aktief subwoofer filter
Moderator: Beheerdersteam
Re: aktief subwoofer filter
Voeding ook zo goed als klaar. Alles nog maar eens goed nakijken en dan bestellen 
Re: aktief subwoofer filter
Kan ik voor volume regeling volstaan met een potmeter voor de ingang of moet er dan nog iets van een voorversterkertje bij? Zo ja wat zou dan een geschikt schema zijn?
Re: aktief subwoofer filter
Ik blijf natuurlijk wel meelezen, maar als ik dan kijk naar de printen, is het dan dat ik 2 of 4 gaten mis, om de printen te stapelen, zoals je in het voorgaande plaatje/printje hebt opgezet?
En dan mis ik er nog wat meer om ze te monteren.
Voor wat betreft de vraag voorversterker?
Ik durf er zelf geen zinnig woord over te zeggen, heb je het al zonder uitgeprobeerd?
En dan mis ik er nog wat meer om ze te monteren.
Voor wat betreft de vraag voorversterker?
Ik durf er zelf geen zinnig woord over te zeggen, heb je het al zonder uitgeprobeerd?
Re: aktief subwoofer filter
Helemaal vergeten. Heb weer een extra gat toegevoegd, zodat het highpass filtertje weer gestapeld kan worden. Gaten aan de voorkant heb ik weggelaten, printje zit wel vast bij monteren van de potmeters in een chassis.hannesie schreef:Ik blijf natuurlijk wel meelezen, maar als ik dan kijk naar de printen, is het dan dat ik 2 of 4 gaten mis, om de printen te stapelen, zoals je in het voorgaande plaatje/printje hebt opgezet?
En dan mis ik er nog wat meer om ze te monteren.![]()
Voor wat betreft de vraag voorversterker?
Ik durf er zelf geen zinnig woord over te zeggen, heb je het al zonder uitgeprobeerd?
Verder nog begonnen met een DC speaker protection bordje, iets wat altijd al op mijn verlanglijstje stond, maar nog nooit aan begonnen. Met 15A relais hopelijk passend op 5x5 cm. De componenten staan er al op, nu nog een paar spoortjes leggen
Re: aktief subwoofer filter
Alle printjes apart. Nog even goed nakijken en dan bestellen maar.
Re: aktief subwoofer filter
Alle onderdelen zijn te krijgen bij Dick Best (EOO)
Duurste is het filterboard voor de SUB, ongeveer 22 euro, waarvan meer dan de helft voor de potmeters is. De rest is goedkoper.
Duurste is het filterboard voor de SUB, ongeveer 22 euro, waarvan meer dan de helft voor de potmeters is. De rest is goedkoper.
- Bijlagen
-
- DC.pdf
- (87.43 KiB) 92 keer gedownload
-
- HIGH_PASS.pdf
- (82.09 KiB) 76 keer gedownload
-
- POWER.pdf
- (93.43 KiB) 82 keer gedownload
-
- SUB.pdf
- (104.37 KiB) 107 keer gedownload
Re: aktief subwoofer filter
Ik had nog 2 infinity overture speakers staan waarvan de basversterkers kapot waren en ik de woofers van heb verkocht.
Gesloten kastje eromheen en ik heb 2 mooie satelliet speakers die ik ga gebruiken icm. Het actieve filter.
Zelfde frontmaat gehouden ivm. Bafflestep. Klinkt alleraardigst
Gesloten kastje eromheen en ik heb 2 mooie satelliet speakers die ik ga gebruiken icm. Het actieve filter.
Zelfde frontmaat gehouden ivm. Bafflestep. Klinkt alleraardigst
Re: aktief subwoofer filter
Beginnetje van een simpele eindversterker met genoeg vermogen, eventueel voor het sub kanaal. Draait op +-30V DC bij 4ohm belasting.
Re: aktief subwoofer filter
Zitten de emitterweerstanden niet in de weg voor de boutjes v.d powertorren? Leuk project weer!
Optimaal is om de uitgang in het midden v.d track te nemen, ook voor de tegenkoppeling. Maar de afstanden zijn kort hier dus zal wel goed gaan ☺
Optimaal is om de uitgang in het midden v.d track te nemen, ook voor de tegenkoppeling. Maar de afstanden zijn kort hier dus zal wel goed gaan ☺
Re: aktief subwoofer filter
Goed dat je het zegt, niet aan gedacht.cool schreef:Zitten de emitterweerstanden niet in de weg voor de boutjes v.d powertorren?
Re: aktief subwoofer filter
Emitter weerstanden nog wat verplaatst, ground nog wat groter gemaakt.
Veel vermogen voor weinig geld. Zal wel niet zo goed zijn voor fullrange, maar voor sub lijkt me dat geen probleem.
Erg goedkoop ook. 10 euro voor alle componenten
Veel vermogen voor weinig geld. Zal wel niet zo goed zijn voor fullrange, maar voor sub lijkt me dat geen probleem.
Erg goedkoop ook. 10 euro voor alle componenten
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Ziet er goed uit Michiel, zie zo geen rare dingen. Silk componenttype misschien hier en daar nog even omzetten naar reference designator, en je hebt nu 1 via. Misschien als je dat spoortje op bottom nog onder de diodes legt kun je het spoor op de anode van de onderste diode prikken?
Re: aktief subwoofer filter
Barry, bedankt voor de tips.
Via is inderdaad niet nodig.
Groundplanes uitgezet, gebruik ze toch niet.
RefDes moet inderdaad nog.
Via is inderdaad niet nodig.
Groundplanes uitgezet, gebruik ze toch niet.
RefDes moet inderdaad nog.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: aktief subwoofer filter
En hoeveel is dat goed vermogen dan ?Beginnetje van een simpele eindversterker met genoeg vermogen, eventueel voor het sub kanaal. Draait op +-30V DC bij 4ohm belasting.
Re: aktief subwoofer filter
Hij kan wel op meer draaien dan +-30V. Rond de 200W in 4 ohm moet mogelijk zijn.ronnydepony schreef:En hoeveel is dat goed vermogen dan ?Beginnetje van een simpele eindversterker met genoeg vermogen, eventueel voor het sub kanaal. Draait op +-30V DC bij 4ohm belasting.
Re: aktief subwoofer filter
Misschien nog een serie weerstand opnemen met de ingang van 1k of zo voor de 100pF.
Re: aktief subwoofer filter
Ik had niet het goede schema gebruikt. Hier een aangepaste versie met meer bias stroom, zobel op uitgang en her en der een paar condensatortjes extra.
Re: aktief subwoofer filter
Iets bredere sporen voor voeding en uitgang. Ook nog wat kleine details aangepast.
