Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

De Ncore J9 heeft 4 draden: in +, in -, ampon en gnd. De laatste is je electronica gnd oftewel 0 volt.

Je moet zorgen dat je maar 1 punt aard in de kast en het beste in dit geval is alle 0v aansluitingen naar dat aardpunt trekt, de afschermingen van de trafo's kunnen door ook op aangesloten worden. En verder al die extra aardingen die je bij de uitgangen hebt gemaakt weghalen, ook die je aan de massalip van de XLR's.
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

jordo81 schreef:
Ja dat klopt.
Dat is de passieve GND.
Ik meen zelfs dat de NCore het niet doet als deze niet verbonden is. Ik geloof dat ik dat een keertje had namelijk.

Dus bij de Hypex is dat zo op die manier geregeld?
Kan ik gewoon 1 neutral ergens aan de kast leggen of moet ik ze meteen allemaal van de Placids doen?
En gaat dat dan nog wel samen met de GND's van de Trafo's?
De Ncores doen het indedaad niet wanneer deze niet aangesloten is.

Betreft de metalen spacer had ik het verkeerd onthouden. In de datasheet staat:
Only use insulated spacers in the dotted area. The fourth hole should a conductive spacer to improve EMI
performance.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik ga proberen die voorste ster te isoleren van het chassis.
Ik ging er een beetje van uit dat stroom de weg van de minste weerstand neemt en toch wel door de koperen leiding zal gaan ipv door het chassis. Maar better be sure.

Brian raadt het af de neutrals aan GND te leggen. Ik denk ook niet dat ik dat ga doen. Dat houdt die componenten echt floating.
De XLR Connectoren die maken toch wel verbinding met de chassis, waarom zou ik daar dan niet een draadje aan kunnen leggen?

Hier een plaatje van de Frontpanels O:)
Bijlagen
Frontpanels Letters.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door hannesie »

:kwijl: :kwijl:
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

Zie er netjes uit! Ik denk dat ik mijn frontpaneeltje bij scheaffer laat maken. Dan laat ik ook meteen alle teksten graveren en invullen. Nu op naar het postkantoor! Mijn dac is er eindelijk. :rock:

Helaas zit het weer niet echt mee. :D
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ondanks het weer heb ik toch even doorgezet vandaag.
Met 9,3kg mag ik u presenteren:




Daaaar moeeeet eeeeeen tekker in daar moet een stekker in! :rock:
Bijlagen
IMG_7378.JPG
IMG_7379.JPG
IMG_7380.JPG
IMG_7381.JPG
IMG_7382.JPG
IMG_7383.JPG
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door BertDB »

jordo81 schreef:
Ondanks het weer heb ik toch even doorgezet vandaag.
Met 9,3kg mag ik u presenteren:




Daaaar moeeeet eeeeeen tekker in daar moet een stekker in! :rock:
netjes !
Waar dient dat RJ45 connectortje ook weer voor ? (I²S ofzo ?) :sure:
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Leon »

LVDS aansluiting voor de teleporter: daar kan dus inderdaad I2S door naarbinnen, bijv. als straks de USB module er is. Dan kan er tot 384/32 overheen.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Dank je wel Leon :)

Nou ik heb de stekker er in gestoken en hij doet ut niet hahaha!
Wat dacht je dan?! Ik heb natuurlijk dat printje voor de aan/uit schakeling nog niet getest vantevoren duss...

De remote doet het wel en ook de volumeknop beweegt. De LEDjes gaan mooi aan en uit dus dat is goed.
Alleen de relais worden niet aangestuurd...
Morgen maar even onderzoeken dan. Volgens mij is die Attiny betrokken bij het schakelen van de relais, maar de vorige keer had ik zelf iets verkeerd erin gezet dus ik wacht nog even met mijn conclusies :lol:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door rjmulder »

Dat ziet er wel heel mooi uit.
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door scanspeakman »

Daz nie verkeerd! Genieten maar zou ik zeggen.

Scanspeakman
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

Mooi man!
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik heb het voorste sterpunt geisoleerd van het chassis. Dat is nu alleen maar een verzamelpunt geworden van de trafo's gnd's.
Ook heb ik de sterverbindingen van de XLR's weggehaald.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik ben even een beetje aan het meten geweest op het printje maar het blijkt dat de relais niet voldoende pull-up spanning krijgen.
De exit van de transistoren zijn ongeveer 2,15-2,33V ipv 5V.
Als ik de transistor bypass klapt het relais om...

Ik heb 10K geinstalleerd op R11 en R13. Ik heb ze gemeten voordat ik ze soldeerde.
Nu op het bordje, zonder iets bekrachtigd, meet ik ongeveer 5k7 over die weerstanden.

dus of ik heb geen goeie transistoren óf ik moet hogere weerstanden gebruiken.... denk ik 8-[
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

Hi Jordo,

Even een andere vraag. Hoe heb jij de placids afgesteld?

Stroom erop --> voltage instellen --> shunt current instellen?

- Hoeveel mA shunt jij bij de placid BP (15V)? In de Leon's integratie gids staat dat 50 mA normaal gesproken genoeg is, maar dit lijkt te slaan op de placid 5.25V.

- Heb jij de voltages ook lager afgeregeld vanwege de hogere start voltages wanneer ze nog koud zijn? bijv. 5% lager.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Hoi Corprius,

Ik heb de voltages inderdaad iets lager staan:
HDBP 14,75V
HD 5,25V

Ik ben begonnen met de beginwaarden die worden aanbevolen voor de potmeters.
Nu probeer ik steeds over TP_out en TP_GND een shunt current te meten van ongeveer 50-60mA.
Dat is dan je overcapaciteit.

Eerst je voltage afstellen. Meestal merk je meteen dat je het voltage niet haalt dat je wil hebben. Dan kun je de stroom iets opvoeren.
Als je dat in orde hebt kun je de componenten er aan zetten en op dezelfde manier doorgaan.

Op TP_CCS en TP_VIN meet je hoeveel stroom er in totaal getrokken wordt dus je verbruik en je shunt.

Heb je hier iets aan?

Grt,

Jordo
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

Ja zeker wel.

hoe ik het heb afgesteld:

HD: 5.0 V
HDBP: 14.75 (net als jou)

Beiden 50 mA shunt stroom.

Ik kon trouwens de voltages makkelijk halen. Ik neem aan dat ik nu veilig de DAC en IVY kan aansluiten. Wellicht moet het voltage voor de DAC iets omhoog.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ja, dat lijkt me veilig nu.
Alles zal wel weer in elkaar donderen zodra je de boel aansluit.
Ik zou nu de stroom op gaan voeren en het voltage laten staan.
Wel steeds blijven controleren O:)
Die 0,25V komt later wel.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Hey,

Ik dacht dat ik het schema bijgevoegd had....
Nog maar een keer proberen dan.

Ik heb nu R11 en R13 weggelaten.
De relais krijgen nu 3,33 en 2,95 V op de spoelen. Iets verbeterd maar volgens de datasheet is 3.75V het minimale.
Zodra ik mijn meetpennen er op zet valt ie ook weer af...

Zouden R8 en R9 kleiner moeten zijn dat 4K7?
En zo ja, hoeveel dan?...
Bijlagen
Remote volume V1-1-sch.pdf
(15.56 KiB) 60 keer gedownload
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door hannesie »

Je hebt een E22 reeks lijstje, daar krijg je de waardes die meestal gebruikt worden.
e22.png
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ja die ken ik, dank je wel.
3,9 zou de volgende stap zijn...
We zullen het even opnieuw moeten calculeren.

Thx,

Jordo
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

Wet van Ohm

Wat is de uitgangs spanning van PB6 en PB7?
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

Als dit 5 volt is dan is het mogelijk dat de transistor net wel of net niet goed aan gaat. EDIT: je komt nu net boven de 100 mA uit (uitgaande van de minimale gain van de transistor). Minimaal is 100 mA.
Je kan dan beter op 150 mA gaan zitten.

Uitgaande van de minimale gain van de transistor:

5 / (0,150 / 110) = 3666 Ohm = 3.6K
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik heb net alles aangesloten en alles lijkt het te doen...
De relais schakelen in en blijven in zoals het hoort.
Gewoon door de 10K weerstanden weg te laten.

De 7805 transistor wordt wel wat warmer dan bij het andere printje. Ik heb hier nu een koelelementje op gezet maar ook die wordt aardig aan de warme kant...
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Leon »

Corprius schreef:
- Hoeveel mA shunt jij bij de placid BP (15V)? In de Leon's integratie gids staat dat 50 mA normaal gesproken genoeg is, maar dit lijkt te slaan op de placid 5.25V.
50mA slaat op beide voedingen. De load is vrijwel constant, er zit een kleine variatie bij de Sidecar met het in/uitschakelen van de relais.
Plaats reactie