Ncore building topic

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Ncore building topic

Bericht door Kappa7 »

Weer wat geleerd
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Ncore building topic

Bericht door BertDB »

Erg netjes Gerhard !
Daar wil ik met plezier m'n ESS Sabre wel eens aanhangen in Breda op een paartje mooie speakers.. :rock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ncore building topic

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Woonplaats: 't Hoogeland
Of een gemeentelijke herindeling, of je bent verhuist...., of gevlucht... :mrgreen:

(word een mooi versterkertje trouwens.)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore building topic

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
ds23man schreef:
Woonplaats: 't Hoogeland
Of een gemeentelijke herindeling, of je bent verhuist...., of gevlucht... :mrgreen:

(word een mooi versterkertje trouwens.)
Je moet even mijn onderschrift aanklikken.....
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore building topic

Bericht door ds23man »

Weer een stukje verder:
_DSC0438.JPG
Ik kan nu niet verder want het materiaal is op. Kom 25 cm teflonkabel tekort, gevlochten kous en standby printen zijn besteld.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Ncore building topic

Bericht door architect »

gaat dat goed, 4 stuks op een bodemplaat
ben benieuwd hoe warm dat wordt

wil zelf een versterker bouwen met 6 stuks ucd180 erin en dacht ivm koeloppervlakte aan een modushop dissipante 3U hoog, 30cm diep. liever zou ik een 2U slimline kiezen net als jij hebt met de modules op de bodemplaat gemonteerd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore building topic

Bericht door ds23man »

Warm zal het niet worden gezien de efficiëntie. Heb op het net al eens een 5 kanaals gezien in een heel klein kastje, de Ncores staan daar verticaal in op simpele hoekprofielen en dicht op elkaar gepakt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ncore building topic

Bericht door ray5150 »

@Architect. Een UCD kun je niet vergelijken met een conventionele transistor versterker. deze zijn veel efficienter.
Desnoods kun je altijd nog een dikke plak aluminium op de bodem leggen voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Ncore building topic

Bericht door architect »

ds23man schreef:
Warm zal het niet worden gezien de efficiëntie. Heb op het net al eens een 5 kanaals gezien in een heel klein kastje, de Ncores staan daar verticaal in op simpele hoekprofielen en dicht op elkaar gepakt.
heb 3 stuks ucd400hg in mijn 1U basversterker op de bovenplaat gemonteerd via 3 hoeklijnen. na een uur spelen voelt hij heet, hij heeft eigenlijk geforceerde koeling nodig.

ik vraag het omdat bij mij thuis de versterker 'sochtends aangaat en 'savonds pas weer uit. ik wil het graag in 1 keer goed doen, maar liever niet veel te goed want te groot.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore building topic

Bericht door ds23man »

Wat is heet? Een amp die langdurig onder vollast draait mag probleemloos 60-65 graden worden, en daar houd je vinger niet langer dan 30 seconden op!
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Re: Ncore building topic

Bericht door tbusquet »

Mooi gebouwd! Goede kast ook.

architect schreef:
gaat dat goed, 4 stuks op een bodemplaat
ben benieuwd hoe warm dat wordt

wil zelf een versterker bouwen met 6 stuks ucd180 erin en dacht ivm koeloppervlakte aan een modushop dissipante 3U hoog, 30cm diep. liever zou ik een 2U slimline kiezen net als jij hebt met de modules op de bodemplaat gemonteerd.
Of je doet het zoals ik, koelblokken van 75mm hoogte met twee ucd400's in een 2U modushop behuizing.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=18299
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore building topic

Bericht door ds23man »

Dank je voor het compliment :)

En hier een paar foto's voor de schroefjesfetisjisten onder ons:
_DSC0496.JPG
_DSC0497.JPG
_DSC0498.JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore building topic

Bericht door ds23man »

En weer wat verder:
_DSC0509.JPG
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ncore building topic

Bericht door dre »

wanneer hebben we rook? :sure:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Ncore building topic

Bericht door Zweitse »

dre schreef:
wanneer hebben we rook? :sure:
En wat broeit er zoal bij jou :wink:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore building topic

Bericht door ds23man »

Zweitse schreef:
dre schreef:
wanneer hebben we rook? :sure:
En wat broeit er zoal bij jou :wink:
Hij heeft een beetje last van hooibroei in zijn hoofd! :wink:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ncore building topic

Bericht door dre »

niets meer,voorlopig alles aan de kant geschoven. 8-[

ik heb helemaal geen zin meer om wat te bouwen eigenlijk.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Ncore building topic

Bericht door Zweitse »

dre schreef:
niets meer,voorlopig alles aan de kant geschoven. 8-[

ik heb helemaal geen zin meer om wat te bouwen eigenlijk.
Gaan de accuton's dan voorlopig op de plank.
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Ncore building topic

Bericht door SuperR »

ds23man schreef:
En weer wat verder:
_DSC0509.JPG
De backpanel had je niet zelf voorzien van gaten toch? Het ziet er ontzettend netjes uit.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore building topic

Bericht door ds23man »

SuperR schreef:
ds23man schreef:
En weer wat verder:
_DSC0509.JPG
De backpanel had je niet zelf voorzien van gaten toch? Het ziet er ontzettend netjes uit.
Alle gaten zijn gedaan door Modushop, voor die paar tientjes ga ik toch echt niet zitten te eikelen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ncore building topic

Bericht door dre »

nope,voor dat geld ga je niet aan de gang.
het mooier en klaar als het binnen komt,wat wil je nog meer! 8)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore building topic

Bericht door ds23man »

dre schreef:
nope,voor dat geld ga je niet aan de gang.
het mooier en klaar als het binnen komt,wat wil je nog meer! 8)
Ideaal die afhaalchinees voor printplaten de bezorgpizzeria voor de kasten.... :rofl: :rofl: :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore building topic

Bericht door ds23man »

Grootste gedeelte is nu klaar, het wachten is op nieuwe StandBy printen van de afhaalchinees.
_DSC0510.JPG
_DSC0511.JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore building topic

Bericht door ds23man »

Kloar:
_DSC0536.JPG
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Ncore building topic

Bericht door sietse »

Ok, netjes, maar nu stekker in stopkontakt, gloeilampjes op de uitgangen, en hopen dat je audiofiele schemerlichtjes gaat hebben.. :twisted:
:rofl: :rofl:
Gesloten