JBHC schreef:Dit is nou eens een mooi filtertje.
Nu ga ik meteen even een stomme vraag stellen: "Is dit ook te maken zodat het werkt met een voedingsspanning van 12v?" Dan wordt het namelijk leuk voor in de auto!
aktief subwoofer filter
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: aktief subwoofer filter
Re: aktief subwoofer filter
Dinsdag een setje infinity overture 1 speakers ophalen. 1 ervan heeft een defecte versterker voor het actieve laag. Mooie luidsprekers voor mijn filter en versterker printjes 
http://link.marktplaats.nl/796432472
http://link.marktplaats.nl/796432472
Re: aktief subwoofer filter
Ben er nog mee bezig.avdboom schreef:Hoe staat het hier mee? Ben reuze benieuwd naar je bevindingen!
Re: aktief subwoofer filter
Het hier gebruikte opampje (LT1013D) kan ook op een enkele rail van 5 Volt draaien.JBHC schreef:Dit is nou eens een mooi filtertje.
Nu ga ik meteen even een stomme vraag stellen: "Is dit ook te maken zodat het werkt met een voedingsspanning van 12v?" Dan wordt het namelijk leuk voor in de auto!
Een andere truuk is om met een schakeling een symmetrische voedingspanning te maken, zie bijvoorbeeld hier :
http://www.circuitsonline.net/schakelin ... nning.html
Re: aktief subwoofer filter
Zou je je laatste schema willen posten, dan kijk ik of ik op gaatjesprint de komende weken iets kan bakken. Ik kan alles wel uit gaan zoeken, maar bovenstaande specificaties zijn een mooie start.sevenup schreef:Beetje getweaked en kom nu op de volgende instellingsmogelijkheden:
- Bassboost 0-7dB @25-35Hz afhankelijk van subsonic setting
- Subsonic 10-35Hz (-3dB)
- Lowpass 25-140Hz (-3dB)
- Phase 0/180
Alvast bedankt en groeten,
Frank
Re: aktief subwoofer filter
Potmeter voor subwoofer volume is 25K logde_smit schreef:Zou je je laatste schema willen posten, dan kijk ik of ik op gaatjesprint de komende weken iets kan bakken. Ik kan alles wel uit gaan zoeken, maar bovenstaande specificaties zijn een mooie start.sevenup schreef:Beetje getweaked en kom nu op de volgende instellingsmogelijkheden:
- Bassboost 0-7dB @25-35Hz afhankelijk van subsonic setting
- Subsonic 10-35Hz (-3dB)
- Lowpass 25-140Hz (-3dB)
- Phase 0/180
Alvast bedankt en groeten,
Frank
Potmeters voor instellingen zijn dubbel 25K lin
- Bijlagen
-
- sub.zip
- (2.17 KiB) 45 keer gedownload
Re: aktief subwoofer filter
Lang geleden, maar niet vergeten. Nieuw printdesign voor het eerste deel gemaakt voor gaatjesprint. Stereo in/versterken/samenvoegen/volume.
Eerst dit goed krijgen op gaatjesprint, daarna verder
Eerst dit goed krijgen op gaatjesprint, daarna verder
Re: aktief subwoofer filter
Bijna klaar, alleen nog wat voedingsdraadjes leggen en ik kan testen.
Re: aktief subwoofer filter
Hij werkt
Eerst dacht ik van niet, maar + en - verkeerd om aangesloten.
Geen brom/ruis en alle controls werken zoals bedacht.
Binnenkort het high pass filtertje maken, en we kunnen 2.1 aktief filteren.
Geen brom/ruis en alle controls werken zoals bedacht.
Binnenkort het high pass filtertje maken, en we kunnen 2.1 aktief filteren.
Re: aktief subwoofer filter
Highpass filter ook voor elkaar. Mooi compact geheel zo. Binnenkort nog een voeding maken.
Re: aktief subwoofer filter
Ben begonnen met ontwerpen in KICAD. Kun je ook een 3D impressie maken van het board 
Nu heb ik nog wel 1 vraag. Ik heb een power ground plane op de bovenkant en een audio ground plane op de onderkant. Hoe koppel ik deze aan elkaar bij bijvoorbeeld de voedingsconnector?
Nu heb ik nog wel 1 vraag. Ik heb een power ground plane op de bovenkant en een audio ground plane op de onderkant. Hoe koppel ik deze aan elkaar bij bijvoorbeeld de voedingsconnector?
Re: aktief subwoofer filter
Moet nog wel wat inleren in KICAD. Ondertussen al wel een layout gemaakt in SprintLayout.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Hallo collega,
Weer een KiCad gebruiker, dat gaat de goede kant op
Zijn die gnd's in je schema (netlist) met elkaar verbonden?
Weer een KiCad gebruiker, dat gaat de goede kant op
Re: aktief subwoofer filter
Als ik dat doe denkt kicad dat alles aan 1 van de 2 gnd's zit bij de shapes tijdens layouten. Snap het nog niet helemaal...Barry2001 schreef:Hallo collega,
Weer een KiCad gebruiker, dat gaat de goede kant opZijn die gnd's in je schema (netlist) met elkaar verbonden?
Re: aktief subwoofer filter
Collega idd, grappig dat we elkaar daar weer tegenkomenBarry2001 schreef:Hallo collega,
Weer een KiCad gebruiker, dat gaat de goede kant opZijn die gnd's in je schema (netlist) met elkaar verbonden?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
De twentse electronica wereld is klein hesevenup schreef:Collega idd, grappig dat we elkaar daar weer tegenkomenBarry2001 schreef:Hallo collega,
Weer een KiCad gebruiker, dat gaat de goede kant opZijn die gnd's in je schema (netlist) met elkaar verbonden?
Re: aktief subwoofer filter
Zou het zo moeten kloppen? Als ik dit doe zie ik in de PCB editor alles aan AGND zitten bij de pads.
- Bijlagen
-
- sub_sat.pdf
- (17.35 KiB) 117 keer gedownload
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Je bedoelt DGND en AGND? Dan is dat hetzelfde net. Heb je die met tekst erbij gezet ofzo? Dan is het inderdaad gewoon hetzelfde net. Als je het als volgt doet gaat het goed:
Kies "Stroomaansluiting plaatsen":
Klik een keer op je werkblad, en kies "lijst alles"
Kies hier "DGND" en "AGND"
In het schema ziet het er zo uit:
Even 2 weerstanden toegevoegd om het effect te laten zien.
In je layout zie je dan dit:
Je ziet aan de guideline dat 1 kant vd weerstanden aan elkaar hangt zoals in het schema, de andere kant zijn 2 verschillende netten, AGND en DGND.
Kies "Stroomaansluiting plaatsen":
Klik een keer op je werkblad, en kies "lijst alles"
Kies hier "DGND" en "AGND"
In het schema ziet het er zo uit:
Even 2 weerstanden toegevoegd om het effect te laten zien.
In je layout zie je dan dit:
Je ziet aan de guideline dat 1 kant vd weerstanden aan elkaar hangt zoals in het schema, de andere kant zijn 2 verschillende netten, AGND en DGND.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Oja, je kunt die TL072 nog editten in je symbol editor. Je kunt dan bij de voedingsaansluiting van die 2e de pin het "zichtbaar" niet aanvinken. Je moet dan "Shared by all components" ook niet aanvinken, dan zie je de voedingspinnen bij de 2e opamp in hetzelfde huisje niet meer in je schema. Boven in je werkblad bij de Symbol Editor kun je "Onderdeel A" of "Onderdeel B" kiezen.
Re: aktief subwoofer filter
Ik kan wel een spoor trekken van een pad met AGND naar een ander pad met DGND, maar niet op 1 pad een thermal relief op zowel top als bottom layer.Barry2001 schreef:Je bedoelt DGND en AGND? Dan is dat hetzelfde net. Heb je die met tekst erbij gezet ofzo? Dan is het inderdaad gewoon hetzelfde net. Als je het als volgt doet gaat het goed:
Kies "Stroomaansluiting plaatsen":
Klik een keer op je werkblad, en kies "lijst alles"
Kies hier "DGND" en "AGND"
In het schema ziet het er zo uit:
Even 2 weerstanden toegevoegd om het effect te laten zien.
In je layout zie je dan dit:
Je ziet aan de guideline dat 1 kant vd weerstanden aan elkaar hangt zoals in het schema, de andere kant zijn 2 verschillende netten, AGND en DGND.
