Sub woofer filter

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: Sub woofer filter

Bericht door Theduboracle »

Ik weet het m'n schat, ik ben op de hoogte maar hoopte er mooi even onderuit te kunnen draaien.
Conrad heeft trouwens wel een 24volt spanningstabilisator.
Bij Dick Best niet te vinden :think:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Sub woofer filter

Bericht door ray5150 »

Nee, nee...
http://www.eoo-bv.nl/index.php?searchSt ... _a=viewCat
:mrgreen:

Snap je eigenlijk wel wat het principe van een symmetrische voedingsspanning inhoud ? :idea: :-k
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: Sub woofer filter

Bericht door Theduboracle »

Vrrrrrrrrr
En ze hebben ook die met de negatieve spanning.
Ik was er al eerder naar op zoek, daarvan komt het denk ik.
Toen vond ik ze niet maar dat kan ook voor 48volt geweest zijn.
Bedankt in elk geval voordat ik door mijn verstrooitheid bij 2 winkels nog een bestelling plaats om die reden.
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: Sub woofer filter

Bericht door Theduboracle »

Eigenlijk helemaal bedankt want ik zie dat de maximale ingangs spanning 40volt is.
Dan kan ik een ringkern gebruiken die ik nog heb liggen, die is 2 keer 30 volt.
De trafo wordt het duurste van de versterker heb ik al door.
70 euro voor een 2 keer 18volt 500VA ringkern is niet niks.
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: Sub woofer filter

Bericht door Theduboracle »

Enig idee wat ik voor en achter die 7824 parallel moet zetten ?
Voor mijn idee hoeft er niks tussen als ik zo de datasheet lees, of je moet er minder spanning op zetten zodat hij gaat reageren op spannings dalen.
Een elco voor de input dus zodat hij constant blijft regelen.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Sub woofer filter

Bericht door markbakk »

Ga je nou een 78XX gebruiken voor een eindversterker?
Zucht....
En je antwoord op mijn eerdere vraag, you lost me right there.
:beer:
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: Sub woofer filter

Bericht door Theduboracle »

Ik ga de LM3886 chipamp gebruiken.
Met de volgende voeding van chipamp.com
De spannings regelaar kan ik toch zonder problemen achter deze schakeling plaatsen met een 30volt transformator als bron.
De 10000yF maak ik dan een slag kleiner om de kosten te drukken.
Bijlagen
122.JPG
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Sub woofer filter

Bericht door ray5150 »

Ik zeg, doen ! :relax: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: Sub woofer filter

Bericht door Theduboracle »

markbakk schreef:
Ga je nou een 78XX gebruiken voor een eindversterker?
Zucht....
En je antwoord op mijn eerdere vraag, you lost me right there.
:beer:
Ik had daar al antwoord op gegeven toch ?
Een snelle voeding is voor mij ook nodig voor strakke bassen, bedoel je dat ?
Daar zei ik niks over namelijk.
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: Sub woofer filter

Bericht door Theduboracle »

ray5150 schreef:
Ik zeg, doen ! :relax: :mrgreen:
Ik las ook een stukje over een gast die beweerde dat het gaat om de balans tussen de belasting van de PSU en de afvlak elco's
De klank werd minder met te veel elco's terwijl de klank vooruit ging met minder elco's die net niet een rimpelspanning laten horen in de weergave.
Dan begint de boel te resoneren op 100hz namelijk.
Met een spannings stabilisator was het veel beter zei hij, maar die gaan maar tot 24volt dus.

Als het waar is :think:
Of duurdere Elna Simic gebruiken. :think:
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Sub woofer filter

Bericht door sevenup »

markbakk schreef:
Ga je nou een 78XX gebruiken voor een eindversterker?
Zucht....
En je antwoord op mijn eerdere vraag, you lost me right there.
:beer:
Kun je nooit te hard draaien, hij mute dan automatisch :)
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: Sub woofer filter

Bericht door Theduboracle »

sevenup schreef:
markbakk schreef:
Ga je nou een 78XX gebruiken voor een eindversterker?
Zucht....
En je antwoord op mijn eerdere vraag, you lost me right there.
:beer:
Kun je nooit te hard draaien, hij mute dan automatisch :)
Nou volg ik het even niet :think:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Sub woofer filter

Bericht door pappaleo »

Theduboracle schreef:
markbakk schreef:
Ga je nou een 78XX gebruiken voor een eindversterker?
Zucht....
En je antwoord op mijn eerdere vraag, you lost me right there.
:beer:
Ik had daar al antwoord op gegeven toch ?
Een snelle voeding is voor mij ook nodig voor strakke bassen, bedoel je dat ?
Daar zei ik niks over namelijk.
Een beetje snelle voeding is wel nodig om een 35Hz blokgolf goed weer te kunnen geven natuurlijk :lagge: :lagge: :lagge:
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: Sub woofer filter

Bericht door Theduboracle »

Hahahaha, nou dan zit het in elk geval goed dus.
Ik neem altijd het zekere voor het onzekere, maar zo erg is het al dus.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Sub woofer filter

Bericht door ray5150 »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: Sub woofer filter

Bericht door Theduboracle »

:shock: :shock: :shock: :shock: :think: :shock: :shock: :shock: :shock:


:rofl:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Sub woofer filter

Bericht door wouter »

Ben niet thuis in de versterkers maar wilde je de TB W5-704D gebruiken voor een sub onder de 35Hz?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Sub woofer filter

Bericht door pappaleo »

wouter schreef:
Ben niet thuis in de versterkers maar wilde je de TB W5-704D gebruiken voor een sub onder de 35Hz?
Geen probleem toch Wouter? Natuurwetten worden hier herontworpen waar je bij staat :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: Sub woofer filter

Bericht door Theduboracle »

Beetje slap lullen toch.
Dat ding is een subwoofer en zo wordt hij verkocht.
Hij valt in het laag van 10 tot 100hz maar 20db af, dat is bij andere woofers erger heb ik al gezien.
Dus.........
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Sub woofer filter

Bericht door ds23man »

Theduboracle schreef:
Beetje slap lullen toch.

Dus.........
655242.~png.jpg
655242.~png.jpg (10.45 KiB) 199 keer bekeken
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Sub woofer filter

Bericht door wouter »

Theduboracle schreef:
Beetje slap lullen toch.
Dat ding is een subwoofer en zo wordt hij verkocht.
Hij valt in het laag van 10 tot 100hz maar 20db af, dat is bij andere woofers erger heb ik al gezien.
Dus.........
Dan hebben we het niet over de W5-704D want dat is een midwoofer, zeker geen subwoofer. Ook helemaal niet voor geschikt met z'n korte Xmax. Onder de 40 Hz kun je hem helemaal niet inzetten, zo laag komt die woofer normaal afgestemd niet eens.

Ik heb er 4 liggen en ben met een ontwerp bezig. Voor een TB woofer had je even verder moeten kijken, die hebben zat subwoofers in die kleine maten.

Maar goed, je geeft vaak genoeg aan hoe je zelf vindt dat je bezig bent :rofl: Echter zo'n misser... ](*,)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Sub woofer filter

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Sub woofer filter

Bericht door ray5150 »

Wacht even, dit topic begon over een actief filter voor een subwoofer, vervolgens kwam er een 3886 plus bijhorende voeding om de hoek kijken,
en nu gaan we het hebben over een subwoofer ? terwijl het in de sectie filter ontwerp staat ?
[-X
Theduboracle schreef:
sevenup schreef:
markbakk schreef:
Ga je nou een 78XX gebruiken voor een eindversterker?
Zucht....
En je antwoord op mijn eerdere vraag, you lost me right there.
:beer:
Kun je nooit te hard draaien, hij mute dan automatisch :)
Nou volg ik het even niet :think:
Dat merk je vanzelf wel... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: Sub woofer filter

Bericht door Theduboracle »

ds23man schreef:
:rofl:
Op een totaal andere site kwam ik al een verwijzing tegen naar dit topic, verkrachten van een koptelefoon zeiden ze, :rofl:
Het begon met wat dom geexperimenteer, het ziet er niet uit maar het einigde met een koptelefoon die wel veel beter klonk dan de bestaande.
Uiteindelijk had ik er breedbandluidsprekers in gedaan die bestemd waren voor de PC.
Geloof het of niet, perfect, en te triest voor woorden eigenlijk omdat 10 euro luidsprekertjes Beyer en Senn
met gemak uit de ring speelt
Alleen het laag moet er extra bijgedraait worden, dat wel.
Spot er maar niet mee zou ik zeggen voordat je even uitgeprobeerd hebt.
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: Sub woofer filter

Bericht door Theduboracle »

wouter schreef:
Theduboracle schreef:
Beetje slap lullen toch.
Dat ding is een subwoofer en zo wordt hij verkocht.
Hij valt in het laag van 10 tot 100hz maar 20db af, dat is bij andere woofers erger heb ik al gezien.
Dus.........
Dan hebben we het niet over de W5-704D want dat is een midwoofer, zeker geen subwoofer. Ook helemaal niet voor geschikt met z'n korte Xmax. Onder de 40 Hz kun je hem helemaal niet inzetten, zo laag komt die woofer normaal afgestemd niet eens.

Ik heb er 4 liggen en ben met een ontwerp bezig. Voor een TB woofer had je even verder moeten kijken, die hebben zat subwoofers in die kleine maten.

Maar goed, je geeft vaak genoeg aan hoe je zelf vindt dat je bezig bent :rofl: Echter zo'n misser... ](*,)

Wat ben ik toch een rare heh. =D>
Bij deze shop had ik hem gevonden en ze verkopen hem als subwoofer of woofer.

http://www.plus-elektronik.de

Dan kun je mij vervolgens toch geen verwijten maken of toch ?
Zeer goedkope winkel trouwens, noteer maar.
En welke kleine woofer zou ik dan wel moeten kopen ?
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”