de paradise phonostage

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: de paradise phonostage

Bericht door Kappa7 »

Ziet er heel mooi uit bedankt voor het inkijkje.
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: de paradise phonostage

Bericht door Mr Tube »

Leuk ontwerp, en totale afwezigheid van overall tegenkoppeling.

ben benieuwd naar het resultaat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: de paradise phonostage

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:
Zow, daar weten ze ook wat draadjes breien is zeg, 279 pagina's lang.
Er loopt daar ook een draadje over het bouwen van clonen van de Krell KSA50 eindversterker...
850 pagina's en still counting... :shock: :shock:

Een stille hint voor Carolus...
buigmal2.jpg
buigmal2.jpg (5.59 KiB) 256 keer bekeken
http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... uctId=2181

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: de paradise phonostage

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Pjotr schreef:
Zow, daar weten ze ook wat draadjes breien is zeg, 279 pagina's lang.
Er loopt daar ook een draadje over het bouwen van clonen van de Krell KSA50 eindversterker...
850 pagina's en still counting... :shock: :shock:

Een stille hint voor Carolus...
buigmal2.jpg
http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... uctId=2181

:mrgreen:
Sjit, moet ie alles over gaan doen :rofl:

Maar zou ie dan beter gaan klinken?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

-buigmal
-scoop
-motivatie
-hulp

vergeet ik nog iets? :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: de paradise phonostage

Bericht door ray5150 »

cocaine11.jpg
jack daniels.jpg
Prozac.jpg
JR's%20Pizza%20Walls%20-%2004.jpg
honkbalknuppel.jpg
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

da`s verdomd lastig kiezen. :rofl:

ik ga voor de jack en de pizza,de laatste heb ik niet nodig. :sure:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: de paradise phonostage

Bericht door ray5150 »

Als je je frustratie wilt afreageren, dan wel ! :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

agressie doe ik niet aan....... 8-[
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

het hele topic doorgespit........
er zitten inderdaad wel wat kinderziektes in..........
gelukkig hebben ze een keurige handleiding beschikbaar gesteld!
Paradise R3 assembly guide V5.pdf
(1.83 MiB) 1322 keer gedownload
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: de paradise phonostage

Bericht door Ah!buis »

Nieuwschierig naar hoe het pradijs er dan wel uit ziet er 's in gedoken.
Wat 'n narigheid,wie verzint zoiets,waarom makkelijk als 't moeilijk ook kan.Echt iets om de DIY-er bezig te houden.
En,als klap op de verboden appel,deugt de voeding niet.
Eerst zorgen ze voor een gestabiliseerde 3V om daarmee een stroombron te voeden en daarachter een superzener (shuntregelaar) om de 18,2V stabiel te houden.
Zou niks mis mee zijn als er enkel de stroom van de stroombron naar de shunt ging,maar bovenop de 130mA stroombron zit nog 6mA zo vanuit de ongestabiliseerde voeding met daarop de onvermijdelijke restbrom.Zonde van de moeite voor die stroombron met toebehoren.
Een vereenvoudigde (duidelijker) tekening laat 't zien.
Anne
Bijlagen
Paravoed.jpg
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: de paradise phonostage

Bericht door Mr Tube »

Ah!buis schreef:
Nieuwschierig naar hoe het pradijs er dan wel uit ziet er 's in gedoken.
Wat 'n narigheid,wie verzint zoiets,waarom makkelijk als 't moeilijk ook kan.Echt iets om de DIY-er bezig te houden.
En,als klap op de verboden appel,deugt de voeding niet.
Eerst zorgen ze voor een gestabiliseerde 3V om daarmee een stroombron te voeden en daarachter een superzener (shuntregelaar) om de 18,2V stabiel te houden.
Zou niks mis mee zijn als er enkel de stroom van de stroombron naar de shunt ging,maar bovenop de 130mA stroombron zit nog 6mA zo vanuit de ongestabiliseerde voeding met daarop de onvermijdelijke restbrom.Zonde van de moeite voor die stroombron met toebehoren.
Een vereenvoudigde (duidelijker) tekening laat 't zien.
Anne
Als je een CRCRCnetwerk dusdanig berekent dat het de rimpel tot ca 1uV wegfiltert dan hoef je verder niet zoveel moeite te doen, gewoon een zener erachter en klaar.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: de paradise phonostage

Bericht door Ah!buis »

Mr Tube schreef:
Als je een CRCRCnetwerk dusdanig berekent dat het de rimpel tot ca 1uV wegfiltert dan hoef je verder niet zoveel moeite te doen, gewoon een zener erachter en klaar.
Idd.en evt.een simpele stroombron ertussen.Kan 3/4 van paradisevoeding in de prullebak.
Anne
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

voor jullie is dat makelijk!
vergeet niet dat er ook mensen zijn de maar al te graag zo'n pakket willen na bouwen omdat hun kennis niet toereikend is. :wink:

ik heb ook een stukje gelezen over een buizenvoeding,daar waren ze zeer positief over,eens kijken wat ze daar mee gaan doen in de toekomst.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de paradise phonostage

Bericht door Henkjan »

als ik dit zo lees hoeft er alleen maar een nw voeding (redelijk standaard ding) ingeprikt te worden op die platen. dat moet met hulp van de heren buis toch wel lukken?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

ik ga eerst het standaard recept bouwen,dat is allemaal al betaald. :wink:

ik heb nog een extra setje pcb's,dus alles is mogenlijk. :sure:
tevens lijkt het me in dit geval ideaal om de voeding ectern te maken. :sure:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de paradise phonostage

Bericht door Henkjan »

er staan nog wat prints voor een flinke elko bank te koop hier, kan je lekker over the top voor die paar mA :D
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

laat ik eerst maar de 'gewone' versie aan de praat krijgen. 8-[
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: de paradise phonostage

Bericht door AatV »

Ah!buis schreef:
Nieuwschierig naar hoe het pradijs er dan wel uit ziet er 's in gedoken.
Wat 'n narigheid,wie verzint zoiets,waarom makkelijk als 't moeilijk ook kan.Echt iets om de DIY-er bezig te houden.
En,als klap op de verboden appel,deugt de voeding niet.
Eerst zorgen ze voor een gestabiliseerde 3V om daarmee een stroombron te voeden en daarachter een superzener (shuntregelaar) om de 18,2V stabiel te houden.
Zou niks mis mee zijn als er enkel de stroom van de stroombron naar de shunt ging,maar bovenop de 130mA stroombron zit nog 6mA zo vanuit de ongestabiliseerde voeding met daarop de onvermijdelijke restbrom.Zonde van de moeite voor die stroombron met toebehoren.
Een vereenvoudigde (duidelijker) tekening laat 't zien.
Anne
Op zich blijft een "stroombron - shunt/zener" voeding een mooi concept, alleen een stroombron is een stuk makkleijker te maken met FET,s
Het concept blijft dan overeind, zonder de extra rimpelstroom.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: de paradise phonostage

Bericht door ray5150 »

dre schreef:
tevens lijkt het me in dit geval ideaal om de voeding extern te maken. :sure:
Dat heb ik wel eens vaker gezien ,Ja. 1 kastje met de voeding, en een kastje met de Preamp.
Het geheel gekoppeld met een handje Neutrik. :-&

Je kunt ook een 19 inch kast nemen, voeding links, en de preamp rechts, en in het midden gescheiden door een koperen of mumetalen plaat.

Aan de andere kant, in je AR zat ook alles in 1 kast, zonder schot of wat dan ook ertussen... :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

eerst maar eens de voedingsprinten binnen krijgen,dan ga ik eens passen........
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: de paradise phonostage

Bericht door ray5150 »

dre schreef:
ik heb nog een extra setje pcb's,dus alles is mogelijk. :sure:
Huh, heb je nu wel of geen PCB's in huis ? :?: :idea:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

de pcb's en trafo`s van de voeding zijn als het goed is onderweg.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: de paradise phonostage

Bericht door ray5150 »

Nu die paar componentjes nog uitzoeken en bestellen ! :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

de bestellijst is gemaakt! 8)

nog even een paar dingen uitzoeken en dan.......
Plaats reactie