Bill met brom (50Hz)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8119
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Bill met brom (50Hz)

Bericht door Kappa7 »

Probeer de buizen eens om te wisselen en dan kijken wat dat met de versterking doet.
van het linker en rechter kanaal dus he.
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: Bill met brom (50Hz)

Bericht door molekuul »

Heb je de 6sn7 wel correct bedraad?
Beireke
Berichten: 45
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 18:50

Re: Bill met brom (50Hz)

Bericht door Beireke »

Beste,

De 100uF zijn inderdaad verwijderd.Ik dacht dat deze enkel dienden voor te achterhalen waar de fout zat, en dat de bedoeling was hem stil te krijgen zonder die C's.
Dus als ik het goed begrijp mag ik deze dan laten zitten?
Ik ga ze alvast terug aansluiten en kijken wat het zegt.
Met deze condensatoren was de versterker vorige keer wel muisstil. @ Kappa7 als het probleem blijft ga ik daar alvast mee beginnen. @ molekuul de bedrading is onveranderd gebleven.

Word vervolgd

Vriendelijke groetjes
Beireke
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Bill met brom (50Hz)

Bericht door Ah!buis »

Wat ik bedoelde was dat met al dat geêxperimenteer is er misschien een 100µF is blijven zitten,wordt die kant gevoeliger.Zou het verschil kunnen verklaren,is 't dus niet.
Anne
Beireke
Berichten: 45
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 18:50

Re: Bill met brom (50Hz)

Bericht door Beireke »

Beste

Uiteindelijk heb ik dan toch nog een fout ontdekt. O:)
Bij het tikken op de bovenplaat met het achterste van een schroevendraaier bleek er een geweldig slecht contact op het rechterkanaal te zitten op de ECC 99
Na alles te hebben gecheckt bleek het probleem in de buisfitting te zitten.(de buis ging er erg slecht in de voet en mogelijk wat geforceerd)
De 6SN7 is op dc gegloeid en hangt met de min aan de massa,de rest op AC.
De versterker is nu doodstil enkel bij open volume een verwaarloosbaar brommertje.
Ik was onder de indruk van de klank,het laag is los en diep,het mid en hoog relax met een klein scherp randje.
Ga hem eerst nog wat inspelen en er naar luisteren voor ik er nog iets aan verander.

Dankzij dit forum ben ik op de juiste weg gezet (Anne) voor het oplossen het probleem met de 6SN7.
Allemaal hartelijk dank daarvoor!
Groetjes
Berreke
Bijlagen
IMG_0941.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15177
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bill met brom (50Hz)

Bericht door Barry2001 »

Mooi zeg, eind goed al goed, veel luisterplezier!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Bill met brom (50Hz)

Bericht door b_force »

Nog een tip voor geschikte spanningregelaars.
Probeer eens de LF60CV
(600mA moet hij ook aankunnen met een beetje koeling)

6V Low Drop (0,4-0,5V) regelaar.
Valt dus mooi binnen de toleranties van gloeispanning van buizen.
Samen met lowdrop diodes en flinke elco buffering, kom je dan nog best een eind denk ik :)

Brom in buizenverstekers is sowieso bijna altijd de gloeispanning (of beter gezegd, de wisselstroom daarvan) of grounding (helemaal bij flink wat gain)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bill met brom (50Hz)

Bericht door ray5150 »

Imax is wel een beetje aan de lage kant, (500mA.)
Daar zit je bij een buizen trapje al heel gauw aan.

Maar je kunt hem natuurlijk ook een paar keer opbouwen en parallel schakelen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Bill met brom (50Hz)

Bericht door b_force »

ray5150 schreef:
Imax is wel een beetje aan de lage kant, (500mA.)
Daar zit je bij een buizen trapje al heel gauw aan.

Maar je kunt hem natuurlijk ook een paar keer opbouwen en parallel schakelen.
Output current limit is 1A, zie pagina 24

Anders gewoon step-up (of down) regulator gebruiken :)
Plaats reactie