Ncore building topic
Moderator: Beheerdersteam
Re: Ncore building topic
Weer wat geleerd
Re: Ncore building topic
Erg netjes Gerhard !
Daar wil ik met plezier m'n ESS Sabre wel eens aanhangen in Breda op een paartje mooie speakers..
Daar wil ik met plezier m'n ESS Sabre wel eens aanhangen in Breda op een paartje mooie speakers..
Re: Ncore building topic
Of een gemeentelijke herindeling, of je bent verhuist...., of gevlucht...ds23man schreef:Woonplaats: 't Hoogeland
(word een mooi versterkertje trouwens.)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ncore building topic
Je moet even mijn onderschrift aanklikken.....ray5150 schreef:Of een gemeentelijke herindeling, of je bent verhuist...., of gevlucht...ds23man schreef:Woonplaats: 't Hoogeland![]()
(word een mooi versterkertje trouwens.)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ncore building topic
Weer een stukje verder:
Ik kan nu niet verder want het materiaal is op. Kom 25 cm teflonkabel tekort, gevlochten kous en standby printen zijn besteld.
Ik kan nu niet verder want het materiaal is op. Kom 25 cm teflonkabel tekort, gevlochten kous en standby printen zijn besteld.
Re: Ncore building topic
gaat dat goed, 4 stuks op een bodemplaat
ben benieuwd hoe warm dat wordt
wil zelf een versterker bouwen met 6 stuks ucd180 erin en dacht ivm koeloppervlakte aan een modushop dissipante 3U hoog, 30cm diep. liever zou ik een 2U slimline kiezen net als jij hebt met de modules op de bodemplaat gemonteerd.
ben benieuwd hoe warm dat wordt
wil zelf een versterker bouwen met 6 stuks ucd180 erin en dacht ivm koeloppervlakte aan een modushop dissipante 3U hoog, 30cm diep. liever zou ik een 2U slimline kiezen net als jij hebt met de modules op de bodemplaat gemonteerd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ncore building topic
Warm zal het niet worden gezien de efficiëntie. Heb op het net al eens een 5 kanaals gezien in een heel klein kastje, de Ncores staan daar verticaal in op simpele hoekprofielen en dicht op elkaar gepakt.
Re: Ncore building topic
@Architect. Een UCD kun je niet vergelijken met een conventionele transistor versterker. deze zijn veel efficienter.
Desnoods kun je altijd nog een dikke plak aluminium op de bodem leggen voor de zekerheid.
Desnoods kun je altijd nog een dikke plak aluminium op de bodem leggen voor de zekerheid.
Re: Ncore building topic
heb 3 stuks ucd400hg in mijn 1U basversterker op de bovenplaat gemonteerd via 3 hoeklijnen. na een uur spelen voelt hij heet, hij heeft eigenlijk geforceerde koeling nodig.ds23man schreef:Warm zal het niet worden gezien de efficiëntie. Heb op het net al eens een 5 kanaals gezien in een heel klein kastje, de Ncores staan daar verticaal in op simpele hoekprofielen en dicht op elkaar gepakt.
ik vraag het omdat bij mij thuis de versterker 'sochtends aangaat en 'savonds pas weer uit. ik wil het graag in 1 keer goed doen, maar liever niet veel te goed want te groot.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ncore building topic
Wat is heet? Een amp die langdurig onder vollast draait mag probleemloos 60-65 graden worden, en daar houd je vinger niet langer dan 30 seconden op!
Re: Ncore building topic
Mooi gebouwd! Goede kast ook.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=18299
Of je doet het zoals ik, koelblokken van 75mm hoogte met twee ucd400's in een 2U modushop behuizing.architect schreef:gaat dat goed, 4 stuks op een bodemplaat
ben benieuwd hoe warm dat wordt
wil zelf een versterker bouwen met 6 stuks ucd180 erin en dacht ivm koeloppervlakte aan een modushop dissipante 3U hoog, 30cm diep. liever zou ik een 2U slimline kiezen net als jij hebt met de modules op de bodemplaat gemonteerd.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=18299
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ncore building topic
Dank je voor het compliment
En hier een paar foto's voor de schroefjesfetisjisten onder ons:
En hier een paar foto's voor de schroefjesfetisjisten onder ons:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ncore building topic
En weer wat verder:
Re: Ncore building topic
wanneer hebben we rook? 
Re: Ncore building topic
En wat broeit er zoal bij joudre schreef:wanneer hebben we rook?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ncore building topic
Hij heeft een beetje last van hooibroei in zijn hoofd!Zweitse schreef:En wat broeit er zoal bij joudre schreef:wanneer hebben we rook?
Re: Ncore building topic
niets meer,voorlopig alles aan de kant geschoven.
ik heb helemaal geen zin meer om wat te bouwen eigenlijk.
ik heb helemaal geen zin meer om wat te bouwen eigenlijk.
Re: Ncore building topic
Gaan de accuton's dan voorlopig op de plank.dre schreef:niets meer,voorlopig alles aan de kant geschoven.![]()
ik heb helemaal geen zin meer om wat te bouwen eigenlijk.
Re: Ncore building topic
De backpanel had je niet zelf voorzien van gaten toch? Het ziet er ontzettend netjes uit.ds23man schreef:En weer wat verder:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ncore building topic
Alle gaten zijn gedaan door Modushop, voor die paar tientjes ga ik toch echt niet zitten te eikelen.SuperR schreef:De backpanel had je niet zelf voorzien van gaten toch? Het ziet er ontzettend netjes uit.ds23man schreef:En weer wat verder:
Re: Ncore building topic
nope,voor dat geld ga je niet aan de gang.
het mooier en klaar als het binnen komt,wat wil je nog meer!
het mooier en klaar als het binnen komt,wat wil je nog meer!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ncore building topic
Ideaal die afhaalchinees voor printplaten de bezorgpizzeria voor de kasten....dre schreef:nope,voor dat geld ga je niet aan de gang.
het mooier en klaar als het binnen komt,wat wil je nog meer!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ncore building topic
Grootste gedeelte is nu klaar, het wachten is op nieuwe StandBy printen van de afhaalchinees.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ncore building topic
Kloar:
Re: Ncore building topic
Ok, netjes, maar nu stekker in stopkontakt, gloeilampjes op de uitgangen, en hopen dat je audiofiele schemerlichtjes gaat hebben..

