Daudio gaat 'live'

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Walt

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Mijn toenmalige Tannoy D500 tweeter was iets van 22 ohm dacht ik, die had een crossover 1e orde op circa 2200kHz met alleen een 2.2uF condensator en geen verdere weerstanden!

Geniaal vond ik dat :D

Groetjes Walter
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Speakerkits »

Beste Walter,

Binnenkort gaan wij testen met een Bandtweeter op specificatie gemaakt 11 ohm met een rendement van 100db/1watt en geschikt voor open dipool.

Als je het rendement niet nodig hebt, zelfs met een condensator loos filter aan te sturen, je houd dan ongeveer 93db/1watt over, inzetbaar vanaf ongeveer 1200Hz

Grt Andre
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Beste Andre,

Volgens mij wordt het tijd dat jij een topic gaat aanmaken van jullie nieuwe dipole speaker.
Ik ben benieuwd wat jullie aan het ontwikkelen zijn. Kan je daar al meer over vertellen?

Groet, Hans
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Leuk NiEUWS!

Dick en Marco van http://www.audio-creative.nl zijn vanmiddag bij mij geweest. Binnenkort wordt de review van onze speaker gepubliceerd op hun site.

En ze gaan na de zomer een Daudio W1 bouwen en daar verslag van doen op hun site. Dat zal een verslag zijn met meerdere afleveringen.

Groet, Hans
Walt

Bericht door Walt »

Gaaf zeg!

Voor wie gaan ze die W1 dan bouwen als ik vragen mag?

Groetjes Walter
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

voor hun eigen woonkamer natuurlijk :rofl:
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Walt schreef:
Gaaf zeg!

Voor wie gaan ze die W1 dan bouwen als ik vragen mag?

Groetjes Walter
Zeker gaaf!
Henkjan schreef:
voor hun eigen woonkamer natuurlijk :rofl:
Voor wie, dat zal de toekomst leren.
Marco gaat hem bouwen. Hij wil ook de kast zelf bouwen. Ze zijn beide erg gecharmeerd van het geluid en het ontwerp. Doel voor hen is een heel mooi artikel op hun website, dat aanspreekt. Het zullen waarschijnlijk 5 tot 7 artikelen worden. Net zoiets als het artikle dat ze over de bouw van de Linkwitz Orion hebben geschreven. http://www.audio-creative.nl/projecten/ ... idspreker/
Wij stellen de unit beschikbaar. Voor ons is het natuurlijk goede publiciteit. Een bouwverslag dat goed laat zien dat je een High-End speaker ook heel goed zelf kan bouwen.

Wanneer die af is gaan we er een eigenaar voor zoeken. Ik heb ze wel geadviseerd er niet te lang naar te luisteren, want anders willen ze hem natuurlijk nooit meer verkopen :rofl: Een Daudio "Walter" 1 is namelijk echt verslavend :rofl:

Groet, Hans
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

Als het schip met geld hier ooit weer langsvaart dan heb ik ook wel interesse. Maar dan een iets andere vorm, ik persoonlijk vind het "gat" met de bungelende tweeter gewoon echt niet mooi.
Dan zijn ze ter vervanging van mijn Tri-Nextels. Daar luister ik alweer een jaar of 5 naar... Tijd voor iets vers!
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Speakerkits »

Beste Hans,

Zodra we wat concreets hebben zal ik een nieuw topic plaatsen, als eerste komen we binnenkort met een betaalbaar alternatief voor de "Nizam" dat wordt de "Nassac Discovery" qua design lijkt hij op de nizam, maar dan met de betaalbare Scan-speak discovery drivers, passief gefilterd, actief optioneel.

Verder broeien we nog op een Hybride OB, maar zoals je weet gaat daar nogal wat tijd in zitten, en alles wat je bedenkt is al bedacht, maar het zal geen W1 clone worden :rofl: , in ieder geval met een tweeter van het OB AMT principe, de grootste uitdaging is nog een goede mid te vinden, helaas kunnen ook wij niet eindeloos maar drivers inkopen om te proberen.

Maar de grootste uitdaging is om de afmeting te beperken, en ook nog een beetje WAF factor aan mee te geven, dus als je nog ideeën hebt :wink:

Groet Andre
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Wowly schreef:
+1 Liever serieuze luisteraars dan snelle jongens/snelle conclusies.........
hangt dus af van wat je wil bereiken.
wil je dat zoveel mogelijk mensen je product zien en naamsbekendheid krijgen moet je vooral de deur open houden en doorlopend muziek draaien. De mensen komen toch wel naar je toe als ze iets horen dat bevalt. je kunt dan als nog je verhaal vertellen.
zorg wel dat er altijd iemand is die vragen kan beantwoorden.
dan kan de demo gewoon doorgaan en kan je de geïnteresseerden de info geven die je wil.

gesloten deuren en inteken sessies schrikken mensen af.
mij in ieder geval wel.
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Ik ben ook voor open deuren. Wat we kunnen doen is dat we af en toe een blok van een half uur aankondigen, met een korte presentatie en een aantal tracks. Met gesloten deuren houd je heel veel publiek van je weg.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

lijkt me een goed compromis.
Hang een schema op de deur dan komen de geïnteresseerden wel voor terug
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Inderdaad een goed compromis. Moest er onlangs nog eens aan denken, en dat voor initièele bekendheid een open deur ook zijn waarde heeft.
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Na een weekend North Sea Jazz, weer een hele goede referentie hoe de muziek, de instrumenten en de stemmen in het echt klinken.
Mijn hoogte punten waren Jonathan Jeremiah, Gregory Porter met het Metropool Orkest, Jamie Cullum, Michael Camilo, Santana, Sting, Marcus Miller en de topper was Jose James. Diana Krall en Bob James/Dave Sandborn/Steve Gadd, klonken erg slecht. De CD's zijn veeeeel beter.

Nog meer leden bij het North Sea Jazz Festival geweest?

Wel mooi om te horen hoe dicht onze speaker de werkelijkheid benaderd. Daar wordt ik wel heel O:) van.
Audiotechnology en Mundorf, dat zouden meer mensen moeten doen!

Ook stonden op North Sea Jazz de Bowers & Wilkins 800 diamond te spelen met enorme Classe versterkers. Wat mij daarbij opviel is dat de kasten behoorlijk meetrillen. En dat had ik niet verwacht. Door de vele herrie kon ik ze niet goed beluisteren. Maar zoals ze daar stonden klonken ze erg hard/schel. Het zal wel aan de situatie liggen.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Daudio schreef:
Ik was juist van plan dit jaar eens te gaan, maar er zat een Dordts festival in de weg. :lol:

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 1#p1645001 :sure:
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Daudio schreef:
Dit jaar even niet i.v.m.vakantie. Als ik heel eerlijk moet zijn valt mij de programmering ieder jaar meer tegen, maar dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak. Verder vind ik de sfeer altijd wel lekker op het North Sea Jazz festival. Misschien volgend jaar maar weer. :mrgreen:
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Daudio schreef:
Na een weekend North Sea Jazz, weer een hele goede referentie hoe de muziek, de instrumenten en de stemmen in het echt klinken.
Mijn hoogte punten waren Jonathan Jeremiah, Gregory Porter met het Metropool Orkest, Jamie Cullum, Michael Camilo, Santana, Sting, Marcus Miller en de topper was Jose James. Diana Krall en Bob James/Dave Sandborn/Steve Gadd, klonken erg slecht. De CD's zijn veeeeel beter.
De techneuten van die laatsten hadden dus beter de CD ter hand kunnen nemen als referentie hoe het in het echt zou moeten klinken. :lol:
AatV

Bericht door AatV »

Daudio schreef:
Diana Krall en Bob James/Dave Sandborn/Steve Gadd, klonken erg slecht.

Wel mooi om te horen hoe dicht onze speaker de werkelijkheid benaderd.
Kijk uit voor forumleden die heel selectief lezen, die kunnen in de bovenstaande citaten (cherry picking) een heel verkeerde bedoeling zien! :lol: :lol: :mrgreen:

groet,
Aat
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Er zijn altijd mensen die je verhaal verdraaien. :lol:
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Daudio schreef:
Op 14 en 15 september gaan wij de Daudio W1 speaker demonstreren op de X-fi High-End audioshow in de Koningshof in Veldhoven. Dat wordt de beurs introductie, waar we onze speaker voor het eerst laten zien aan het grote audiofiele publiek.

We staat in kamer 117. Voor meer informatie over deze audioshow kijk op http://www.x-fi-audioshow.nl

Doel is om in een korte presentatie aan te geven "Waarom wij het anders doen!". En "Hoe we dat gerealiseerd hebben en aanbieden". Om vervolgens met een aantal mooie muziek stukken de kracht van dipool en de gebruikte units te laten horen.
Hier de promotie banner van de X-fi High-End Audioshow
Bijlagen
300x100.gif
300x100.gif (95.36 KiB) 378 keer bekeken
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Ik heb er nu al zin in! :D :D

Groet, Jeroen
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Daudio schreef:
Ik heb er nu al zin in! :D :D
Niet te vroeg "pieken"........ :lol:
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Niet echt een persbericht, maar omdat ik wat vragen heb gehad over hoe onze versterker in elkaar steekt, hierbij een plaatje. Hij is opgebouwd als een dubbele versterker, dat wil zeggen per stereokanaal een separate voeding en per voeding een versterker module voor het hoog en laag. Dit is optimaal afgestemd op onze luidspreker, het laag zal de meeste stroom vragen en het resterende vermogen, benodigd voor het midhoog, levert de voeding op zijn sloffen bij.

Onze 2-kanaals variant heeft 2 versterkermodules minder, maar nog steeds beide voedingen aan boord.

Ik wil liever niet al teveel in detail treden over wat er verder te zien is in het kastje, de concurrentie kijkt mee. Ik ben ervan overtuigd dat het onderste uit de kan is gehaald om deze versterker optimaal te laten presteren in deze super kleine behuizing.

De bedrading is nog niet compleet, maar dit is een bijna af exemplaar dus ik dacht dat is een mooie gelegenheid om een plaatje te schieten.
Bijlagen
P1040155.jpg
ray5150

Bericht door ray5150 »

Moedig van je, om het te laten zien ! =D> =D>
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ach, voor iemand met kennis van zaken heeft het niet veel geheimen hoor Ray. W.d.b. hoeft Jeroen niet zo bang te zijn. Hij zet de schema's toch niet online?

Dat komt pas als de Chinezen ze gaan kopiëren en die hebben helemaal geen moeite om zelfs FPGA's te reverse enigineeren. Maar die wachten eerst wel even af of Daudio een succes wordt :lol:

Ziet er net uit Jeroen! Al heb ik wel zo mijn twijfels over voldoende isolatie afstanden en ventilatie.
Gesloten