de paradise phonostage
Moderator: Beheerdersteam
Re: de paradise phonostage
Leuk ontwerp, en totale afwezigheid van overall tegenkoppeling.
ben benieuwd naar het resultaat
ben benieuwd naar het resultaat
Er loopt daar ook een draadje over het bouwen van clonen van de Krell KSA50 eindversterker...Pjotr schreef:Zow, daar weten ze ook wat draadjes breien is zeg, 279 pagina's lang.
850 pagina's en still counting...
Een stille hint voor Carolus...
http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... uctId=2181
Sjit, moet ie alles over gaan doenray5150 schreef:Er loopt daar ook een draadje over het bouwen van clonen van de Krell KSA50 eindversterker...Pjotr schreef:Zow, daar weten ze ook wat draadjes breien is zeg, 279 pagina's lang.
850 pagina's en still counting...![]()
![]()
Een stille hint voor Carolus...
http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... uctId=2181
Maar zou ie dan beter gaan klinken?
da`s verdomd lastig kiezen.
ik ga voor de jack en de pizza,de laatste heb ik niet nodig.
ik ga voor de jack en de pizza,de laatste heb ik niet nodig.
het hele topic doorgespit........
er zitten inderdaad wel wat kinderziektes in..........
gelukkig hebben ze een keurige handleiding beschikbaar gesteld!
er zitten inderdaad wel wat kinderziektes in..........
gelukkig hebben ze een keurige handleiding beschikbaar gesteld!
Nieuwschierig naar hoe het pradijs er dan wel uit ziet er 's in gedoken.
Wat 'n narigheid,wie verzint zoiets,waarom makkelijk als 't moeilijk ook kan.Echt iets om de DIY-er bezig te houden.
En,als klap op de verboden appel,deugt de voeding niet.
Eerst zorgen ze voor een gestabiliseerde 3V om daarmee een stroombron te voeden en daarachter een superzener (shuntregelaar) om de 18,2V stabiel te houden.
Zou niks mis mee zijn als er enkel de stroom van de stroombron naar de shunt ging,maar bovenop de 130mA stroombron zit nog 6mA zo vanuit de ongestabiliseerde voeding met daarop de onvermijdelijke restbrom.Zonde van de moeite voor die stroombron met toebehoren.
Een vereenvoudigde (duidelijker) tekening laat 't zien.
Anne
Wat 'n narigheid,wie verzint zoiets,waarom makkelijk als 't moeilijk ook kan.Echt iets om de DIY-er bezig te houden.
Eerst zorgen ze voor een gestabiliseerde 3V om daarmee een stroombron te voeden en daarachter een superzener (shuntregelaar) om de 18,2V stabiel te houden.
Zou niks mis mee zijn als er enkel de stroom van de stroombron naar de shunt ging,maar bovenop de 130mA stroombron zit nog 6mA zo vanuit de ongestabiliseerde voeding met daarop de onvermijdelijke restbrom.Zonde van de moeite voor die stroombron met toebehoren.
Anne
Als je een CRCRCnetwerk dusdanig berekent dat het de rimpel tot ca 1uV wegfiltert dan hoef je verder niet zoveel moeite te doen, gewoon een zener erachter en klaar.Ah!buis schreef:Nieuwschierig naar hoe het pradijs er dan wel uit ziet er 's in gedoken.
Anne
Idd.en evt.een simpele stroombron ertussen.Kan 3/4 van paradisevoeding in de prullebak.Mr Tube schreef:Als je een CRCRCnetwerk dusdanig berekent dat het de rimpel tot ca 1uV wegfiltert dan hoef je verder niet zoveel moeite te doen, gewoon een zener erachter en klaar.
Anne
voor jullie is dat makelijk!
vergeet niet dat er ook mensen zijn de maar al te graag zo'n pakket willen na bouwen omdat hun kennis niet toereikend is.
ik heb ook een stukje gelezen over een buizenvoeding,daar waren ze zeer positief over,eens kijken wat ze daar mee gaan doen in de toekomst.
vergeet niet dat er ook mensen zijn de maar al te graag zo'n pakket willen na bouwen omdat hun kennis niet toereikend is.
ik heb ook een stukje gelezen over een buizenvoeding,daar waren ze zeer positief over,eens kijken wat ze daar mee gaan doen in de toekomst.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
als ik dit zo lees hoeft er alleen maar een nw voeding (redelijk standaard ding) ingeprikt te worden op die platen. dat moet met hulp van de heren buis toch wel lukken?
ik ga eerst het standaard recept bouwen,dat is allemaal al betaald.
ik heb nog een extra setje pcb's,dus alles is mogenlijk.
tevens lijkt het me in dit geval ideaal om de voeding ectern te maken.
ik heb nog een extra setje pcb's,dus alles is mogenlijk.
tevens lijkt het me in dit geval ideaal om de voeding ectern te maken.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
er staan nog wat prints voor een flinke elko bank te koop hier, kan je lekker over the top voor die paar mA 
Op zich blijft een "stroombron - shunt/zener" voeding een mooi concept, alleen een stroombron is een stuk makkleijker te maken met FET,sAh!buis schreef:Nieuwschierig naar hoe het pradijs er dan wel uit ziet er 's in gedoken.
Anne
Het concept blijft dan overeind, zonder de extra rimpelstroom.
groet,
Aat
Dat heb ik wel eens vaker gezien ,Ja. 1 kastje met de voeding, en een kastje met de Preamp.dre schreef:tevens lijkt het me in dit geval ideaal om de voeding extern te maken.
Het geheel gekoppeld met een handje Neutrik.
Je kunt ook een 19 inch kast nemen, voeding links, en de preamp rechts, en in het midden gescheiden door een koperen of mumetalen plaat.
Aan de andere kant, in je AR zat ook alles in 1 kast, zonder schot of wat dan ook ertussen...
eerst maar eens de voedingsprinten binnen krijgen,dan ga ik eens passen........
Huh, heb je nu wel of geen PCB's in huis ?dre schreef:ik heb nog een extra setje pcb's,dus alles is mogelijk.![]()
de bestellijst is gemaakt!
nog even een paar dingen uitzoeken en dan.......
nog even een paar dingen uitzoeken en dan.......