Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
De Ncore J9 heeft 4 draden: in +, in -, ampon en gnd. De laatste is je electronica gnd oftewel 0 volt.
Je moet zorgen dat je maar 1 punt aard in de kast en het beste in dit geval is alle 0v aansluitingen naar dat aardpunt trekt, de afschermingen van de trafo's kunnen door ook op aangesloten worden. En verder al die extra aardingen die je bij de uitgangen hebt gemaakt weghalen, ook die je aan de massalip van de XLR's.
Je moet zorgen dat je maar 1 punt aard in de kast en het beste in dit geval is alle 0v aansluitingen naar dat aardpunt trekt, de afschermingen van de trafo's kunnen door ook op aangesloten worden. En verder al die extra aardingen die je bij de uitgangen hebt gemaakt weghalen, ook die je aan de massalip van de XLR's.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
De Ncores doen het indedaad niet wanneer deze niet aangesloten is.jordo81 schreef:Ja dat klopt.
Dat is de passieve GND.
Ik meen zelfs dat de NCore het niet doet als deze niet verbonden is. Ik geloof dat ik dat een keertje had namelijk.
Dus bij de Hypex is dat zo op die manier geregeld?
Kan ik gewoon 1 neutral ergens aan de kast leggen of moet ik ze meteen allemaal van de Placids doen?
En gaat dat dan nog wel samen met de GND's van de Trafo's?
Betreft de metalen spacer had ik het verkeerd onthouden. In de datasheet staat:
Only use insulated spacers in the dotted area. The fourth hole should a conductive spacer to improve EMI
performance.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik ga proberen die voorste ster te isoleren van het chassis.
Ik ging er een beetje van uit dat stroom de weg van de minste weerstand neemt en toch wel door de koperen leiding zal gaan ipv door het chassis. Maar better be sure.
Brian raadt het af de neutrals aan GND te leggen. Ik denk ook niet dat ik dat ga doen. Dat houdt die componenten echt floating.
De XLR Connectoren die maken toch wel verbinding met de chassis, waarom zou ik daar dan niet een draadje aan kunnen leggen?
Hier een plaatje van de Frontpanels
Ik ging er een beetje van uit dat stroom de weg van de minste weerstand neemt en toch wel door de koperen leiding zal gaan ipv door het chassis. Maar better be sure.
Brian raadt het af de neutrals aan GND te leggen. Ik denk ook niet dat ik dat ga doen. Dat houdt die componenten echt floating.
De XLR Connectoren die maken toch wel verbinding met de chassis, waarom zou ik daar dan niet een draadje aan kunnen leggen?
Hier een plaatje van de Frontpanels
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Zie er netjes uit! Ik denk dat ik mijn frontpaneeltje bij scheaffer laat maken. Dan laat ik ook meteen alle teksten graveren en invullen. Nu op naar het postkantoor! Mijn dac is er eindelijk.
Helaas zit het weer niet echt mee.
Helaas zit het weer niet echt mee.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ondanks het weer heb ik toch even doorgezet vandaag.
Met 9,3kg mag ik u presenteren:
Daaaar moeeeet eeeeeen tekker in daar moet een stekker in!
Met 9,3kg mag ik u presenteren:
Daaaar moeeeet eeeeeen tekker in daar moet een stekker in!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
netjes !jordo81 schreef:Ondanks het weer heb ik toch even doorgezet vandaag.
Met 9,3kg mag ik u presenteren:
Daaaar moeeeet eeeeeen tekker in daar moet een stekker in!
Waar dient dat RJ45 connectortje ook weer voor ? (I²S ofzo ?)
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
LVDS aansluiting voor de teleporter: daar kan dus inderdaad I2S door naarbinnen, bijv. als straks de USB module er is. Dan kan er tot 384/32 overheen.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Dank je wel Leon 
Nou ik heb de stekker er in gestoken en hij doet ut niet hahaha!
Wat dacht je dan?! Ik heb natuurlijk dat printje voor de aan/uit schakeling nog niet getest vantevoren duss...
De remote doet het wel en ook de volumeknop beweegt. De LEDjes gaan mooi aan en uit dus dat is goed.
Alleen de relais worden niet aangestuurd...
Morgen maar even onderzoeken dan. Volgens mij is die Attiny betrokken bij het schakelen van de relais, maar de vorige keer had ik zelf iets verkeerd erin gezet dus ik wacht nog even met mijn conclusies
Nou ik heb de stekker er in gestoken en hij doet ut niet hahaha!
Wat dacht je dan?! Ik heb natuurlijk dat printje voor de aan/uit schakeling nog niet getest vantevoren duss...
De remote doet het wel en ook de volumeknop beweegt. De LEDjes gaan mooi aan en uit dus dat is goed.
Alleen de relais worden niet aangestuurd...
Morgen maar even onderzoeken dan. Volgens mij is die Attiny betrokken bij het schakelen van de relais, maar de vorige keer had ik zelf iets verkeerd erin gezet dus ik wacht nog even met mijn conclusies
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Daz nie verkeerd! Genieten maar zou ik zeggen.
Scanspeakman
Scanspeakman
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik heb het voorste sterpunt geisoleerd van het chassis. Dat is nu alleen maar een verzamelpunt geworden van de trafo's gnd's.
Ook heb ik de sterverbindingen van de XLR's weggehaald.
Ook heb ik de sterverbindingen van de XLR's weggehaald.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik ben even een beetje aan het meten geweest op het printje maar het blijkt dat de relais niet voldoende pull-up spanning krijgen.
De exit van de transistoren zijn ongeveer 2,15-2,33V ipv 5V.
Als ik de transistor bypass klapt het relais om...
Ik heb 10K geinstalleerd op R11 en R13. Ik heb ze gemeten voordat ik ze soldeerde.
Nu op het bordje, zonder iets bekrachtigd, meet ik ongeveer 5k7 over die weerstanden.
dus of ik heb geen goeie transistoren óf ik moet hogere weerstanden gebruiken.... denk ik
De exit van de transistoren zijn ongeveer 2,15-2,33V ipv 5V.
Als ik de transistor bypass klapt het relais om...
Ik heb 10K geinstalleerd op R11 en R13. Ik heb ze gemeten voordat ik ze soldeerde.
Nu op het bordje, zonder iets bekrachtigd, meet ik ongeveer 5k7 over die weerstanden.
dus of ik heb geen goeie transistoren óf ik moet hogere weerstanden gebruiken.... denk ik
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Hi Jordo,
Even een andere vraag. Hoe heb jij de placids afgesteld?
Stroom erop --> voltage instellen --> shunt current instellen?
- Hoeveel mA shunt jij bij de placid BP (15V)? In de Leon's integratie gids staat dat 50 mA normaal gesproken genoeg is, maar dit lijkt te slaan op de placid 5.25V.
- Heb jij de voltages ook lager afgeregeld vanwege de hogere start voltages wanneer ze nog koud zijn? bijv. 5% lager.
Even een andere vraag. Hoe heb jij de placids afgesteld?
Stroom erop --> voltage instellen --> shunt current instellen?
- Hoeveel mA shunt jij bij de placid BP (15V)? In de Leon's integratie gids staat dat 50 mA normaal gesproken genoeg is, maar dit lijkt te slaan op de placid 5.25V.
- Heb jij de voltages ook lager afgeregeld vanwege de hogere start voltages wanneer ze nog koud zijn? bijv. 5% lager.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Hoi Corprius,
Ik heb de voltages inderdaad iets lager staan:
HDBP 14,75V
HD 5,25V
Ik ben begonnen met de beginwaarden die worden aanbevolen voor de potmeters.
Nu probeer ik steeds over TP_out en TP_GND een shunt current te meten van ongeveer 50-60mA.
Dat is dan je overcapaciteit.
Eerst je voltage afstellen. Meestal merk je meteen dat je het voltage niet haalt dat je wil hebben. Dan kun je de stroom iets opvoeren.
Als je dat in orde hebt kun je de componenten er aan zetten en op dezelfde manier doorgaan.
Op TP_CCS en TP_VIN meet je hoeveel stroom er in totaal getrokken wordt dus je verbruik en je shunt.
Heb je hier iets aan?
Grt,
Jordo
Ik heb de voltages inderdaad iets lager staan:
HDBP 14,75V
HD 5,25V
Ik ben begonnen met de beginwaarden die worden aanbevolen voor de potmeters.
Nu probeer ik steeds over TP_out en TP_GND een shunt current te meten van ongeveer 50-60mA.
Dat is dan je overcapaciteit.
Eerst je voltage afstellen. Meestal merk je meteen dat je het voltage niet haalt dat je wil hebben. Dan kun je de stroom iets opvoeren.
Als je dat in orde hebt kun je de componenten er aan zetten en op dezelfde manier doorgaan.
Op TP_CCS en TP_VIN meet je hoeveel stroom er in totaal getrokken wordt dus je verbruik en je shunt.
Heb je hier iets aan?
Grt,
Jordo
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ja zeker wel.
hoe ik het heb afgesteld:
HD: 5.0 V
HDBP: 14.75 (net als jou)
Beiden 50 mA shunt stroom.
Ik kon trouwens de voltages makkelijk halen. Ik neem aan dat ik nu veilig de DAC en IVY kan aansluiten. Wellicht moet het voltage voor de DAC iets omhoog.
hoe ik het heb afgesteld:
HD: 5.0 V
HDBP: 14.75 (net als jou)
Beiden 50 mA shunt stroom.
Ik kon trouwens de voltages makkelijk halen. Ik neem aan dat ik nu veilig de DAC en IVY kan aansluiten. Wellicht moet het voltage voor de DAC iets omhoog.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ja, dat lijkt me veilig nu.
Alles zal wel weer in elkaar donderen zodra je de boel aansluit.
Ik zou nu de stroom op gaan voeren en het voltage laten staan.
Wel steeds blijven controleren
Die 0,25V komt later wel.
Alles zal wel weer in elkaar donderen zodra je de boel aansluit.
Ik zou nu de stroom op gaan voeren en het voltage laten staan.
Wel steeds blijven controleren
Die 0,25V komt later wel.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Hey,
Ik dacht dat ik het schema bijgevoegd had....
Nog maar een keer proberen dan.
Ik heb nu R11 en R13 weggelaten.
De relais krijgen nu 3,33 en 2,95 V op de spoelen. Iets verbeterd maar volgens de datasheet is 3.75V het minimale.
Zodra ik mijn meetpennen er op zet valt ie ook weer af...
Zouden R8 en R9 kleiner moeten zijn dat 4K7?
En zo ja, hoeveel dan?...
Ik dacht dat ik het schema bijgevoegd had....
Nog maar een keer proberen dan.
Ik heb nu R11 en R13 weggelaten.
De relais krijgen nu 3,33 en 2,95 V op de spoelen. Iets verbeterd maar volgens de datasheet is 3.75V het minimale.
Zodra ik mijn meetpennen er op zet valt ie ook weer af...
Zouden R8 en R9 kleiner moeten zijn dat 4K7?
En zo ja, hoeveel dan?...
- Bijlagen
-
- Remote volume V1-1-sch.pdf
- (15.56 KiB) 60 keer gedownload
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Je hebt een E22 reeks lijstje, daar krijg je de waardes die meestal gebruikt worden.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ja die ken ik, dank je wel.
3,9 zou de volgende stap zijn...
We zullen het even opnieuw moeten calculeren.
Thx,
Jordo
3,9 zou de volgende stap zijn...
We zullen het even opnieuw moeten calculeren.
Thx,
Jordo
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Wet van Ohm
Wat is de uitgangs spanning van PB6 en PB7?
Wat is de uitgangs spanning van PB6 en PB7?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Als dit 5 volt is dan is het mogelijk dat de transistor net wel of net niet goed aan gaat. EDIT: je komt nu net boven de 100 mA uit (uitgaande van de minimale gain van de transistor). Minimaal is 100 mA.
Je kan dan beter op 150 mA gaan zitten.
Uitgaande van de minimale gain van de transistor:
5 / (0,150 / 110) = 3666 Ohm = 3.6K
Je kan dan beter op 150 mA gaan zitten.
Uitgaande van de minimale gain van de transistor:
5 / (0,150 / 110) = 3666 Ohm = 3.6K
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik heb net alles aangesloten en alles lijkt het te doen...
De relais schakelen in en blijven in zoals het hoort.
Gewoon door de 10K weerstanden weg te laten.
De 7805 transistor wordt wel wat warmer dan bij het andere printje. Ik heb hier nu een koelelementje op gezet maar ook die wordt aardig aan de warme kant...
De relais schakelen in en blijven in zoals het hoort.
Gewoon door de 10K weerstanden weg te laten.
De 7805 transistor wordt wel wat warmer dan bij het andere printje. Ik heb hier nu een koelelementje op gezet maar ook die wordt aardig aan de warme kant...
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
50mA slaat op beide voedingen. De load is vrijwel constant, er zit een kleine variatie bij de Sidecar met het in/uitschakelen van de relais.Corprius schreef:- Hoeveel mA shunt jij bij de placid BP (15V)? In de Leon's integratie gids staat dat 50 mA normaal gesproken genoeg is, maar dit lijkt te slaan op de placid 5.25V.
