1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Moderator: Beheerdersteam
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
aan prc
nou ik heb de ugt`s voor se el 84 heul mooi spul
ik schat 1,5 kg per stuk
nou ik heb de ugt`s voor se el 84 heul mooi spul
ik schat 1,5 kg per stuk
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Waar komen die UGT's vandaan? Die zien er serieus groot uit zeg.
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
van mp maar bij een high end store dat is alles wat ik weet
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
aan prc
el84 plaat
dit is het chassis met de trafo`s erop het kapje erop krijgen was moeilijk
er zat veel lak tussen de schroeven met een ring sleutel en een vice grip lukte het
er is een schroefje stuk gegaan ik hoop dat het zo kan en redelijk is
el84 plaat
dit is het chassis met de trafo`s erop het kapje erop krijgen was moeilijk
er zat veel lak tussen de schroeven met een ring sleutel en een vice grip lukte het
er is een schroefje stuk gegaan ik hoop dat het zo kan en redelijk is
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Als iets aan iemand specifiek wil vagen mag je hem ook een PB sturen hoor.foirixi schreef:aan prc
Of mag iemand anders ook reageren als die een goede opmerking heeft?
Ik kan me namelijk voor stellen dat er misschien wel andere zijn die ook een waardevolle bijdragen kunnen leveren waardoor jou project misschien nog wel mooier zou kunnen worden.
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
ja , anderen mogen ook reageren hoor!
graag zelfs!
graag zelfs!
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Vindt ik ook meer reacties van leden zijn welkom
Hij loopt trouwens wel op de dingen vooruit want hoe staat het nu met de ECL82 amp heb je die al werkend?
Hij loopt trouwens wel op de dingen vooruit want hoe staat het nu met de ECL82 amp heb je die al werkend?
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
nee nog niet !
ik wilde eerst op de spoel wachten daarom!
en ik wilde ook een begin maken met deze!
als ik de belangrijkste dingen goed heb
ga ik met de ecl 82 verder.
ik wilde eerst op de spoel wachten daarom!
en ik wilde ook een begin maken met deze!
als ik de belangrijkste dingen goed heb
ga ik met de ecl 82 verder.
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Dan zou ik als ik jouw was die EL84 in een nieuw topic beginnen om verwarring te voorkomen
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
In dat geval,foirixi schreef:ja , anderen mogen ook reageren hoor!
graag zelfs!
Zou je de smoorspoelen niet een kwartslag moeten draaien om instrooing van de trafo te voorkomen?
Ik moet altijd zelf ook even denken hoe dit ook alweer zat maar volgens mij moeten de kernen van de trafo's haaks op elkaar staan.
Nu staat alles parallel en heb je mogelijk niet de beste opstelling te pakken.
Natuurlijk kan ik het mis hebben maar wordt graag gekorigeerd als ik het fout heb,
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
ja, dat zat ik mij ook af te vragen
de ae trafo heeft een liggende kern die wijst naar de smoorspoel
de smoorspoel heeft een staande kern die wijst omhoog
of dit goed is ?
de ae trafo heeft een liggende kern die wijst naar de smoorspoel
de smoorspoel heeft een staande kern die wijst omhoog
of dit goed is ?
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Je moet vooral de spoelkokers in de gaten houden, die moeten haaks op elkaar staan.
Overigens is één zo'n smoorspoel genoeg voor de hele versterker hoor. 100mA DC.
Overigens is één zo'n smoorspoel genoeg voor de hele versterker hoor. 100mA DC.
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
hoi , ik ga binnenkort weer verder met de versterkers
heb een wat moeilijke tijd gehad dus,
inmiddels heb ik de supreme soundbody`s
in hun geheel bij de luidspreker topic`s ondergebracht
heb een wat moeilijke tijd gehad dus,
inmiddels heb ik de supreme soundbody`s
in hun geheel bij de luidspreker topic`s ondergebracht
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
ik heb een trailer gemaakt voor mijn bootje maar dat doet er niet toe
ik ben aan het bekijken of niet toch de shoke in de ecl 82 versterker zet
sorry dat ik soms afwezig ben, maar ik heb ook andere zaken die mij bezig houden
dus ik wil wel graag de versterker afbouwen maar soms ben ik ook te onzeker
te meer omdat mij laatst van een versterker een lamp gesprongen is weer
groet foirixi
ik ben aan het bekijken of niet toch de shoke in de ecl 82 versterker zet
sorry dat ik soms afwezig ben, maar ik heb ook andere zaken die mij bezig houden
dus ik wil wel graag de versterker afbouwen maar soms ben ik ook te onzeker
te meer omdat mij laatst van een versterker een lamp gesprongen is weer
groet foirixi
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
nou ik heb de heleboel weer in de kamer gesleept
en de shoke ingebouwd dat was de 159 s van hammond
zweten met de bril op want daar kan ik niet meer zonder tegenwoordig
wat ik ook erg lastig vind !
en de shoke ingebouwd dat was de 159 s van hammond
zweten met de bril op want daar kan ik niet meer zonder tegenwoordig
wat ik ook erg lastig vind !
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
nou ik ben met de laatste onderdelen bezig!
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Ik vraag me af of er nog wat shot in zit in het bouwen
