klein.
kun je ze niet optappen naar M3 of M4 en er nette inbusjes in zetten ?
dat laatste zou ik doen, bij dit soort klemmen.
Zelf heb ik momenteel een versterker op stapel staan met zowel speakon's al dit soort klemmen op de uitgangen.
The best of both worlds.
Alleen hebben die klemmen gewoon een stukje draadeind M5 aan de achterkant.
Die van Hypex doen me een beetje aan WBT denken, maar die heeft een wat grotere inbus erin zitten.
https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=3478
Ik zie enkele mogelijkheden, solderen lijkt me in ieder geval niet te doen, zonder zware loodgieters bout.
Als je moeren met de juiste draad te pakken kunt krijgen kun je de draad eromheen klemmen en de tweede moer eromheen doen. geeft wel een wat rommelige aanblik.
of je moet soldeerogen in die maat kunnen krijgen
Wat me opvalt is dat die boutjes slechts 2.3 mm zijn. is erg klein.
kun je ze niet optappen naar M3 of M4 en er nette inbusjes in zetten ?
dat laatste zou ik doen, bij dit soort klemmen.
Zelf heb ik momenteel een versterker op stapel staan met zowel speakon's al dit soort klemmen op de uitgangen.
The best of both worlds.
Alleen hebben die klemmen gewoon een stukje draadeind M5 aan de achterkant.
Die van Hypex doen me een beetje aan WBT denken, maar die heeft een wat grotere inbus erin zitten.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Er zit toch een schroef in de connector?
Dan zijn deze connectoren bedoeld om te klemmen.
Dus draad er in en aandraaien.
Zelf heb ik hier vergelijkbare connectoren maar dan de soldeer versie?
Heb daar 2 bouten voor nodig om hem te laten vloeien.
Wel even alle kunststof delen los halen, die kunnen niet echt tegen de warmte die je nodig hebt.
Dan zijn deze connectoren bedoeld om te klemmen.
Dus draad er in en aandraaien.
Zelf heb ik hier vergelijkbare connectoren maar dan de soldeer versie?
Heb daar 2 bouten voor nodig om hem te laten vloeien.
Wel even alle kunststof delen los halen, die kunnen niet echt tegen de warmte die je nodig hebt.
