dan even naar de dac print @ray zijn dit dezelfde doorsolderingen die jij gemaakt hebt?
en wat heb jij onder de 2200uF gesoldeerd?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Jij zit zeker bij de SMS-bank?sander1238 schreef:even diep ademhalen, bout er niet langer dan een seconde erop en mijn eerste sms soldeerwerk is klaar
het lukt me wel, even diep ademhalen, bout er niet langer dan een seconde erop en mijn eerste smd soldeerwerk is klaar
ik zag daar stukjes draad gesoldeerd zitten dus dacht dat je daar nog iets anders had zittenray5150 schreef:
Wat bedoel je met "onder de 2200 uF" Sander ?
Die heb ik er helemaal niet inzitten.
maar heb ik voor de zekerheid met koperdraad en soldeer opgevuld.
komt omdat al die idioten hun goederen om 6.00 uur willen hebbenray5150 schreef:![]()
Sjeezus.... half 5....
eerst even verwerken ray en dan pas verder lezenray5150 schreef:Ho, Effe wachten, een probleem tegelijk. ik ben een man, he. kan niet multitasken...
Nee, nee. dat is niet goed.sander1238 schreef:komt omdat al die idioten hun goederen om 6.00 uur willen hebbenray5150 schreef:![]()
Sjeezus.... half 5....
![]()
![]()
![]()
even kijken of ik het goed begrepen heb, de 3 kleine 1117 regelaars doorverbinden en voeden vanuit de +5- dig aansluiting afstellen op 6volt.
het spoortje tussen de 5v regelaar en de 100uf onderbreken, de symmetrische spanning afstellen op 12 volt bestemd voor de ne5532, aansluiten op de +/-15v+ analoog aansluiting
de 12volt baseer ik op het feit dat het normaal geregeld zou worden door een 7812 en 7912
bij de symmetrische spanning zou ik vanaf de pcb kroonsteentjes links rechtstreeks naar de uitgang van de 7812 moeten doorlussen en geheel recht naar de uitgang van de 7912, midden is de 0
heb ik het zo juist begrepen??
Je hebt wel de juiste weerstandswaarde gebruikt ? heb je het nu over de schakeling rondom de opa211 ?sander1238 schreef:nog een probleem, ik kan de +5- dig aansluiting maar tot 4,84 volt afstellen, dat is te weinig
Je hebt wel een inkomende spanning die de 317 ingaat ?sander1238 schreef:de aansluitingen bij de lm317 doen het ook niet... vreemd
Met het schema erbij is het wat duidelijker.sander1238 schreef:even wat spanningen opgemeten van de opa211,pen 2= 3,3 v , pen 3= 3,3v, pen 6= 5,6v , pen 7=20,3 .
die 20,6 volt meet ik ook bij c12/c14.
valt hier iets zinnigs over te zeggen
eerst even verwerken ray en dan pas verder lezenray5150 schreef:Ho, Effe wachten, een probleem tegelijk. ik ben een man, he. kan niet multitasken...![]()
![]()
bij de voeding ac2 is er een probleem met R11 en R12, voor R11 meet ik 8,13V terwijl ik na R12 maar 1,7 volt meet terwijl ze wel goed meten(bruin groen zwart), ze komen van hetzelfde stripje als r5, r10 enz die wel goed zijn, ze worden ook bloedheet op den duur
mijn inziens zou het dan toch bij de 2 weerstanden liggen, maar ze meten goed
iemand hier een verklaring voor?
oke dat snap ik, dankray5150 schreef:Nee, nee. dat is niet goed.sander1238 schreef:komt omdat al die idioten hun goederen om 6.00 uur willen hebbenray5150 schreef:![]()
Sjeezus.... half 5....
![]()
![]()
![]()
even kijken of ik het goed begrepen heb, de 3 kleine 1117 regelaars doorverbinden en voeden vanuit de +5- dig aansluiting afstellen op 6volt.
het spoortje tussen de 5v regelaar en de 100uf onderbreken, de symmetrische spanning afstellen op 12 volt bestemd voor de ne5532, aansluiten op de +/-15v+ analoog aansluiting
de 12volt baseer ik op het feit dat het normaal geregeld zou worden door een 7812 en 7912
bij de symmetrische spanning zou ik vanaf de pcb kroonsteentjes links rechtstreeks naar de uitgang van de 7812 moeten doorlussen en geheel recht naar de uitgang van de 7912, midden is de 0
heb ik het zo juist begrepen??
Op de DAC pcb heb je twee aparte voedingsschakelingen. links digitaal, rechts analoog.
Origineel heb je links een gelijkrichter, afvlakkiing, en een 7809 met een 1117-3.3 erachter.(links)
rechts heb je de analoge schakeling, met een symmetrische 7812 en een 7912. die zijn voor de opamp.
Van de 7812 (positief) loopt er een aftakking naar de 1117-5.0 en de 1117-3.3 (midden en rechts). die zijn voor het analoge deel van de DAC chip.
Met de nieuwe voeding heb je een aparte voeding voor de opamp (namelijk de schakeling rond de 4562, BD139,BD140.) en een aparte voeding voor het analoge DAC gedeelte ( de schakeling rondom de OPA211)
De analoge en digitale voeding zijn gescheiden, en moeten dat ook blijven. anders heeft de hele opzet juist geen zin meer. je moet dus juist niet doorverbinden (die gele streep links in het midden) maar de koppeling tussen de 7812 en de rechter 1117-5.0 juist verbreken. (de groene streep.) aan de kant van de 1117-5.0 koppel je de 5 VDC van de OPA 211 schakeling in.
ja 15R en jaJe hebt wel de juiste weerstandswaarde gebruikt ? heb je het nu over de schakeling rondom de opa211 ?
Die is voor analoog bedoelt.
1,7 voltJe hebt wel een inkomende spanning die de 317 ingaat ?
het is zonder dat de dac is aangeslotenis het probleem alleen als de dac aangekoppelt is, of los ook ? dan zit het in de voeding