het grote squeezebox vragen topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Ik zit net een poosje te luisteren, er klopt geen moer van het geheel. :lol: :lol:

Hij start wel, maar gaat telkens weer terug naar het eerste nummer. :oops:
Ik moet het eens gaan bekijken of de eerste oplossing niet beter is.

Edit :Nu dus maar even terug naar de eerste oplossing, en dat klinkt dus wel goed. :kwijl:
mimic82
Berichten: 222
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 20:37

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door mimic82 »

Ik heb een SB classic, draai een Spotify plugin op de media server en bedien dit met mijn android ( Squeezecommander ) app. Dit werkt hartstikke goed voor reeds opgeslagen favorieten, albums en artiesten. Ik mis echter de functie om nieuwe muziek te ontdekken ( aanbevelingen gebaseerd op je geluisterde albums ). Ik moet dus op mijn laptop een beetje zitten rondklikken en leuke albums opslaan als favoriet, en dan naar de stereoset lopen om die favorieten dan weer op te zoeken.

Dat moet toch makkelijker kunnen? ( hoop ik )
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hsmeets »

De maker van de 3rd party Spotify plugin, Triode/Andrew, heeft eens geschreven dat dit niet mogelijk zou zijn omdat de 'discover' functionaliteit niet in de libspotify zit. Alleen de radio functionaliteit.

Mijn 'work around' is door bij 'Similar Artists' te kijken.
mimic82
Berichten: 222
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 20:37

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door mimic82 »

Bedankt voor je heldere reactie ( ik was er al een beetje bang voor ).
Voor mij zou dat een reden zijn om binnenkort eens te kijken naar een vervangende oplossing voor de SB classic.
Bartman
Berichten: 94
Lid geworden op: za 04 nov 2006, 15:10

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Bartman »

waarom doet LMS dit?

ik bedoel het converteren naar een lagere bitsnelheid van mijn flac?
Bijlagen
Screenshot_2014-07-01-19-24-00.~png.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Wat voor een dac hangt er aan de speler, of is het een originele Squeezebox.
Bartman
Berichten: 94
Lid geworden op: za 04 nov 2006, 15:10

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Bartman »

hannesie schreef:
Wat voor een dac hangt er aan de speler, of is het een originele Squeezebox.
dat is een originele squeezebox receiver (deel van de duet), die zonder dac recht in mijn amplifier gaat.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Dan gebruik je dus de interne DAC, en dat zou een Wolfson 24 bits moeten zijn.

Het bestand wat je duidt is waarschijnlijk een "ex"SACD bestand met de 24/88 wordt vaak benut voor de meest dichtbij liggende frequentie van het origineel.
Anders kan het 24/174 zijn, en dat is ook niet dat iedere dac dat aan kan.

Misschien moet je eens kijken bij je instellingen, mogelijk zit daar nog een optie anders of verkeerd.
Bartman
Berichten: 94
Lid geworden op: za 04 nov 2006, 15:10

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Bartman »

hannesie schreef:
Dan gebruik je dus de interne DAC, en dat zou een Wolfson 24 bits moeten zijn.

Het bestand wat je duidt is waarschijnlijk een "ex"SACD bestand met de 24/88 wordt vaak benut voor de meest dichtbij liggende frequentie van het origineel.
Anders kan het 24/174 zijn, en dat is ook niet dat iedere dac dat aan kan.

Misschien moet je eens kijken bij je instellingen, mogelijk zit daar nog een optie anders of verkeerd.
de 24/88 is correct, zo is het flac-bronbestand ook (idd ex SACD).
maar waarik op doel is waarom hij de 2785kbps vbr omzet naar 705kbps vbr?
is misschien een setting die ik niet weet, maar volgens mij zijn er geen setting sivm flac.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Misschien zit het antwoord hier?
audio.JPG
Anders nog eens kijken bij de bestandstypen.
dsd e.d..JPG
Bartman
Berichten: 94
Lid geworden op: za 04 nov 2006, 15:10

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Bartman »

staat hetzelfde als bij u.

misschien is het altijd zo? kan u eens kijekn of dat hij dit ook omzet naar een algere bitrate bij u?

ik heb nu wel "streaming via proxy" aangezet, voorheen stond direct streaming op (ik sync 3 spelers)
Bartman
Berichten: 94
Lid geworden op: za 04 nov 2006, 15:10

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Bartman »

Bartman schreef:
staat hetzelfde als bij u.

misschien is het altijd zo? kan u eens kijekn of dat hij dit ook omzet naar een algere bitrate bij u?

ik heb nu wel "streaming via proxy" aangezet, voorheen stond direct streaming op (ik sync 3 spelers)
heb ondertussen eens gekeken.
een 16/44.1-flac speelt ie zonder de bitsnelheid te verlagen (dus wel op 2400-ish kbps)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Het was even zoeken naar een dergelijk bestand, maar ik heb er 1 serie van gevonden.
Iemand wilde dat wel graag weten om de verschillen te horen, ik heb nu alleen heel Foobar in maar puin geholpen, kan ik nu maar beter opnieuw installeren. :oops:

Maar bij mij mij dus via mijn eigen player geen probleem, zal dadelijk eens proberen op de Touch.
24-88.JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Bartman schreef:
hannesie schreef:
Wat voor een dac hangt er aan de speler, of is het een originele Squeezebox.
dat is een originele squeezebox receiver (deel van de duet), die zonder dac recht in mijn amplifier gaat.
de receiver kan, net als de classic, max 48kHz afspelen. blijkbaar wordt bij jou dan automatisch de zaak omgezet zodat hij wel speelt, ik krijg alleen op de classic de speler "unsupported bitrate" oid
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Ik heb net even de Touch geprobeerd, en die geeft ook netjes zonder terugrekenen het bestand weer.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

hannesie schreef:
Ik heb net even de Touch geprobeerd, en die geeft ook netjes zonder terugrekenen het bestand weer.
ja, die kan idd tot 96kHz
Bartman
Berichten: 94
Lid geworden op: za 04 nov 2006, 15:10

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Bartman »

Ook thanks om te testen en te verklaren. Ik heb dus low-end-knijpdozen :cry:
Weet ik dan voor binnenkort, mijn classic via een externe dac laten gaan :-"
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

Was ook nieuwsgierig wat die bij mij weer gaf :)
LMS op Synology en als player een Rpi met HiFiBerry.
Bijlagen
flacfile.jpg
Bartman
Berichten: 94
Lid geworden op: za 04 nov 2006, 15:10

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Bartman »

Henkjan schreef:
Bartman schreef:
hannesie schreef:
Wat voor een dac hangt er aan de speler, of is het een originele Squeezebox.
dat is een originele squeezebox receiver (deel van de duet), die zonder dac recht in mijn amplifier gaat.
de receiver kan, net als de classic, max 48kHz afspelen. blijkbaar wordt bij jou dan automatisch de zaak omgezet zodat hij wel speelt, ik krijg alleen op de classic de speler "unsupported bitrate" oid
Ik was het vergeten. Mijn classic zit via coax naar een creative 250D thx. Die zou toch 24/96 moeten kunnen.... Vreemd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Is dat dan een digitaal signaal wat er naar toe word gebracht?
Ik kom bij een Creativ toch niet zo een aansluiting tegen, of heb jij dan toch een andere.
crea.JPG
http://www.computerbase.de/bildstrecke/6757/1/
mega8.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Bartman schreef:
Henkjan schreef:
Bartman schreef:
dat is een originele squeezebox receiver (deel van de duet), die zonder dac recht in mijn amplifier gaat.
de receiver kan, net als de classic, max 48kHz afspelen. blijkbaar wordt bij jou dan automatisch de zaak omgezet zodat hij wel speelt, ik krijg alleen op de classic de speler "unsupported bitrate" oid
Ik was het vergeten. Mijn classic zit via coax naar een creative 250D thx. Die zou toch 24/96 moeten kunnen.... Vreemd.
Die van mij gaat ook digitaal uit, iirc kan de classic de bitrate niet aan
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rikpost »

Hallo lui.

Ik heb een Duet welke inmiddels heb voorzien van een netwerk kabel.
Nu gebeurd het volgend ik krijg alles aan de praat met de hybride opzet maar .
Het is niet stabiel na enige tijd gaat het lampje groen branden en dan konstand blauw.
Wanneer ik dan weer de duet reset gaat het weer twee minuten goed.
Eerst speelde ik draadloos maar toen had ik regelmatig dropouts verder werkte het wel goed.

Iemand een idee
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Ik heb nooit met een Duet te maken gehad, behalve dan een keer met die afstandsbediening.

Ik weet wel dat het een bekend iets is.
Al eens gekeken bij het Logitech forum?

Dit al wel gevonden. http://forums.slimdevices.com/showthrea ... zebox-Duet
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rikpost »

hannesie schreef:
Ik heb nooit met een Duet te maken gehad, behalve dan een keer met die afstandsbediening.

Ik weet wel dat het een bekend iets is.
Al eens gekeken bij het Logitech forum?

Dit al wel gevonden. http://forums.slimdevices.com/showthrea ... zebox-Duet

Jammer Hans als jij het al niet weet :think: :wink:

In ieder geval had iemand op het forum de oplossing.

I have "solved" the problem. I tried wired / bridge mode, and now it seems to work just fine. Unfortunately, this renders the whole reason I got the duet pointless (I originally planned to get a sonos, but dropped the plans because of the extra cost associated with making it wireless).

deze staat dan weer haaks op mijn probleem ,bij was het draadloos en los van af en toe een hikje speelde het wel .
Nu bedraad is het niets dan ellende .
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

staat er in de handleiding niet wat die verschillende kleuren betekenen?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”