EL84PP HF10 Verbouwen.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door Ah!buis »

De smoorspoel komt niet zo precies.Moet wel min. 150mA kunnen hebben.Zelfinduktie 5...10H is wel goed.
Een mooie bij AskJanFirst onder nr. 10D-200 ,maar er zullen er nog wel andere zijn.
Anne
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door TheoK »

Het duurste als eerste binnen. :wink:
Gisteren bestelt bij Jukebox-Revival en vandaag binnen.
Supersnel. :D
Bijlagen
P1050185.JPG
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door TheoK »

Zo. Vanavond even samen met de meubelmaker aan het brainstormen geweest.
We zijn eruit gekomen en dit wordt de opstelling.
Het is de meubelmaker zelf die de versterker besteld heeft.
Morgen de gaten boren.
Nog wat plaatjes erbij.
Bijlagen
P1050192.JPG
P1050193.JPG
P1050194.JPG
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door Kappa7 »

Mooi project alleen jammer van die handvatten.

Groetjes George
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door Barry2001 »

Mooi Theo, met EZ81 gelijkrichters zie ik. Lijkt die voedingstrafo beschadigd met al die putjes, of komt dat door de foto? En je 'huismerk', de blingbling, komt dat er nog op?
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door TheoK »

Handvaten was een optie George.
De klant wou het graag hebben. Maar daar dubben we nog over.
Hij krijgt eigenlijk dezelfde opstelling als die van mij.
Maar dan wat groter en hoger van opzet.
Hij wil de alu plaat zwart hebben en het frame met blanke lak.
En qua bling bling Barry komen hier ook blauwe ledjes onder.
Dat vind hij schitterend.
Trafo is goed Barry. De foto is een beetje raar.

Klant is koning zeggen we dan. Maar ik vind het ook wel mooi hoor. :wink:
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door TheoK »

Ik ben nog opzoek naar parkers van ongeveer 10mm lang en ongeveer 3 tot 4 mm dik
met een inbuskopje erop.
Google was deze keer niet mijn beste vriend want kon ze niet vinden.
Wie weet een adresje?
Gebruikersavatar
595ss
Berichten: 326
Lid geworden op: vr 02 dec 2005, 16:26
Locatie: Gullringen, sverige

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door 595ss »

TheoK schreef:
.
En qua bling bling Barry komen hier ook blauwe ledjes onder.
Dat vind hij schitterend.
Komt jouw meubelmaker uit Marokko?
Ik loop vrij veel op de zwarte markt in Beverwijk en daar is het ook allemaal blauwe ledjes wat de klok slaat...
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door TheoK »

Nee hoor.
Hij is een rasechte drent.
Hij had mijn HF10 bekeken en vind het schitterend en wil ze ook hebben.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door democles »

Theo,even een vraagje..............

Gebruik voor de 6N16 voorversterker ook een Hammond trafo,klopt het dat de geelgroene draad van de gloei 6,3v, naar massa gaat en de twee groenen naar de buis?

Alvast bedankt :mrgreen:

Succes met je project :rock:
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door TubeHead »

Kijk dit word een sjieke HF10 zie ik al ! Houten omlijsting ziet er strak uit.
Allemaal nieuwe spulletjes ook. Dat werkt ook lekker prettig. :D

595ss schreef:
TheoK schreef:
.
En qua bling bling Barry komen hier ook blauwe ledjes onder.
Dat vind hij schitterend.
Komt jouw meubelmaker uit Marokko?
Ik loop vrij veel op de zwarte markt in Beverwijk en daar is het ook allemaal blauwe ledjes wat de klok slaat...
:rofl: Was laats op de vrije markt in Cuijk geweest. En daar zie je ook veeeel bling bling led gebeuren.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door TheoK »

democles schreef:
Theo,even een vraagje..............

Gebruik voor de 6N16 voorversterker ook een Hammond trafo,klopt het dat de geelgroene draad van de gloei 6,3v, naar massa gaat en de twee groenen naar de buis?

Alvast bedankt :mrgreen:

Succes met je project :rock:
Volgens mij wel George.
Alhoewel ik die draad niet gebruik.
Heb de specs van trafo er even bij gedaan.
Bijlagen
Specs 300series Hammond.PDF
(343.25 KiB) 54 keer gedownload
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door TheoK »

Ik vind hem ook super mooi Glen.
Hij wordt nog mooier dan die van mij.
En net wat je zegt. Alles nieuw. Werkt wel zo prettig.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door democles »

Bedankt,,,

Who the F... is , George????????????????? :shock:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door Barry2001 »

Wat vreemd. De trafo is een 372JX, op het typeplaatje op de trafo staat dat de 2 groene draden 6.3V zijn met CT op geel/groen.

Op de eerste afbeelding in de pdf staat dat dit filament 3 is, groen met groen en groen/geel. In de tabel erna staat dat bij 372JX er geen filament 3 is.. misschien even de multimeter erop Theo voor je 'm aan je kostbare buizen hangt.
Bijlagen
ham.jpg
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door TheoK »

democles schreef:
Bedankt,,,

Who the F... is , George????????????????? :shock:
Sorry. Ik was even harry in de warrie. :lol: :wink:
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door TheoK »

Barry2001 schreef:
Wat vreemd. De trafo is een 372JX, op het typeplaatje op de trafo staat dat de 2 groene draden 6.3V zijn met CT op geel/groen.

Op de eerste afbeelding in de pdf staat dat dit filament 3 is, groen met groen en groen/geel. In de tabel erna staat dat bij 372JX er geen filament 3 is.. misschien even de multimeter erop Theo voor je 'm aan je kostbare buizen hangt.
Dat doe ik sowieso altijd Barry en uiteraard met de variac heel voorzichtig de spanning erop.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door Barry2001 »

TheoK schreef:
Barry2001 schreef:
Wat vreemd. De trafo is een 372JX, op het typeplaatje op de trafo staat dat de 2 groene draden 6.3V zijn met CT op geel/groen.

Op de eerste afbeelding in de pdf staat dat dit filament 3 is, groen met groen en groen/geel. In de tabel erna staat dat bij 372JX er geen filament 3 is.. misschien even de multimeter erop Theo voor je 'm aan je kostbare buizen hangt.
Dat doe ik sowieso altijd Barry en uiteraard met de variac heel voorzichtig de spanning erop.
Hoe doe je dat met je gloei? Als je trafo voor hoogspanning aan een variac hangt zal die eerder op niveau zijn dan je gloei, die ook aan die variac hangt, wat de buisjes niet kunnen waarderen.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door TheoK »

Ik sluit de trafo helemaal niet aan Barry.
Ik hang hem zo aan de variac met allemaal kroonstenen en ga de spanningen
controleren voordat ik hem op de plaat ga bouwen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door Barry2001 »

TheoK schreef:
Ik sluit de trafo helemaal niet aan Barry.
Ik hang hem zo aan de variac met allemaal kroonstenen en ga de spanningen
controleren voordat ik hem op de plaat ga bouwen.
Okeee, strak plan!
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door TheoK »

Zo. Even wat gaatjes geboord. Is aardig goed gelukt.
Maar toen ik de de trafo wou gaan controleren werd ik minder blij.
De groen-gele draad die de nul is van filament 3 vond ik aan de primaire kant.
Terwijl het de nul van de gloei moet zijn. Dit is niet goed.
Heb een mail naar Juke-box revival gestuurd met foto.
Kijken wat ze voor oplossing bieden.
Bijlagen
P1050201.JPG
P1050199.JPG
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door RobertD »

Heb je de wikkelingen ook ohms doorgemeten?
Het maakt weinig uit waar die draadjes uit de behuizing steken, als het elektrisch maar in orde is.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door TheoK »

Dat nog niet Robert.
Maar die groen-gele draad zit echt aan de primaire kant vast.
Heb er zover mogelijk in gekeken.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door RobertD »

Meten is weten....
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Bericht door TheoK »

RobertD schreef:
Meten is weten....
Ik meet 5 Ohm tussen de groen-gele en de groene.
Dat zou betekenen dat het wel goed zit?
Plaats reactie