Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
ja inderdaad, hele ruimte na het bouwen gaat leeg en wordt drastisch stofvrij gemaakt.
Ik wil namelijk gaan spuiten. In tent van plastic.
Compressortje heb ik al.
Ik moet alleen even nadenken over hoe ik afzuiging ga doen en stofvrije toevoer. Zal wel iets provisorisch worden............
Maar ja, dat zal nog wel ruim een maand duren voordat ik zover ben.
paul
Ik wil namelijk gaan spuiten. In tent van plastic.
Compressortje heb ik al.
Ik moet alleen even nadenken over hoe ik afzuiging ga doen en stofvrije toevoer. Zal wel iets provisorisch worden............
Maar ja, dat zal nog wel ruim een maand duren voordat ik zover ben.
paul
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Maar ook daar zal de druk niet zo groot worden dat het door de aangedraaide systeempje komt. Bij een constante hoge druk zou het inderdaad gaan lekken, maar door de woofer die toch wel heel snel naar voren/achteren gaat zal dit niet gebeuren.Paul groot schreef:Hallo Edo,
de laagkast wordt een gesloten systeem, ook geen baspoort, dus ik zal maar houtschroeven ipv dit systeempje.
gr
paul
Vergelijk het met snel ademhalen. Door neus of mond gaat prima, maar probeer het eens door een klein rietje van 0,1 mm in diameter...da's lastig....Dus ik zou me er geen zorgen over maken
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Ik laat het eigengewicht meewerken op de lagen om te drogen.
Ik ben reeds in overtreding van de arbo richtlijnen als ik vanaf nu geen til-hulp meer krijg van de buurman.
Quote;
Op grond van wetenschappelijke onderzoeken komt het Amerikaanse Instituut voor Veiligheid en Gezondheid (National Institute of Occupational Safety and Health= NIOSH)) tot de conclusie dat in de meest optimale situatie maximaal 23 kg mag worden getild. Dit om gezondheidsschade te voorkomen.
Dit maximum gewicht geldt dus als gewerkt wordt onder optimale omstandigheden.Bij minder goede tilomstandigheden (hoogteverschillen, draaien tijdens het tillen enz.) zal het maximaal tilgewicht verder dalen.
En nu 4 dagen lekker doorwerken……
Niet afraffelen……… maar nu eens een keer iets moois maken.
Wat is hout een geweldig materiaal om mee te werken.
Ik ben reeds in overtreding van de arbo richtlijnen als ik vanaf nu geen til-hulp meer krijg van de buurman.
Quote;
Op grond van wetenschappelijke onderzoeken komt het Amerikaanse Instituut voor Veiligheid en Gezondheid (National Institute of Occupational Safety and Health= NIOSH)) tot de conclusie dat in de meest optimale situatie maximaal 23 kg mag worden getild. Dit om gezondheidsschade te voorkomen.
Dit maximum gewicht geldt dus als gewerkt wordt onder optimale omstandigheden.Bij minder goede tilomstandigheden (hoogteverschillen, draaien tijdens het tillen enz.) zal het maximaal tilgewicht verder dalen.
En nu 4 dagen lekker doorwerken……
Wat is hout een geweldig materiaal om mee te werken.
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Dredre schreef:vergeet niet dat je er ook nog een laagje foam tussen de driver en de kast moet doen,dan steek je de schroef door het foam![]()
en geef de binnenzijde van de baffle even een rond kantje.
kun je/wil je uitleggen waarom de binnen-randen afgerond moeten worden?
Ik kan er nu nog goed bij.......
en..geld dat voor alle interne randen?
FYI.....Er komt ook nog dik vilt in op alle oppervlakken.....
gr
paul
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Mijn laatste aanwinst.
In mijn zoektochten naar mooier en beter (binnen mijn mogelijkheden) heb ik besloten op de Etons 12 een torrenbak aan te sluiten. (Sorry Robert D)
Buisjes, en dan de KT88 komen een eind maar deze Krell die ik nu beluister, gaat een paar stappen verder.
Mooi ding die krell.
Blijft het feit dat de buisjes opener en gedetailleerder op mid en hoog klinken.
Dus; Krell op het laag, KT88 en/of Aitos op het midden en hoog……
Ach wat erg die crisis……
In mijn zoektochten naar mooier en beter (binnen mijn mogelijkheden) heb ik besloten op de Etons 12 een torrenbak aan te sluiten. (Sorry Robert D)
Buisjes, en dan de KT88 komen een eind maar deze Krell die ik nu beluister, gaat een paar stappen verder.
Mooi ding die krell.
Blijft het feit dat de buisjes opener en gedetailleerder op mid en hoog klinken.
Dus; Krell op het laag, KT88 en/of Aitos op het midden en hoog……
Ach wat erg die crisis……
- Bijlagen
-
- krell kst100.jpg (2.65 KiB) 1021 keer bekeken
Hey Paul,Paul groot schreef:Dre
kun je/wil je uitleggen waarom de binnen-randen afgerond moeten worden?
Ik kan er nu nog goed bij.......
en..geld dat voor alle interne randen?
FYI.....Er komt ook nog dik vilt in op alle oppervlakken.....
gr
paul
Ik vermoed dat dre bedoelt om aan de achterzijde van het drivergat een afgeschuinde rand te maken (schroefgaten laten staan).
Dit om de driver meer adem ruimte te geven.
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Thanks KP,
Ik zal proberen uit te leggen wat het plan nu is.
Ik heb er veel over nagedacht en denk dat ik een oplossing heb verzonnen.
Het plaatje hardboard, welke ik van een curve heb voorzien, zal als sjabloon dienen voor platen (te maken/zagen) die als geleide gaan dienst doen.
Deze platen zullen aan weerszijden worden vastgeschroefd. (tijdelijk).
De schuurmachine wordt aan een praktisch onbuigbare lat gemonteerd. (Om duidelijk te maken wat de bedoeling is heb ik even voor de foto een lat op de schuurmachine gelegd.)
Die lat moet over de breedte kunnen verschuiven en de curve over de diepte volgen.
Het hoogte verschil van de bandschuurmachine moet gecompenseerd worden natuurlijk.
Op deze wijze krijg ik identieke flanken en wordt het schuren niet een lukrake klus maar “geleid” door de platen aanweerszijden.
Het moet wel geleidelijk en strak omdat ik later de kasten met diverse lagen vernis zal afwerken, ik wil trachten diepte te krijgen. En al die lagen vernis zullen oneffenheden genadeloos laten zien.
Zo zullen de kasten rond worden als het oorspronkelijke plan.
Hopen dat het lukt.
Ik ben hier wel even zoet mee………
Als het plan slaagt zal ik foto’s posten zodat dit duidelijker wordt. (als het niet slaagt uiteraard ook verslag
).
Paul
Ik zal proberen uit te leggen wat het plan nu is.
Ik heb er veel over nagedacht en denk dat ik een oplossing heb verzonnen.
Het plaatje hardboard, welke ik van een curve heb voorzien, zal als sjabloon dienen voor platen (te maken/zagen) die als geleide gaan dienst doen.
Deze platen zullen aan weerszijden worden vastgeschroefd. (tijdelijk).
De schuurmachine wordt aan een praktisch onbuigbare lat gemonteerd. (Om duidelijk te maken wat de bedoeling is heb ik even voor de foto een lat op de schuurmachine gelegd.)
Die lat moet over de breedte kunnen verschuiven en de curve over de diepte volgen.
Het hoogte verschil van de bandschuurmachine moet gecompenseerd worden natuurlijk.
Op deze wijze krijg ik identieke flanken en wordt het schuren niet een lukrake klus maar “geleid” door de platen aanweerszijden.
Het moet wel geleidelijk en strak omdat ik later de kasten met diverse lagen vernis zal afwerken, ik wil trachten diepte te krijgen. En al die lagen vernis zullen oneffenheden genadeloos laten zien.
Zo zullen de kasten rond worden als het oorspronkelijke plan.
Hopen dat het lukt.
Ik ben hier wel even zoet mee………
Als het plan slaagt zal ik foto’s posten zodat dit duidelijker wordt. (als het niet slaagt uiteraard ook verslag
Paul
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk

