jordo81 schreef:Nou ik was er eigenlijk niet bang voor..
Maar de volgorde van in en uitschakelen is wel belangrijk en mogelijk te programmeren in de Atiny.
Ik wil ze liever niet met elkaar doorverbinden omdat ik onafhankelijke units wil bouwen. Mocht ik eentje vervangen dan doet de ander nog precies wat ie moet doen zonder dat die daar die ene voor nodig heeft.
Nu geeft het printje bij uitschakelen van de Hypex een heel klein tikje over de speakers.
Gister heb ik per ongeluk eerst de DAC uitgeschakeld en dat was idd een behoorlijke PLOP!
Als ze allebei uit staan en ze krijgen een IR signaal dan zullen ze beide op dat signaal aan gaan, en niet de ene aan en de ander uit.
Ik denk dat dat best te programmeren moet zijn. De Hypex heeft nu al een inschakelvertraging dus als de DAC sneller inschakeld is dat goed. Met uitzetten moet ook eerst weer de DAC uitschakelen dus zou er weer een vertraging in de Hypex moeten zitten...
Hou er rekening mee dat IR behoorlijk onbetrouwbaar kan zijn, er bestaat de kans dat als je niet goed richt, de ene schakeling wel reageert en de andere niet. Dit kun je niet voorkomen met de Atiny want alles hangt los van elkaar!
Verder zit je met het probleem dat als 1 apparaat om wat voor reden dan ook uit staat en de andere aan en je geeft een ab commando ze tegengesteld schakelen. Deze ellende komt ook regelmatig voor als je met een programmeerbare afstandsbediening al je hifi/tv apparatuur in en uit schakelt met 1 knop. Het gebeurd regelmatig dat 1 apparaat niet goed mee doet! Je moet dan het betreffende apparaat "fysiek" aan of uit zetten om de zaak weer gelijk te laten lopen!
Verder heb je geen vertragingsschakeling nodig voor de Ncore's, zie zit al ingebouwd. Ze schakelen pas na 2 seconden in als de voedingslijnen stabiel zijn en als je zorgt dat de mute ingang gelijk van massa geschakelt wordt bij uitschakelen, is alles plopvrij.
