Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Volgens mij was het Henesie die om foto's van de hele set vroeg en dat had ik hem ook beloofd
Alleen mijn kastje is iets te klein geworden.... Dus dat wordt het volgende project
Alleen mijn kastje is iets te klein geworden.... Dus dat wordt het volgende project
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik had nog een dappere poging gedaan om toch de COAX en de BNC aan te sluiten maar dat gaf weer storing alom!
Dus losgekoppeld en niets meer mee doen
Dus losgekoppeld en niets meer mee doen
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Dat ziet er inmiddels erg netjes uit. Ben je een beetje blij met het geluid?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik krijg aardig de indruk van wat er te horen valtjordo81 schreef:Volgens mij was het Hannesie die om foto's van de hele set vroeg en dat had ik hem ook beloofd![]()
Alleen mijn kastje is iets te klein geworden.... Dus dat wordt het volgende project
Groeten, Hans
P.S. Ik bel wel even voor ik kom luisteren
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Dank je, ik ben zelf ook wel content met hoe het geworden isLeon schreef:Dat ziet er inmiddels erg netjes uit. Ben je een beetje blij met het geluid?
Het zijn een heleboel draden die je maar netjes moet zien te routen. Ik ben blij dat ik hier ook positieve reactie op krijg. Want ik doe ook maar wat me goed lijkt
Ik ben heeel blij met het geluid!
Maar dat wist ik al in de testfase. Nu het af is moet ik nog eens goed de tijd nemen om te kijken of het netter opbinden ook resultaatverbetering heeft gegeven.
Ik heb nog wel een dansende waarde bij de shunt current van een van de Placid's. Ik denk dat ik nog wel een potmetertje ga vervangen...
Ik heb ook temperaturen gemeten.
In de kast is het 40 graden
en tussen de elementen die het heetst worden van de Placid HD 60 graden.
Lijkt me aardig in de tang dus.
Grt,
Jordo
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
lLeon schreef:50mA slaat op beide voedingen. De load is vrijwel constant, er zit een kleine variatie bij de Sidecar met het in/uitschakelen van de relais.Corprius schreef:- Hoeveel mA shunt jij bij de placid BP (15V)? In de Leon's integratie gids staat dat 50 mA normaal gesproken genoeg is, maar dit lijkt te slaan op de placid 5.25V.
Duidelijk. De sidecar wordt in/uitgeschakeld via arduino met transitsor combi. De 5v komt niet van 1 van de placids. Dus de load zal dus nog constanter zijn.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ziet er netjes uit Jordo! die zilveren pootjes eronder zijn ook zeker mooi.
Wat heb je trouwens tussen de bovenplaat en de zijpanelen zitten? Ik had hier op eerdere foto's ook al naar zitten kijken. Laat me raden... Is het klittenband?
Wat heb je trouwens tussen de bovenplaat en de zijpanelen zitten? Ik had hier op eerdere foto's ook al naar zitten kijken. Laat me raden... Is het klittenband?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Haha, dank je wel!
Nee geen klitteband. Het is een conductive foam.
Ik heb de binnenranden ontdaan van de geannodiseerde laag en hier die foam opgeplakt zodat de kastdelen allemaal goe op elkaar geleiden
Nee geen klitteband. Het is een conductive foam.
Ik heb de binnenranden ontdaan van de geannodiseerde laag en hier die foam opgeplakt zodat de kastdelen allemaal goe op elkaar geleiden
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Nou,
dan lijkt het me nu een mooi moment om iedereen hier te bedanken voor hun meedenken, input, support, troubleshooting, advies, kritiek etc etc enz enz
Zonder jullie had ik het niet gered en had ik mijn eigen grenzen niet kunnen verzetten!
Ik hoop dat ik jullie daarintegen voldoende vermaakt heb met mijn project en de plaatjes.
Ik ben zelf ook wel wat wijzer geworden dus als jullie vragen hebben ben ik altijd te benaderen.
Ik zal nog wel een beetje doorkloten met wat kleine dingetjes en volgende winter zal ik eens aan het USB verhaal gaan denken.
Ik ga ook nog een audiomeubel maken waarvan ik jullie ook wel op de hoogte zal stellen.
Dus mijn dank ik groot!
Groeten,
Jordo
dan lijkt het me nu een mooi moment om iedereen hier te bedanken voor hun meedenken, input, support, troubleshooting, advies, kritiek etc etc enz enz
Zonder jullie had ik het niet gered en had ik mijn eigen grenzen niet kunnen verzetten!
Ik hoop dat ik jullie daarintegen voldoende vermaakt heb met mijn project en de plaatjes.
Ik ben zelf ook wel wat wijzer geworden dus als jullie vragen hebben ben ik altijd te benaderen.
Ik zal nog wel een beetje doorkloten met wat kleine dingetjes en volgende winter zal ik eens aan het USB verhaal gaan denken.
Ik ga ook nog een audiomeubel maken waarvan ik jullie ook wel op de hoogte zal stellen.
Dus mijn dank ik groot!
Groeten,
Jordo
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
gaaf project geworden!
ben zeer benieuwd hoe dat speelt!
ben zeer benieuwd hoe dat speelt!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
We weten nog niet waar zijn huis woont dre, misschien kunnen we samen rijden 
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Haha, Dordrecht en Noordwijk liggen die bij elkaar in de buurt tegenwoordig?hannesie schreef:We weten nog niet waar zijn huis woont dre, misschien kunnen we samen rijden
Nouja, wel op weg naar Amsterdam inderdaad.
Stuur me maar een PM dan kunnen we eens kijken wanneer die koffie en koekjes op tafel moeten
Grt,
Jordo
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Dat krijgen dre en ik vast wel voor elkaar.
We hebben gekkere dingen gedaan, Brussel b.v.
Je krijgt wel een PB.
We hebben gekkere dingen gedaan, Brussel b.v.
Je krijgt wel een PB.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
en dan hoor ik het ook wel!
ik zag volgens mij ook usher speakers toch?
ik zag volgens mij ook usher speakers toch?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Komt goed hoor, maar laat me wel eerst even wat puntjes op de i zetten
Zo heb ik nu voor de laatste en definitieve keer de aarde er maar weer helemaal afgegooid.
Jep, zijn Ushers. CP 6311's
Zo heb ik nu voor de laatste en definitieve keer de aarde er maar weer helemaal afgegooid.
Jep, zijn Ushers. CP 6311's
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Vanmorgen wilde ik het volume van de DAC wat aanpassen toen er een stroompje door me heen vloeide.
Ik heb de boel op veler aanraden van de randaarde afgehaald.
Op het NCore draadje was er ook wat te doen over mijn printjes en die heb ik nu ook geisoleerd van het chassis.
Als ik op de Hypex meet meet ik ongeveer 0,25V naar aarde lopen.
Op de DAC helemaal niets! 0,0.
Opzich is dit vreemd omdat de beide kasten niet galvanisch gescheiden zijn.
Ik denk dat ik spanning meet op de Hypex omdat de NCore's daar aan het chassis geround zijn.
Maar hoe kan ik nou een tik krijgen van de DAC?
Het duurt ook even alsof het weer moet opladen maar als ik na een kwartiertje meet van de knop naar aarde meet ik niets...
Anybody iets zinnigs te zeggen hierover?
Grt,
Jordo
Ik heb de boel op veler aanraden van de randaarde afgehaald.
Op het NCore draadje was er ook wat te doen over mijn printjes en die heb ik nu ook geisoleerd van het chassis.
Als ik op de Hypex meet meet ik ongeveer 0,25V naar aarde lopen.
Op de DAC helemaal niets! 0,0.
Opzich is dit vreemd omdat de beide kasten niet galvanisch gescheiden zijn.
Ik denk dat ik spanning meet op de Hypex omdat de NCore's daar aan het chassis geround zijn.
Maar hoe kan ik nou een tik krijgen van de DAC?
Het duurt ook even alsof het weer moet opladen maar als ik na een kwartiertje meet van de knop naar aarde meet ik niets...
Anybody iets zinnigs te zeggen hierover?
Grt,
Jordo
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Komt omdat je de nul volten in je dac niet aan de kast hebt hangen en in de ncore wel, de nul volt is via pin 1 van de xlr tussen dac en ncore verbonden!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ok,
Is het genoeg als ik er 1tje aan de kast leg?
De rest van de terminals zitten al een beetje vol....
Is het genoeg als ik er 1tje aan de kast leg?
De rest van de terminals zitten al een beetje vol....
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Mischien is het wel statische ontlading daar heb ik ook vaak last van.
