1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

aan prc
nou ik heb de ugt`s voor se el 84 heul mooi spul
ik schat 1,5 kg per stuk
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

:foto:
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

an prc
hierbij de fotos van de ugt`s
Bijlagen
SL730435.jpg
SL730436.jpg
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

nog wat foto`s
Bijlagen
SL730442.jpg
SL730443.jpg
SL730444.jpg
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door RobertD »

Waar komen die UGT's vandaan? Die zien er serieus groot uit zeg.
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ietsje scherper
Bijlagen
SL730445.jpg
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

van mp maar bij een high end store dat is alles wat ik weet
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

aan prc


el84 plaat
dit is het chassis met de trafo`s erop het kapje erop krijgen was moeilijk
er zat veel lak tussen de schroeven met een ring sleutel en een vice grip lukte het
er is een schroefje stuk gegaan ik hoop dat het zo kan en redelijk is
Bijlagen
SL730446.jpg
SL730447.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door Kappa7 »

foirixi schreef:
aan prc
Als iets aan iemand specifiek wil vagen mag je hem ook een PB sturen hoor.
Of mag iemand anders ook reageren als die een goede opmerking heeft?
Ik kan me namelijk voor stellen dat er misschien wel andere zijn die ook een waardevolle bijdragen kunnen leveren waardoor jou project misschien nog wel mooier zou kunnen worden.
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ja , anderen mogen ook reageren hoor!

graag zelfs!
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Vindt ik ook meer reacties van leden zijn welkom
Hij loopt trouwens wel op de dingen vooruit want hoe staat het nu met de ECL82 amp heb je die al werkend?
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

nee nog niet !
ik wilde eerst op de spoel wachten daarom!
en ik wilde ook een begin maken met deze!
als ik de belangrijkste dingen goed heb
ga ik met de ecl 82 verder.
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Dan zou ik als ik jouw was die EL84 in een nieuw topic beginnen om verwarring te voorkomen
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door Kappa7 »

foirixi schreef:
ja , anderen mogen ook reageren hoor!

graag zelfs!
In dat geval,
Zou je de smoorspoelen niet een kwartslag moeten draaien om instrooing van de trafo te voorkomen?
Ik moet altijd zelf ook even denken hoe dit ook alweer zat maar volgens mij moeten de kernen van de trafo's haaks op elkaar staan.
Nu staat alles parallel en heb je mogelijk niet de beste opstelling te pakken.
Natuurlijk kan ik het mis hebben maar wordt graag gekorigeerd als ik het fout heb,
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ja, dat zat ik mij ook af te vragen

de ae trafo heeft een liggende kern die wijst naar de smoorspoel

de smoorspoel heeft een staande kern die wijst omhoog

of dit goed is ?
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door RobertD »

Je moet vooral de spoelkokers in de gaten houden, die moeten haaks op elkaar staan.

Overigens is één zo'n smoorspoel genoeg voor de hele versterker hoor. 100mA DC.
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

hoi , ik ga binnenkort weer verder met de versterkers
heb een wat moeilijke tijd gehad dus,
inmiddels heb ik de supreme soundbody`s
in hun geheel bij de luidspreker topic`s ondergebracht
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Er is hier nog wat gebeurt de laatste tijd
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ik heb een trailer gemaakt voor mijn bootje maar dat doet er niet toe
ik ben aan het bekijken of niet toch de shoke in de ecl 82 versterker zet

sorry dat ik soms afwezig ben, maar ik heb ook andere zaken die mij bezig houden
dus ik wil wel graag de versterker afbouwen maar soms ben ik ook te onzeker

te meer omdat mij laatst van een versterker een lamp gesprongen is weer

groet foirixi
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

nou ik heb de heleboel weer in de kamer gesleept

en de shoke ingebouwd dat was de 159 s van hammond

zweten met de bril op want daar kan ik niet meer zonder tegenwoordig

wat ik ook erg lastig vind !
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

de huidige situatie;
Bijlagen
Afbeelding 189.jpg
Afbeelding 190.jpg
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

laatste situatie
Bijlagen
Afbeelding 192.jpg
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Dus er zit schot in het bouwen \:D/
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

nou ik ben met de laatste onderdelen bezig!
Bijlagen
Afbeelding 193.jpg
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Ik vraag me af of er nog wat shot in zit in het bouwen
Plaats reactie