Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Omdat ik er zelf geen genoeg van kan krijgen :lol:
Bijlagen
IMG_7388.JPG
IMG_7389.JPG
IMG_7390.JPG
IMG_7392.JPG
IMG_7391.JPG
IMG_7393.JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

Begint nu een beetje op een fetisjisme te lijken :mrgreen:

:rofl:
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Volgens mij was het Henesie die om foto's van de hele set vroeg en dat had ik hem ook beloofd O:)
Alleen mijn kastje is iets te klein geworden.... Dus dat wordt het volgende project :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

Was er hier niet ergens een draadje over steigerhout?

:rofl: :rofl: :rofl:
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

sssst :-$ dat weet niet iedereen! :P
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik had nog een dappere poging gedaan om toch de COAX en de BNC aan te sluiten maar dat gaf weer storing alom!
Dus losgekoppeld en niets meer mee doen ;)
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Leon »

Dat ziet er inmiddels erg netjes uit. Ben je een beetje blij met het geluid?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door hannesie »

jordo81 schreef:
Volgens mij was het Hannesie die om foto's van de hele set vroeg en dat had ik hem ook beloofd O:)
Alleen mijn kastje is iets te klein geworden.... Dus dat wordt het volgende project :lol:
Ik krijg aardig de indruk van wat er te horen valt :D

Groeten, Hans

P.S. Ik bel wel even voor ik kom luisteren :D
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Je bent welkom :wink:
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Leon schreef:
Dat ziet er inmiddels erg netjes uit. Ben je een beetje blij met het geluid?
Dank je, ik ben zelf ook wel content met hoe het geworden is :)
Het zijn een heleboel draden die je maar netjes moet zien te routen. Ik ben blij dat ik hier ook positieve reactie op krijg. Want ik doe ook maar wat me goed lijkt O:)

Ik ben heeel blij met het geluid!
Maar dat wist ik al in de testfase. Nu het af is moet ik nog eens goed de tijd nemen om te kijken of het netter opbinden ook resultaatverbetering heeft gegeven.

Ik heb nog wel een dansende waarde bij de shunt current van een van de Placid's. Ik denk dat ik nog wel een potmetertje ga vervangen...

Ik heb ook temperaturen gemeten.
In de kast is het 40 graden
en tussen de elementen die het heetst worden van de Placid HD 60 graden.
Lijkt me aardig in de tang dus.

Grt,

Jordo
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

Leon schreef:
Corprius schreef:
- Hoeveel mA shunt jij bij de placid BP (15V)? In de Leon's integratie gids staat dat 50 mA normaal gesproken genoeg is, maar dit lijkt te slaan op de placid 5.25V.
50mA slaat op beide voedingen. De load is vrijwel constant, er zit een kleine variatie bij de Sidecar met het in/uitschakelen van de relais.
l
Duidelijk. De sidecar wordt in/uitgeschakeld via arduino met transitsor combi. De 5v komt niet van 1 van de placids. Dus de load zal dus nog constanter zijn.
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

Ziet er netjes uit Jordo! die zilveren pootjes eronder zijn ook zeker mooi.

Wat heb je trouwens tussen de bovenplaat en de zijpanelen zitten? Ik had hier op eerdere foto's ook al naar zitten kijken. Laat me raden... Is het klittenband?
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Haha, dank je wel! O:)

Nee geen klitteband. Het is een conductive foam.
Ik heb de binnenranden ontdaan van de geannodiseerde laag en hier die foam opgeplakt zodat de kastdelen allemaal goe op elkaar geleiden O:)
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Nou,

dan lijkt het me nu een mooi moment om iedereen hier te bedanken voor hun meedenken, input, support, troubleshooting, advies, kritiek etc etc enz enz :D

Zonder jullie had ik het niet gered en had ik mijn eigen grenzen niet kunnen verzetten!
Ik hoop dat ik jullie daarintegen voldoende vermaakt heb met mijn project en de plaatjes.
Ik ben zelf ook wel wat wijzer geworden dus als jullie vragen hebben ben ik altijd te benaderen.

Ik zal nog wel een beetje doorkloten met wat kleine dingetjes en volgende winter zal ik eens aan het USB verhaal gaan denken.

Ik ga ook nog een audiomeubel maken waarvan ik jullie ook wel op de hoogte zal stellen.

Dus mijn dank ik groot! :goeie:

Groeten,

Jordo
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door dre »

gaaf project geworden! 8)

ben zeer benieuwd hoe dat speelt!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door hannesie »

We weten nog niet waar zijn huis woont dre, misschien kunnen we samen rijden :D
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

hannesie schreef:
We weten nog niet waar zijn huis woont dre, misschien kunnen we samen rijden :D
Haha, Dordrecht en Noordwijk liggen die bij elkaar in de buurt tegenwoordig? :lol:
Nouja, wel op weg naar Amsterdam inderdaad.

Stuur me maar een PM dan kunnen we eens kijken wanneer die koffie en koekjes op tafel moeten ;)

Grt,

Jordo
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door hannesie »

Dat krijgen dre en ik vast wel voor elkaar.
We hebben gekkere dingen gedaan, Brussel b.v. :lol:

Je krijgt wel een PB. :sure:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door dre »

en dan hoor ik het ook wel!

ik zag volgens mij ook usher speakers toch?
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Komt goed hoor, maar laat me wel eerst even wat puntjes op de i zetten O:)

Zo heb ik nu voor de laatste en definitieve keer de aarde er maar weer helemaal afgegooid.

Jep, zijn Ushers. CP 6311's
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Vanmorgen wilde ik het volume van de DAC wat aanpassen toen er een stroompje door me heen vloeide.
Ik heb de boel op veler aanraden van de randaarde afgehaald.
Op het NCore draadje was er ook wat te doen over mijn printjes en die heb ik nu ook geisoleerd van het chassis.

Als ik op de Hypex meet meet ik ongeveer 0,25V naar aarde lopen.
Op de DAC helemaal niets! 0,0.
Opzich is dit vreemd omdat de beide kasten niet galvanisch gescheiden zijn.
Ik denk dat ik spanning meet op de Hypex omdat de NCore's daar aan het chassis geround zijn.

Maar hoe kan ik nou een tik krijgen van de DAC?
Het duurt ook even alsof het weer moet opladen maar als ik na een kwartiertje meet van de knop naar aarde meet ik niets...

Anybody iets zinnigs te zeggen hierover?

Grt,

Jordo
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

Komt omdat je de nul volten in je dac niet aan de kast hebt hangen en in de ncore wel, de nul volt is via pin 1 van de xlr tussen dac en ncore verbonden!
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ok,

Is het genoeg als ik er 1tje aan de kast leg?
De rest van de terminals zitten al een beetje vol....
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

Nee, allemaal. :twisted:
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door nl3prc »

Mischien is het wel statische ontlading daar heb ik ook vaak last van.
Plaats reactie