Bill, ja opnieuw Bill

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15175
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Barry2001 »

Heb er ook wel eens over nagedacht, maar in de praktijk doe je dit omschakelen niet verwacht ik. Als je versterker klaar is kun je eenvoudig ombouwen, 2 draadjes verleggen, tussen UL en triode. Als je bepaalt hebt wat je zelf het prettigst vindt laat je 'm zo staan.
Ander probleem bij het schakelen is dat je KT88's het niet fijn vinden als je in bedrijf de G2 los maakt. Dus voeding uit, even wachten tot de elco's ontladen zijn, en omschakelen. Ik weet ook niet wat er gebeurd op de uitgang als je dit in bedrijf doet, kon wel eens een flinke knal richting je speakers geven.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Ah!buis »

Als je (voor UL naar triode en omgekeerd) een schakelaar of relais hebt die bij schakelen eerst verbindt voordat ie verbreekt kan het zonder meer.
Liefst wel schakelen bij laag (of geen) volume.
Met lekweerstanden naar V+ (of massa)aan de schermroosters mag je wel schakelen, geeft dan vermoedelijk wel een plop.
Anne
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

door tijdgebrek om te werken aan de versterker veel zoeken en lezen op het internet en deze schakeling gevonden :

een E-choke; heeft wel een spanningsval van ongeveer 30V; maar werkt dit ?
FETREG004B schematic.gif
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Zweitse »

Amplimo heeft ook zoiets, is dat misschien iets?
Echoke
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door nl3prc »

Of je maakt een complete stabilisatie schakeling.
Bijlagen
PP-NT-Neu.gif
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

Dat van Amplimo is het bekende Tentlabs.

Dat van nl3prc is mij onbekend, bestaan er daar meer gegevens over ?
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door nl3prc »

Heb ik ooit ergens van een duitse site gehaald weet alleen niet meer welke ben die favorieten al een tijdje kwijt had alleen wel op een USB drive de files staan
Bijlagen
push and pull.zip
(5.64 MiB) 38 keer gedownload
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Jan Geert »

Andere even zoeken op "Gyrator' dan vind je ook het een en ander op dit gebied. Is ook wel eens op dit forum aan de orde geweest, er is zelfs een topic over:

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=15534
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door nl3prc »

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8119
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Kappa7 »

ronnydepony schreef:
Dat van Amplimo is het bekende Tentlabs.

Dat van nl3prc is mij onbekend, bestaan er daar meer gegevens over ?
is omgekeerd.
Dat Amplimo ding was er eerst en aangezien er een samenwerking is tussen vd Veen en Tent hebben ze deze beide in het programma en zijn natuurlijk via Amplimo aan te schaffen wat weer het verkoop kanaal is van vd Veen.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Muug »

awel? :think:
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

bedoel je de vorderingen ?
ligt zeker niet stil, maar heb een belofte gedaan aan mijn zoon om eerst zijn versterker te maken.

Heb ook promotie gemaakt op het werk en daardoor meer uurtjes kloppen en minder tijd voor de hobby.
j_man
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 10:20

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door j_man »

Het bouwen van een Bill heeft zo zijn tijd nodig (sprak hij uit ervaring) :D
Plaats reactie