Bill, ja opnieuw Bill
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bill, ja opnieuw Bill
Heb er ook wel eens over nagedacht, maar in de praktijk doe je dit omschakelen niet verwacht ik. Als je versterker klaar is kun je eenvoudig ombouwen, 2 draadjes verleggen, tussen UL en triode. Als je bepaalt hebt wat je zelf het prettigst vindt laat je 'm zo staan.
Ander probleem bij het schakelen is dat je KT88's het niet fijn vinden als je in bedrijf de G2 los maakt. Dus voeding uit, even wachten tot de elco's ontladen zijn, en omschakelen. Ik weet ook niet wat er gebeurd op de uitgang als je dit in bedrijf doet, kon wel eens een flinke knal richting je speakers geven.
Ander probleem bij het schakelen is dat je KT88's het niet fijn vinden als je in bedrijf de G2 los maakt. Dus voeding uit, even wachten tot de elco's ontladen zijn, en omschakelen. Ik weet ook niet wat er gebeurd op de uitgang als je dit in bedrijf doet, kon wel eens een flinke knal richting je speakers geven.
Re: Bill, ja opnieuw Bill
Als je (voor UL naar triode en omgekeerd) een schakelaar of relais hebt die bij schakelen eerst verbindt voordat ie verbreekt kan het zonder meer.
Liefst wel schakelen bij laag (of geen) volume.
Met lekweerstanden naar V+ (of massa)aan de schermroosters mag je wel schakelen, geeft dan vermoedelijk wel een plop.
Anne
Liefst wel schakelen bij laag (of geen) volume.
Met lekweerstanden naar V+ (of massa)aan de schermroosters mag je wel schakelen, geeft dan vermoedelijk wel een plop.
Anne
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Bill, ja opnieuw Bill
door tijdgebrek om te werken aan de versterker veel zoeken en lezen op het internet en deze schakeling gevonden :
een E-choke; heeft wel een spanningsval van ongeveer 30V; maar werkt dit ?
een E-choke; heeft wel een spanningsval van ongeveer 30V; maar werkt dit ?
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Bill, ja opnieuw Bill
Dat van Amplimo is het bekende Tentlabs.
Dat van nl3prc is mij onbekend, bestaan er daar meer gegevens over ?
Dat van nl3prc is mij onbekend, bestaan er daar meer gegevens over ?
Re: Bill, ja opnieuw Bill
Heb ik ooit ergens van een duitse site gehaald weet alleen niet meer welke ben die favorieten al een tijdje kwijt had alleen wel op een USB drive de files staan
- Bijlagen
-
- push and pull.zip
- (5.64 MiB) 38 keer gedownload
Re: Bill, ja opnieuw Bill
Andere even zoeken op "Gyrator' dan vind je ook het een en ander op dit gebied. Is ook wel eens op dit forum aan de orde geweest, er is zelfs een topic over:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=15534
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=15534
Re: Bill, ja opnieuw Bill
is omgekeerd.ronnydepony schreef:Dat van Amplimo is het bekende Tentlabs.
Dat van nl3prc is mij onbekend, bestaan er daar meer gegevens over ?
Dat Amplimo ding was er eerst en aangezien er een samenwerking is tussen vd Veen en Tent hebben ze deze beide in het programma en zijn natuurlijk via Amplimo aan te schaffen wat weer het verkoop kanaal is van vd Veen.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Bill, ja opnieuw Bill
bedoel je de vorderingen ?
ligt zeker niet stil, maar heb een belofte gedaan aan mijn zoon om eerst zijn versterker te maken.
Heb ook promotie gemaakt op het werk en daardoor meer uurtjes kloppen en minder tijd voor de hobby.
ligt zeker niet stil, maar heb een belofte gedaan aan mijn zoon om eerst zijn versterker te maken.
Heb ook promotie gemaakt op het werk en daardoor meer uurtjes kloppen en minder tijd voor de hobby.
Re: Bill, ja opnieuw Bill
Het bouwen van een Bill heeft zo zijn tijd nodig (sprak hij uit ervaring) 
