Bill met brom (50Hz)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bill met brom (50Hz)
Probeer de buizen eens om te wisselen en dan kijken wat dat met de versterking doet.
van het linker en rechter kanaal dus he.
van het linker en rechter kanaal dus he.
Re: Bill met brom (50Hz)
Beste,
De 100uF zijn inderdaad verwijderd.Ik dacht dat deze enkel dienden voor te achterhalen waar de fout zat, en dat de bedoeling was hem stil te krijgen zonder die C's.
Dus als ik het goed begrijp mag ik deze dan laten zitten?
Ik ga ze alvast terug aansluiten en kijken wat het zegt.
Met deze condensatoren was de versterker vorige keer wel muisstil. @ Kappa7 als het probleem blijft ga ik daar alvast mee beginnen. @ molekuul de bedrading is onveranderd gebleven.
Word vervolgd
Vriendelijke groetjes
Beireke
De 100uF zijn inderdaad verwijderd.Ik dacht dat deze enkel dienden voor te achterhalen waar de fout zat, en dat de bedoeling was hem stil te krijgen zonder die C's.
Dus als ik het goed begrijp mag ik deze dan laten zitten?
Ik ga ze alvast terug aansluiten en kijken wat het zegt.
Met deze condensatoren was de versterker vorige keer wel muisstil. @ Kappa7 als het probleem blijft ga ik daar alvast mee beginnen. @ molekuul de bedrading is onveranderd gebleven.
Word vervolgd
Vriendelijke groetjes
Beireke
Re: Bill met brom (50Hz)
Wat ik bedoelde was dat met al dat geêxperimenteer is er misschien een 100µF is blijven zitten,wordt die kant gevoeliger.Zou het verschil kunnen verklaren,is 't dus niet.
Anne
Anne
Re: Bill met brom (50Hz)
Beste
Uiteindelijk heb ik dan toch nog een fout ontdekt.
Bij het tikken op de bovenplaat met het achterste van een schroevendraaier bleek er een geweldig slecht contact op het rechterkanaal te zitten op de ECC 99
Na alles te hebben gecheckt bleek het probleem in de buisfitting te zitten.(de buis ging er erg slecht in de voet en mogelijk wat geforceerd)
De 6SN7 is op dc gegloeid en hangt met de min aan de massa,de rest op AC.
De versterker is nu doodstil enkel bij open volume een verwaarloosbaar brommertje.
Ik was onder de indruk van de klank,het laag is los en diep,het mid en hoog relax met een klein scherp randje.
Ga hem eerst nog wat inspelen en er naar luisteren voor ik er nog iets aan verander.
Dankzij dit forum ben ik op de juiste weg gezet (Anne) voor het oplossen het probleem met de 6SN7.
Allemaal hartelijk dank daarvoor!
Groetjes
Berreke
Uiteindelijk heb ik dan toch nog een fout ontdekt.
Bij het tikken op de bovenplaat met het achterste van een schroevendraaier bleek er een geweldig slecht contact op het rechterkanaal te zitten op de ECC 99
Na alles te hebben gecheckt bleek het probleem in de buisfitting te zitten.(de buis ging er erg slecht in de voet en mogelijk wat geforceerd)
De 6SN7 is op dc gegloeid en hangt met de min aan de massa,de rest op AC.
De versterker is nu doodstil enkel bij open volume een verwaarloosbaar brommertje.
Ik was onder de indruk van de klank,het laag is los en diep,het mid en hoog relax met een klein scherp randje.
Ga hem eerst nog wat inspelen en er naar luisteren voor ik er nog iets aan verander.
Dankzij dit forum ben ik op de juiste weg gezet (Anne) voor het oplossen het probleem met de 6SN7.
Allemaal hartelijk dank daarvoor!
Groetjes
Berreke
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Bill met brom (50Hz)
Nog een tip voor geschikte spanningregelaars.
Probeer eens de LF60CV
(600mA moet hij ook aankunnen met een beetje koeling)
6V Low Drop (0,4-0,5V) regelaar.
Valt dus mooi binnen de toleranties van gloeispanning van buizen.
Samen met lowdrop diodes en flinke elco buffering, kom je dan nog best een eind denk ik
Brom in buizenverstekers is sowieso bijna altijd de gloeispanning (of beter gezegd, de wisselstroom daarvan) of grounding (helemaal bij flink wat gain)
Probeer eens de LF60CV
(600mA moet hij ook aankunnen met een beetje koeling)
6V Low Drop (0,4-0,5V) regelaar.
Valt dus mooi binnen de toleranties van gloeispanning van buizen.
Samen met lowdrop diodes en flinke elco buffering, kom je dan nog best een eind denk ik
Brom in buizenverstekers is sowieso bijna altijd de gloeispanning (of beter gezegd, de wisselstroom daarvan) of grounding (helemaal bij flink wat gain)
Re: Bill met brom (50Hz)
Imax is wel een beetje aan de lage kant, (500mA.)
Daar zit je bij een buizen trapje al heel gauw aan.
Maar je kunt hem natuurlijk ook een paar keer opbouwen en parallel schakelen.
Daar zit je bij een buizen trapje al heel gauw aan.
Maar je kunt hem natuurlijk ook een paar keer opbouwen en parallel schakelen.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Bill met brom (50Hz)
Output current limit is 1A, zie pagina 24ray5150 schreef:Imax is wel een beetje aan de lage kant, (500mA.)
Daar zit je bij een buizen trapje al heel gauw aan.
Maar je kunt hem natuurlijk ook een paar keer opbouwen en parallel schakelen.
Anders gewoon step-up (of down) regulator gebruiken
