Hypex Ncore

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Ncore

Bericht door ds23man »

jordo81 schreef:
Nou ik was er eigenlijk niet bang voor..
Maar de volgorde van in en uitschakelen is wel belangrijk en mogelijk te programmeren in de Atiny.


Ik wil ze liever niet met elkaar doorverbinden omdat ik onafhankelijke units wil bouwen. Mocht ik eentje vervangen dan doet de ander nog precies wat ie moet doen zonder dat die daar die ene voor nodig heeft.

Nu geeft het printje bij uitschakelen van de Hypex een heel klein tikje over de speakers.
Gister heb ik per ongeluk eerst de DAC uitgeschakeld en dat was idd een behoorlijke PLOP!

Als ze allebei uit staan en ze krijgen een IR signaal dan zullen ze beide op dat signaal aan gaan, en niet de ene aan en de ander uit.

Ik denk dat dat best te programmeren moet zijn. De Hypex heeft nu al een inschakelvertraging dus als de DAC sneller inschakeld is dat goed. Met uitzetten moet ook eerst weer de DAC uitschakelen dus zou er weer een vertraging in de Hypex moeten zitten...

Hou er rekening mee dat IR behoorlijk onbetrouwbaar kan zijn, er bestaat de kans dat als je niet goed richt, de ene schakeling wel reageert en de andere niet. Dit kun je niet voorkomen met de Atiny want alles hangt los van elkaar!

Verder zit je met het probleem dat als 1 apparaat om wat voor reden dan ook uit staat en de andere aan en je geeft een ab commando ze tegengesteld schakelen. Deze ellende komt ook regelmatig voor als je met een programmeerbare afstandsbediening al je hifi/tv apparatuur in en uit schakelt met 1 knop. Het gebeurd regelmatig dat 1 apparaat niet goed mee doet! Je moet dan het betreffende apparaat "fysiek" aan of uit zetten om de zaak weer gelijk te laten lopen!

Verder heb je geen vertragingsschakeling nodig voor de Ncore's, zie zit al ingebouwd. Ze schakelen pas na 2 seconden in als de voedingslijnen stabiel zijn en als je zorgt dat de mute ingang gelijk van massa geschakelt wordt bij uitschakelen, is alles plopvrij.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

Daar zit wat in. Hardwiren zou beter zijn.
Misschien kan er een schakelaar in komen te zitten die de IR functie uitschakeld en een verbinding tussen de 2 kasten bewerkstelligd. Dat houdt het flexibel...

Ja, de NCores hebben een inschakelvertraging maar geen uitschakelvertraging, die zou dan weer op de DAC moeten komen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Ncore

Bericht door ds23man »

Als je met een triggerverbinding werkt, kun je zorgen dat de Ncore's direct gemute worden als je de zaak uit zet of als de spanning wegvalt. Heb je verder geen mute relais meer nodig in je pre!
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

Er zitten nog wel wat stekkertjes aan die NCore die niet beschreven staan in de manual. Misschien dat daar wel een mute functie op kan zitten maar ik zie het nu even niet.
Als de DAC een PLOP gaat geven moet er iets in het design veranderen...
Als je de DAC en de AMP een ander signaal geeft kun je ook programmeren welke eerst aan of uit moet.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Ncore

Bericht door ds23man »

jordo81 schreef:
Er zitten nog wel wat stekkertjes aan die NCore die niet beschreven staan in de manual. Misschien dat daar wel een mute functie op kan zitten maar ik zie het nu even niet.
Als de DAC een PLOP gaat geven moet er iets in het design veranderen...
Als je de DAC en de AMP een ander signaal geeft kun je ook programmeren welke eerst aan of uit moet.


J9 pin 3 Ampon, de draad die je aan massa moet leggen om de versterker te laten werken.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

Zo, de Hypex is bijna af zo O:)
Ik ga alleen nog aan de slag met de pootjes en het MU-metalen muurtje om het maximale uit de Hypex te halen.
Als de limieten zo gepushed worden door Hypex, doe ik mee! Dan zorg ik ook dat er geen vuiltje uit de lucht de NCore's kan beinvloeden :lol:
Bijlagen
Hypex near final.JPG
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Hypex Ncore

Bericht door Vinculum »

=D> :goeie:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Ncore

Bericht door ds23man »

Ziet er mooi uit, maar zijn dat boterhamzakbindertjes?
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

Boterhamzakbindertjes? :rofl:

Nee dat is vetkoord; Alom beproefde oud-hollandsche mastworptechniek uit het Fokkertijdperk :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Ncore

Bericht door ds23man »

jordo81 schreef:
Boterhamzakbindertjes? :rofl:

Nee dat is vetkoord; Alom beproefde oud-hollandsche mastworptechniek uit het Fokkertijdperk :lol:
Das uit de oude doos, daarom bestaat Fokker ook niet meer :mrgreen:
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

Maar ze vliegen nog wél! :P
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Ncore

Bericht door ds23man »

jordo81 schreef:
Maar ze vliegen nog wél! :P
Maar het blijft houtje touwtje :rofl:
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

True 8-[
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Hypex Ncore

Bericht door Leon »

Vraagje: zitten er koppelcondensatoren op de nCore modules, zoals bij de UCD's?
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

Dat lijkt mij een vraagje voor Bruno denk ik....
Bruno
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 130
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:23
Locatie: Rotselaar, België

Re: Hypex Ncore

Bericht door Bruno »

Leon schreef:
Vraagje: zitten er koppelcondensatoren op de nCore modules, zoals bij de UCD's?
Nee. De NC400 is compleet DC gekoppeld.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

Leon, Bruno;

Mag ik vragen vanwaar deze vraag, wat is het doel ven deze koppelcondensatoren en waarom zijn ze bij de NCore niet nodig? O:)
Bruno
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 130
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:23
Locatie: Rotselaar, België

Re: Hypex Ncore

Bericht door Bruno »

Nodig zijn ze enkel indien er DC op de bron zit. Bij de UcD-ST en HG zijn er indertijd gemakshalve koppelkondensatoren in gezet. Uit de ervaring met die modules blijkt echter dat mensen altijd een enorme boom opzetten op fora over de klank van die condensatoren en waarom heeft Hypex nu net deze caps gekozen en over het overbruggen of vervangen door vreemde types enz enz dus heb ik ze nu weggelaten want DC komt niet zo vaak voor. Die ene die er niet in slaagt om een DC vrij signaal uit een preamp te krijgen, mag daar dan helemaal zelf met condensatoren aan de stoei.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Hypex Ncore

Bericht door knuisje »

Ik neem aan dat er sprake is van een differentiele ingang en dat wel (gelijke) dc aanwezig mag zijn op + en - ten opzichte van massa?
Bruno
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 130
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:23
Locatie: Rotselaar, België

Re: Hypex Ncore

Bericht door Bruno »

Correct.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Ncore

Bericht door ds23man »

Doet me denken aan de oude vertrouwde Crown DC-300A: DC in = DC out!
crown.jpg
crown.jpg (5.5 KiB) 474 keer bekeken

Heb diverse JBL 15" speakers zien oproken door falende koppelc's in mengtafels( Studiomaster)

:mrgreen:
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

En omdat hij ook een beetje hier op dit draadje hoort :)

Thx iedereen voor alle support!!
Alleen had ik het niet gekunt!
Bijlagen
IMG_7388.JPG
IMG_7389.JPG
IMG_7390.JPG
IMG_7391.JPG
IMG_7392.JPG
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Hypex Ncore

Bericht door rjmulder »

Dat ziet er strak uit :kwijl:
Voor mij nu ook helemaal zeker voorversterker en eindversterker apart :D

Wat is dat blok aan de linker kant van de kast (laatste foto) eigenlijk?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Hypex Ncore

Bericht door Ah!buis »

Heb diverse JBL 15" speakers zien oproken door falende koppelc's in mengtafels( Studiomaster)
:mrgreen:

Eigenaardig :o een versterker die de gelijkspanning van de ingang (versterkt?) aan de LS doorgeeft moet toch een beveiliging hebben.Minstens de uitgang loskoppelen als de =spanning te groot wordt.Voorkomt ook rare geluiden bij het inschakelen.
Anne
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hypex Ncore

Bericht door Zweitse »

rjmulder schreef:
Wat is dat blok aan de linker kant van de kast (laatste foto) eigenlijk?
Lijkt mij een netfilter
Plaats reactie