Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door ovni »

Het is dus nu duidelijk; een simpele on-board geluidskaart gaat niet werken.

Na wat 'gegoogle' op de hierboven gebruikte externe kaarten de volgende vraag:

Wat is een geschikte externe kaart, liefst met ingebouwde mic versterker met phantoom voeding verkrijgbaar in Nederland met een goede prijs-kwaliteit verhouding? Aanschaf en gebruik puur en alleen voor de Hypex producten.

Ger

edit:

Is dit een geschikte : http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... rettyPhoto
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door Dan »

Ik heb een Roland Quad Capture met Asio drivers. Zou het daarmee ook lukken?
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... H23ZcUxp4E
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door Pjotr »

Die vraag is hier al honderden keren gesteld en al even zovaak beantwoord. FF zoeken :roll:

Maar als het goed is zou het met ASIO4ALL toch ook aan de praat te krijgen moeten zijn.met een simpele geluidskaart.

I.i.g. heeft Hypex nog wel wat werk om een goede interface te maken voor een geluidskaart. Wat er tot nu toe is is wel erg rudimentair. Het kan en het werkt wel maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door ovni »

Pjotr schreef:
Die vraag is hier al honderden keren gesteld en al even zovaak beantwoord. FF zoeken :roll:

Maar als het goed is zou het met ASIO4ALL toch ook aan de praat te krijgen moeten zijn.met een simpele geluidskaart.

I.i.g. heeft Hypex nog wel wat werk om een goede interface te maken voor een geluidskaart. Wat er tot nu toe is is wel erg rudimentair. Het kan en het werkt wel maar daar is dan ook alles mee gezegd.
De link van Matthijs naar de fasttrack kaart werkt niet (meer). En gezien de nummering op de site van Bax maak ik op dat er nogal wat types zijn .... maar geen melding op de Bax site of dit type overweg kan met ASIO drivers. Het antwoord dat de vraag honderden keren is gesteld komt dan ook nogal denigrerend over.

En tot slot, ik weet nu dat een willekeurige simpele kaart niet hoeft te werken. En even €90 aftikken op de gok is mij te gortig.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door Pjotr »

Als je even door de meet rubiek op dit forum scrollt vind je genoeg info over zowat alle verkrijgbare kaarten die de moeite waard zijn en betaalbaar zijn.

Sorry als dat wat denigrerend overkomt.
Hypex_support
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door Hypex_support »

Wij gebruiken inderdaad die M-audio Fasttrack maar nu kan ik hem niet meer vinden op de M-audio website dus misschien is hij inderdaad geupdate.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door Pjotr »

Hallo Matthijs,

Zoals het nu is is al een goed begin. Wat er i.i.g. moet komen is een regelaar om het uitgangsniveau (digitaal) in te kunnen stellen. Verder is het nu onduidelijk hoe er gemeten wordt: MLS, periodic noise of swept sine... en het is mij niet duidelijk waarom bij een FFT lengte van 64K samples en een sample rate van 48 KHz de meting bij 30 Hz op houdt.

De opzet is m.i. wel goed: Zo simpel en begrijpelijk mogelijk.

Neemt niet weg dat er een goede en duidelijke beschrijving moet komen van hoe je een meting doet. Dit blijft toch iets waarbij veel mis kan gaan zonder dat men het in de gaten heeft en dan met onjuiste resultaten aan de slag gaat om een filter te bouwen.
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door ovni »

Heb vandaag een Fast-Track kaart geregeld. De laatste drivers, beta versie, van Asio gedownload.
Na het enkele keren opnieuw opstarten lijkt eea nu stabiel.

Buitengewoon gebruiksvriendelijk!

Om nou na één avondje stoeien een gefundeerde feed-back te geven gaat mij wat te ver.

Wat iig opvalt is dat je helemaal in de war kan raken van al die gekleurde lijntjes op je scherm, maar waarschijnlijk is dat probleem over na een paar dagen.

De meest in het oog springende zaken zijn al genoemd. Persoonlijk zou ik het wel prettig vinden als de grafiek over het hele scherm kan worden gezet. De luxe van 12 biquads vraagt er nu eenmaal om heel kleine probleempjes nog op te lossen. De hoge resolutie van de huidige 17 inch laptops kunnen ook veel aan. (Dus met alleen een leesbril zoals mijn vrouw voorstelde zijn we er niet :wink: )

Bijgevoegd een screenshot van het stoeien van vanavond. Een 35 jaar oude 3 weg met flut filters en waarvan de woofers 'nieuw' rubber hebben ipv het foam. Gemeten in de woonkamer zonder een enkele vorm van demping tegen reflecties.
Bijlagen
Naamloos.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door ds23man »

Hoe staat het eigenlijk met de verdere ontwikkeling?

Bij mijn DLCP zit Filterdesigner 2.8 meegeleverd en de 3.01 beta werkt er niet op!

Dus heb ik nu een DLCP en filterdesigner maar kan daar niet mee meten :( :( :( :( :( :(
Hypex_support
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door Hypex_support »

Klopt helemaal, helaas is de bediening van de DLCP nog niet ingebouwd in de 3.01Beta versie en werkt de meettool nog niet met de DLCP.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door ds23man »

En wanneer gaat dat geschieden???? :?:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door ds23man »

BTW, jullie webshop ligt er uit! Net nu ik een megaorder Ncore's wil plaatsen ( 4stuks)
Hypex_support
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door Hypex_support »

Dit kan niet meteen gedaan worden. Eerst zijn we nog druk bezig om de overige onderdelen van de DLCP af te ronden, daarna gaan we kijken hoeveel werk het is om dit op te bouwen. We hebben het hier over een paar weken, geen maanden.

Ik zal doorgeven dat er problemen zijn met de webshop, dank je wel!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door ds23man »

Als het maar geen jaren wordt! :mrgreen:

De shop doet het nu weer, vanochtend was ie een tijd niet bereikbaar.
Jan-Willem__Hypex
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 20
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 11:24

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door Jan-Willem__Hypex »

Er bleken wat gebruikers last te hebben van verkeerde metingen, hierbij een document voor deze gebruikers.
Bijlagen
HFD Measurement Tool PC Tuning.pdf
(127.69 KiB) 434 keer gedownload
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door ds23man »

Trouwens, dit geldt niet alleen voor de Hypex software, maar voor alle pc gebaseerde programma's!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door Henkjan »

zenks.

btw: zie onderste 2 links op pagina 1 "doen" t niet..
Ralf67
Ook commercieel actief
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 18:34

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door Ralf67 »

Zijn er nog ontwikkelingen op het gebied van deze Beta meetfunctie ?

Nu ben ik in het bezit van de volgende set :

Seas w22ex001 en DXT tweeters, en Peerless xls10 woofers.

Kortom genoeg componenten om een eenvoudige Grimm LS1 clone mee te bouwen.

De Hypex modules die ik heb zijn een paar AS2.100D en DS1.2 plate amps.

De geluidskaart is een Fast TrAck van M-audio en een laptop met windows 7.

Ik gan als microfoon een Behringer ECM8000 gebruiken.

Werkt deze Berta versie nu voldoende om goede metingen te doen met de genoemde set ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door ds23man »

Werkt gewoon goed, mijn Ultrazooms met DLCP er mee afgeregeld. Je moet wel een korreltje zout nemen met de metingen in het laag. Bovendien is het altijd handig om een controle meting te toen met een ander meetsysteem, ik gebruik daar ATB voor.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door holco »

Is het ook mogelijk om REW metingen in te laden in de software?
Gebruikersavatar
ErikW
Berichten: 231
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 10:31
Locatie: Koudekerk aan den Rijn

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door ErikW »

Volgens mij kun je als volgt de metingen uit REW importeren.
1. Wanneer er een meting in REW is geladen kies uit het menu "File"->"Export"->"Impulse Responce as text".
2. het scherm waar je een "note"kan toevoegen kun je leeg laten, klik hier op "Ok"
3. Wijzigen eventueel de locatie en geef een bestandsnaam op (laat type op "TXT") staan. Klik op "Save"
4. Zoek het bestand dat je zojuist hebt opgeslagen op en open het met een text editor (Notepad of Notepad++).
5. selecteer en verwijderd de header text (zie screenshots).
6 sla de file op. (in Notepad Bestand -> Opslaan)
7. deze file kun je importeren in HFD via de knop "Select" in het kader "Measured response".
REW naar HFD1.jpg
REW naar HFD2.jpg
REW naar HFD3.jpg
REW naar hypex4.jpg
REW naar HFD5.jpg
REW naar HFD6.jpg
Taita
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 20:33

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door Taita »

De hypex software meet zelf ook niet met een impuls. Je zou zeggen dat het dan ook mogelijk moet zijn om ARTA frequentie responses in te laden in de hypex filter designer.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door holco »

Thanks ErikW daar kan ik wat mee :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door Henkjan »

is het nog steeds zo dat de Hypex filter sw alleen een impuls gemeten met 48kHz SR lust?
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Hypex Filter Design meetfunctie BETA

Bericht door Hans Nootdorp »

holco schreef:
Thanks ErikW daar kan ik wat mee :D
Ook ik ben blij met jouw post, ErikW, en ga de info zeker gebruiken de komende tijd.
Plaats reactie