Helemaal onderaan in het midden, een rode en zwarte draad, met een weerstand. Watisdàh?
Dank,
Hugo
Moderator: Beheerdersteam
Bedoel je daarmee of de kast aan de aarde komt?ds23man schreef:Dat ligt geheel aan je aardplan!
Helemaal duidelijk, top.knuisje schreef:De chassisdelen het beste geisoleerd monteren en de kast aan de randaarde hangen.
Dus je maakt nergens een verbinding van de electronicanul naar de kast?knuisje schreef:De chassisdelen het beste geisoleerd monteren en de kast aan de randaarde hangen. Het ic met een stukje silpad geisoleerd aan het koellichaam verbinden.

Is dit wellicht en optie.HugoW schreef:Even een vraag over het aan- en uitschakelen, ik heb een idee maar weet niet of het werkbaar / wenselijk / veilig is.
Achterop de kast komt een netentree met tweepolige schakelaar en zekering. Mijn Alps volumepot komt dicht bij de print, en met een as naar de draaiknop voorop de behuizing. Ik wil aan die as een armpje maken dat een microswitch bedient. Deze microswitch wil ik in één van de twee draden tussen de netentree-unit en de transformator maken. Als je het volume dus helemaal dicht draait, schakel je ook de versterker uit ("op stand-by"). Dat scheelt weer een lelijke knop op de voorkant. Maar kan ik met een eenvoudige microswitch zoals deze:
http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... uctId=6012
direct de voeding schakelen, of moet dat met een relais of zo? Mag ik er eentje gebruiken of kan ik er beter 2 naast elkaar monteren en beide draden onderbreken? Je weet nooit zeker welke de levende en welke de nul is, dat hangt er vanaf hoe-om je de stekker in het stopcontact steekt.
Ik wil liever geen aparte stuurstromen introduceren, want daar moet dan ook weer een voeding en zo bij.
Dank voor advies,
Hugo
die heb ik ook klaar liggen voor in m'n LM4780 ampZweitse schreef:Is dit wellicht en optie.
http://www.djuke.nl/index.php?page=shop ... t&Itemid=8
Om nog even hier op terug te komen. het kan op zich wel. maar is qua mechanisch werk vrij pittig uit te voeren.HugoW schreef:Even een vraag over het aan- en uitschakelen, ik heb een idee maar weet niet of het werkbaar / wenselijk / veilig is.
Achterop de kast komt een netentree met tweepolige schakelaar en zekering. Mijn Alps volumepot komt dicht bij de print, en met een as naar de draaiknop voorop de behuizing. Ik wil aan die as een armpje maken dat een microswitch bedient. Deze microswitch wil ik in één van de twee draden tussen de netentree-unit en de transformator maken. Als je het volume dus helemaal dicht draait, schakel je ook de versterker uit ("op stand-by"). Dat scheelt weer een lelijke knop op de voorkant. Maar kan ik met een eenvoudige microswitch zoals deze:
http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... uctId=6012
direct de voeding schakelen, of moet dat met een relais of zo? Mag ik er eentje gebruiken of kan ik er beter 2 naast elkaar monteren en beide draden onderbreken? Je weet nooit zeker welke de levende en welke de nul is, dat hangt er vanaf hoe-om je de stekker in het stopcontact steekt.
Ik wil liever geen aparte stuurstromen introduceren, want daar moet dan ook weer een voeding en zo bij.
Dank voor advies,
Hugo