Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

O:)

Zou dat het gedeelte zijn dat stuk is gegaan? Is dat waarschijnlijk?
Er zit nog een transistortje op en condensatortjes.... :?:
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Oja, als je naar de datasheet kijkt zie je inderdaad dat daar wel wat gevoelige dingetjes in zitten.

Ik zou je zeer erkentelijk zijn zodra je er eentje zou willen toesturen. We kunnen het allicht proberen O:)
Stuur je me wel even een rekeningetje dan? :wink:

Grt,

Jordo
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Yes, we hebben weer wat te doen.
ITead heeft de printjes afgeleverd voor de Remote standby en volumeregeling O:)
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Vinculum »

jordo81 schreef:
ITead heeft de printjes afgeleverd voor de Remote standby en volumeregeling O:)
Vertel? Wat zijn dat voor printjes? (geen puf om 30 pagina's door te spitten)
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Nouw, dat zal ik je vertellen O:)

Het is een doorontwikeling van deze die ik gebruikt heb voor de Hypex voor de stby aan/uit remote.
Maar met deze nieuwe kan ik dan ook het volume regelen van de ALPS Pot. En hij krijgt 2 relais voor het in en uitschakelen van de trafo's. :rock:
Bijlagen
Hypex OnOff PCB assy 1.JPG
DAC onoff PCB.JPG
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik mis nog wel wat onderdeeltjes maar hiermee kan ik alvast de definitieve opstelling en de draden op lengte gaan maken. O:)

@ Corprius: Misschien ook iets voor jou?
Bijlagen
DAC PCB.JPG
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

Best leuk, maar ik heb wat anders op het oog. Bovendien heb ik een hekel aan apparaten die op standby kunnen :wink: .
Ik vroeg je laatst of je al eens in overweging had genomen om arduino te gebruiken voor de volume controle, ingangsselectie, filterinstellingen en al het andere wat met de dip switches ingesteld kan worden. Ik heb mij hier nu flink over ingelezen en heb mijzelf als doel gesteld dit dus te gaan gebruiken. Dit vereist wel enig programmeer werk, maar dat is voor mij bijna het makkelijkste. Aangezien ik daar meer ervaring in heb dan elektronica. De bedoeling is dat de onboard firmware er volledig af gaat. Ik wil een LCD display gebruiken of en VFD display. Deze laatste is een stuk duurder, maar ziet er wel veel gelikter uit. Voorlopig heb ik eerst een LCD display aangeschaft en een Arduino Uno een rotary encode met push button en een IR ontvanger. Verder wordt dan nog de een appel afstandbediening aangeschaft om de boel aan te sturen op afstand. Wat moet je er ook anders mee. Om dit allemaal tot een goed einde te brengen wordt ik wat bijgestaan door een Noor. Ben met hem in contact gekomen via DIYAudio en wij willen allebei min of meer hetzelfde bouwen. Echter heeft hij weinig tot geen verstand van programmeren en ik weinig van elektronica. 1 +1 = 3 :D Wij zijn momenteel druk bezig ideeën aan het uitwisselen en aan het uitzoeken hoe het allemaal werkt en moet gaan werken.

voor wat meer info hierover zie de Hifiduino site.
Bijlagen
LCD display (HD44780) 4x20
LCD display (HD44780) 4x20
LCD Display.jpg (21.48 KiB) 324 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Corprius op vr 27 apr 2012, 9:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Leon »

Ik zou ook eens kijken naar een OLED display. Die beginnen al heel populair te worden.
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

Ja of een TFT kleurenscherm. Ook heel leuk. zie link.

TFT kleurenscherm voor Buffalo III
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door SuperR »

30 pagina's vol met "problemen" en we doen er nog een schepje bovenop met LCD's microcontrollers etc? Ik kan me voorstellen dat de TS nu al (te)veel hooi op zijn vork heeft genomen. Ik zou eerst alles fatsoenlijk spelend proberen te krijgen. UCD die zich netjes gedraagt, DAC die geen vreemd gedrag vertoont.
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

SuperR schreef:
Ik zou eerst alles fatsoenlijk spelend proberen te krijgen. UCD die zich netjes gedraagt, DAC die geen vreemd gedrag vertoont.
Mee eens.
Mijn UCD (Ncore) weet zich al geruime tijd te gedragen. Heeft (nog) nooit geen streken uitgehaald. Dat is uiteraard ook de bedoeling voor mijn DAC. Eerst alles correct laten werken, dan pas uitbouwen. Het is ook niet mijn intentie om TS nog een extra schepje hooi op zijn vork te leggen, maar laten weten welke opties er zijn kan geen kwaad natuurlijk.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Hallo allemaal,

Ik dacht Corprius loopt ook al tegen beperkingen aan en dit printje doet ook aan/uit stby en volume via IR. Kwis nie dat ie ook LED display's moest hebben! :mrgreen:

Nee ik heb al heul veel hooi op mijn vork gehad met dit project!! Maar ik ben ook veel verder gekomen dan dat ik ooit zou denken dus wat dat betreft is het super geslaagd, nu al!

De Hypex is Plug and Play, de DAC wat minder.
Als het goed is heb ik straks een Toslink adapter in de bus liggen en kunnen we kijken of we nog wat verder kunnen komen met het Toslink/ COAX impedantie storingsverhaal... Als ik nu niet snel resultaat heb hiervan houd ik de DAC met enkel een Toslink connectie en bereid ik de andere ingangen voor. Gewoon voor het geval er eens iemand komt die dolgraag iets wil proberen maar alleen een BNC connectie heeft.
Maar ik sluit ze niet aan.

Nu het PCBtje bijna gereed is kan ik daarna ook de definitieve indeling maken....

De koelingen van de Placid HD's worden mij iets te warm, zelfs zonder de deksel er op. Ik kan niet langere tijd relxed mijn vinger op de koelelementen leggen. Daarom ga ik er nog een rij tegenaan plakken O:)
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

jordo81 schreef:
De koelingen van de Placid HD's worden mij iets te warm, zelfs zonder de deksel er op. Ik kan niet langere tijd relxed mijn vinger op de koelelementen leggen. Daarom ga ik er nog een rij tegenaan plakken O:)
Dat lees ik wel meer. Henri had het daar ook al over. Ik neem aan dat vooral de HD bipolar erg warm wordt? Of worden ze beiden er warm. De bipolar moet nog in elkaar, dus hiervoor zou ik makkelijk grotere koellichamen kunnen aanschaffen. Ik geloof dat er nog een gaatje over is in de koellichamen van mijn placid HD, bij jou waarschijnlijk ook? Hieraan zou je makkelijk nog een koellichaam kunnen bevestigen.
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Leon »

Bedenk wel dat Jordo naast de normale uitgang eigenlijk ook een koptelefoonversterker erop aangesloten heeft. Dat zorgt ervoor dat het allemaal wat warmer wordt. Tot 80 graden is er geen probleem, en dat wil je inderdaad echt niet vast gaan houden.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Vooral de Placid HD wordt warm. De HDBP eigenlijk niet.
Ik heb alle koelingen al voor grotere vervangen maar ik denk dat ik er gewoon een kleinere die ik nog heb aan vast plak.

Het zijn eigenlijk alleen maar de QN1's die zo warm worden. De QN2 niet..
Maar 80 graden zal het nog lang niet zijn. Ik merkte met de Hypex dat het allemaal wel significant warmer wordt met een deksel er op. Ik heb nog wat ruimte in de breedte dus maak ik er een dubbel radiator van O:)

Het Toslink verhaal:

Knuisje heeft een Toslink adapter toegestuurd en die heb ik gemonteerd. Nog steeds geen succes.
Toen besloot ik toch maar de toslink weer eens direct op de DAC aan te sluiten en ja hoor, hij doet het!!

Ik heb dus een ingangskanaal op het S/Pdif bord opgeblazen ofzo..
Daarom ben ik maar weer verder gegaan waar ik gebleven was en dat is de Toslink direct op de DAC's en de S/Pdif's wel via het S/Pdif bord.
Dit werkte eerst niet omdat de kanalen van de Toslink van nog steeds met elkaar gekoppeld waren via de Ribbon Cable. Russ of Brian zei me dat ik die dan ook los moest koppelen om een einde te maken aan de inteferentie tussen de Toslink en de COAX.
Dit heb ik toen niet meer gedaan omdat ik de spanningsdeler zou maken...
Nu kwam het dan noodgedwongen wel goed uit en het lijkt te werken..........
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

jordo81 schreef:
Vooral de Placid HD wordt warm. De HDBP eigenlijk niet.
Ik heb alle koelingen al voor grotere vervangen maar ik denk dat ik er gewoon een kleinere die ik nog heb aan vast plak.

Het zijn eigenlijk alleen maar de QN1's die zo warm worden. De QN2 niet..
Maar 80 graden zal het nog lang niet zijn. Ik merkte met de Hypex dat het allemaal wel significant warmer wordt met een deksel er op. Ik heb nog wat ruimte in de breedte dus maak ik er een dubbel radiator van O:)
Mag ik vragen wat jouw placid HD's allemaal van stroom voorzien? per p-HD?
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Jep,

De linker Placid HD doet de DAC, de Toslink en het selectie bordje,
De rechter Placid doet de DAC, de Sidecar en de Sidecar voedt via de Ribbon Cable de S/Pdif module.
De linker Placid HDBP doet de IVY en de Ventus EZ.
De rechter Placid HDBP doet de IVY en de Ventus EZ.
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

jordo81 schreef:
Jep,

De linker Placid HD doet de DAC, de Toslink en het selectie bordje,
De rechter Placid doet de DAC, de Sidecar en de Sidecar voedt via de Ribbon Cable de S/Pdif module.
De linker Placid HDBP doet de IVY en de Ventus EZ.
De rechter Placid HDBP doet de IVY en de Ventus EZ.
ik heb dan 1 placid HD en die zal dan de DAC, sidecar, S/Pdif module, metronome en teleporter moeten voeden. Dit wordt wellicht wat veel? Kan er altijd nog een voeding naast zetten voor bij de metronome en teleporter. Geeft weer wat stof om over na te denken.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ja dat wordt aardig veel denk ik.
Ik wil ook nog een Teleporter maar ik ben bang dat die niet op een van de HD's aangesloten kan worden.
Misschien zelf een voedinkje maken want voor een extra Placid heb ik echt geen ruimte!
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

Als ik zo naar je laatste foto kijk dan zien ik nog ruimte genoeg voor een placid
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik wilde die Placids wat verder uit elkaar zetten.
Werd ook geadviseerd op het TPA support forum.
De rest van de componenten gaan allemaal iets naar links toe zodat de Teleporter rechts erbij zou kunnen.

Als ik goed mijn best doe zou het moeten kunnen maar om er nou een hele Shuntvoeding voor een Teleporter in te zetten lijkt mij ook niet nodig.. Wel zou je die dan ook kunnen gebruiken voor de Sidecar en het S/Pdif bord...

Moet ik even over nadenken..
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Zojuist heb ik moeten concluderen dat het toch niet gaat werken voor mij.
Toslink met COAX gaan niet samen.
Ik blijf een knettertje houden die verdwijnt zodra ik de COAX loskoppel.
Ondanks dat ik de Toslink direct op de DACs heb aangesloten en de COAX via het S/Pdif bord waarbij de Ribbon Cable op D1 (waar de Toslink overgebracht wordt) volledig geisoleerd is.

Ik zie dit toch als een ontwerpfout. Misschien dat er later nog een oplossing voor verzonnen wordt ofzo maar vanaf hier stop ik met experimenteren en vanaf morgen gaat de boel weer volledig uit elkaar voor de uiteindelijke definitieve opbouw.....
JAMMER!
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik zit er aan te denken om die hele S/Pdif module er uit te knikkeren en alleen de Sidecar te houden voor de Teleporter.

@Corprius (of Leon):
Jij hebt dit al een beetje onderzocht.
Kun je de Teleporter via de Sidecar aan de DACs knopen of heb je daar nog dat S/Pdif bord voor nodig. Nee toch?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

Officieel hoort spdif eigenlijk met een trafo uitgevoerd te zijn, je bent niet de eerste met dit probleem:

http://www.twistedpearaudio.com/forum/d ... osts&t=491
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Zit er geloof ik ook in voor de galvanische ontkoppeling (T1-T4), als je dat bedoelt tenminste O:)
Bijlagen
Spdif bord outline.png
Plaats reactie