Waarom hebben Jeroen en ik
daudio,
dipool design audio opgericht?
Wij geloven dat homeaudio anders moet!
Uiteindelijk wil iedereen het beste! Adembenemend geluid uit een prachtige luidspreker en ook nog betaalbaar. Toch? Dat is onze hobby.
Wij zijn van mening dat goede dipool luidsprekers echt super, lees beter, klinken. Linkwitz heeft dat uitvoerig beschreven op
http://www.linkwitzlab.com
Jeroen heeft veel ervaring met zijn MOB3W en met meten en filteren. Heeft daar zijn eigen filosofie over, die ik erg waardeer. En hij heeft al veel forumleden en vrienden hiermee geholpen. Ook hebben meerdere forumleden al bij hem geluisterd, naar de MOB3W en zeker nu met de AT mid is het een top speaker.
Zelf heb ik 20 jaar geleden een full range electrostaat gemaakt (uit het Fikier boek), een soort Audiostatic en 9 jaar geleden een hybride electrostaat, met buizenvoorversterker en hybride buizen mosfet actieve eindversterking. Daarnaast meerdere site's, speakers en meubels ontworpen en gemaakt voor mezelf en vrienden. En mijn partner is interieurarchitect en ontwerper en docent op de Jan de Bouvrie academie. Oftewel wij zijn thuis veel met ontwerpen, kleuren & design bezig.
Jeroen en ik hebben dit hobbybedrijf (we doen het naast ons werk) niet opgezet met als doel geld te verdienen. Ons doel is:
"meer mensen laten genieten van het bijzondere geluid van dipool luidsprekers, met een mooi design". Helaas zijn er namelijk weinig goede betaalbare dipool luidsprekers op de markt en is design vaak een ondergeschoven kindje. Als bouwpakket is er eigenlijk maar 1 bekende de Linkwitz Orion en daarvan vind ik persoonlijk het ontwerp qua design niet zo mooi. De versie die Tymen heeft (na)gebouwd vind ik persoonlijk een van de mooiste Orions.
Ook zijn er veel fabels over dipool / open baffle luidsprekers. Tijd dus om de dipool / open baffle kennis, die ook zeker bij veel zelfbouwers zit, te delen!
Voor ons is ieder persoon die en dipool luidspreker bouwt of koopt en die wij kunnen helpen om die beter te laten klinken een vriend / "dipool believer" erbij. Zegt het voort!!
Dus dipool/open baffle kennis is wat wij bieden. Om naam te maken moet je dan eerst laten zien wat je kan. Daarom is ons eerste ontwerp een top ontwerp, waarvoor we top units hebben geselecteerd en niet bezuinigen op filtercomponenten. Dit is onze "core business", een dipool luidspreker, met top units en wij vinden dat je die actief moet aansturen voor het beste resultaat, dus een actief filter (zie foto van Jeroen). Daarbij bieden wij een houtpakket van multiplex, met deuvel verbindingen, dat heel netjes op een CNC machine is gemaakt. Dus geen MDF en ook veel mooier en sterker dan ons eigen testmodel van MDF! En voor de zijstrip kunnen wij een prachtigs RVS strip leveren.
Daarbij hebben wij, om goede demo's te geven, op basis van de Hypex UcD's componenten een prachtige eindversterker gemaakt. Dit ontwerp doet het zo goed dat we besloten hebben om die ook te gaan leveren in een 1U hoge strakke aluminium kast.
En dat alles bieden we transparant aan. Wat bedoelen we daarmee. Je kan bij ons de units (incl. daudio modificatie) + gebouwde daudio filters + het houtpakket kopen, en alles verder zelf bouwen. Ook bieden wij een kant en klare speaker, inclusief versterkers en bekabeling, voor de personen met 2 linker handen

. En alle variaties die daar tussen zitten. Dus voor ieder wat wils en met duidelijkheid waar je voor betaald. Want zelf de kast lijmen en schuren en alleen door onze spuiter laten spuiten is ook een mogelijkheid. En dat past volgens ons beter in deze IKEA tijd.
Daarom vinden wij dat homeaudio anders moet!
Groet, Hans