Rockford Fosgate in de slaapkamer
Moderator: Beheerdersteam
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Hoi Dirkkole,
Daar heeft een Kef B139 in gezeten.
Groet,
Pim
Daar heeft een Kef B139 in gezeten.
Groet,
Pim
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
bij zulke mega kast van spaanplaat moet je wel echt goede bracing toepassen.
Zorg ervoor dat je de scheidingsplaat (schuine binnenin) met de voorkant en achterkant verbindt.
Zorg ervoor dat je de scheidingsplaat (schuine binnenin) met de voorkant en achterkant verbindt.
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Bedankt! Ben dr zelf ook best trots op!
Klinkt strak en gaat redelijk diep. Toch merk ik wel wat pieken in mn frequentiebereik.
Bracing en hoekverbindingen ga ik morgen mee aan de slag. (Lijmklemmen op
)
Zojuist alles wat gekit kon worden gedaan en wat demping aan de binnenkant van de schuinte.
Ik hoor graag kritiek, want ookal is dit een prototype, ik wil er wel wat van verwachten
Klinkt strak en gaat redelijk diep. Toch merk ik wel wat pieken in mn frequentiebereik.
Bracing en hoekverbindingen ga ik morgen mee aan de slag. (Lijmklemmen op
Zojuist alles wat gekit kon worden gedaan en wat demping aan de binnenkant van de schuinte.
Ik hoor graag kritiek, want ookal is dit een prototype, ik wil er wel wat van verwachten
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Je gaat wel snel!
Heb je een tekening hoe de hoorn nou is geworden?
Heb je een tekening hoe de hoorn nou is geworden?
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Willen is doen hè 
Komt er zo aan! Even het gereedschap opruimen
Komt er zo aan! Even het gereedschap opruimen
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Dat kan dus ECHT niet he!dirkkole schreef:
(Lijmklemmen op)
Doe je de bochten nog "netjes" maken ?
Hier nog wat klikkers van forum projecten
http://i28.photobucket.com/albums/c225/ ... C01510.jpg
- Bijlagen
-
- images.jpg (7.83 KiB) 774 keer bekeken
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Bij deze de afmetingen, hoogte binnenmaat is 44.
En ja die komen er morgen samen met de bracing in
En ja die komen er morgen samen met de bracing in
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Hij is niet zoals de simulatie dan toch? Ik dacht al een verkeerde verhouding te zien op de foto
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
De opening komt voor de voorkant van de luidspreker te zitten, (inverted tapped hoorn).
Exact zoals de 3d tekening die ik gemaakt heb.
Exact zoals de 3d tekening die ik gemaakt heb.
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Zo dus.
Of heb ik nu een compleet verkeerde kast gemaakt?
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Dat eerste stukje heb je goed.
Maar je moet natuurlijk wel de oppervlaktes aanhouden die in de simulatie aangegeven zijn:
S1: 1500cm2
S4: 150cm2
Totale lengte: 280cm
Bart heeft hier wel duidelijke plaatjes over gepost
Misschien kan dit ook wel werken hoor, maar dat zou iemand even weer in hornresp moeten gooien. Ik kan morgenavond pas weer simuleren, maar er zijn wel meer mensen hier die met hornresp overweg kunnen
Maar je moet natuurlijk wel de oppervlaktes aanhouden die in de simulatie aangegeven zijn:
S1: 1500cm2
S4: 150cm2
Totale lengte: 280cm
Bart heeft hier wel duidelijke plaatjes over gepost
Misschien kan dit ook wel werken hoor, maar dat zou iemand even weer in hornresp moeten gooien. Ik kan morgenavond pas weer simuleren, maar er zijn wel meer mensen hier die met hornresp overweg kunnen
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Mooi gebouwde sub (de witte) hoor. Lekker tempo ook allemaal. Maar wel een beetje zonde van je werk om niet vantevoren eerst te simuleren, dat is niet eens veel werk en loont weldirkkole schreef:Bedankt! Ben dr zelf ook best trots op!
Klinkt strak en gaat redelijk diep. Toch merk ik wel wat pieken in mn frequentiebereik.
Bracing en hoekverbindingen ga ik morgen mee aan de slag. (Lijmklemmen op)
Zojuist alles wat gekit kon worden gedaan en wat demping aan de binnenkant van de schuinte.
Ik hoor graag kritiek, want ookal is dit een prototype, ik wil er wel wat van verwachten
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Maak daar een gesloten kast van met een passende sub. Problem solved..
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Ik hou wel van wat expirimenteren, en dat zal toch met mijn huidige driver moeten.
Vandaag wat bracing en demping (afval piepschuim) aan de slag gegaan. Komende week de hoek verbindingen maken en dan maar eens gaan luisteren.
De lijn is 2,45m, en ik hou s4 toch wat groter,want als het niks wordt wil ik de driver er nog wel uit kunnen halen
Vandaag wat bracing en demping (afval piepschuim) aan de slag gegaan. Komende week de hoek verbindingen maken en dan maar eens gaan luisteren.
De lijn is 2,45m, en ik hou s4 toch wat groter,want als het niks wordt wil ik de driver er nog wel uit kunnen halen
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Piepschuim is geen demping, althans, niet de demping welke je in luidsprekers wilt, het is materiaal welke plaats in neemt en dus de liter inhoud van je kasten verkleint, en de afstemming verandert.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Voor low budget demping die wel effect heeft in een luidspreker pak je afzuigkapfilter of de vulling van een goedkoop kussen
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Zn zak isophon dempings matten zijn toch ook redelijk low budget?
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
In een subkast hoeft sowieso niet echt veel demping, maar piepschuim kan je beter niet gebruiken, dit neemt alleen maar liters in waardoor er minder bas zal overblijven.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Heb toevallig nieuwe kussens nodig dus die zullen wel ten prooi vallen. Duidelijk is me wel geworden dat piepschuim geen goeie keuze is 
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Piepschuim er uit halen, en 5 zakken wasemkapfilters kopen bij de discounter.
Bracing is verder oke!
Bracing is verder oke!
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Of 'echte' speakervulling halen, kost ook niet bepaald veel.
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Gelukkig nog een rol schuim gevonden in een kast. Net even de bovenplaat er op gezet, wat een power tussen 25Hz-40Hz! Alleen daarboven valt ie dan weer erg tegen :/ zou dat met de opening te maken kunnen hebben?
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Zou kunnen dat je frequentieverloop er heel anders uit ziet omdat je toch andere maten hebt gebruikt voor de oppervlaktes en lengte. Maar met een lowpass op 50hz is dat niet zo heel erg toch?
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Wat een monster achtig ding... Wat zijn de buiten maten?
