EL84PP HF10 Verbouwen.
Moderator: Beheerdersteam
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
De smoorspoel komt niet zo precies.Moet wel min. 150mA kunnen hebben.Zelfinduktie 5...10H is wel goed.
Een mooie bij AskJanFirst onder nr. 10D-200 ,maar er zullen er nog wel andere zijn.
Anne
Een mooie bij AskJanFirst onder nr. 10D-200 ,maar er zullen er nog wel andere zijn.
Anne
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Het duurste als eerste binnen. 
Gisteren bestelt bij Jukebox-Revival en vandaag binnen.
Supersnel.
Gisteren bestelt bij Jukebox-Revival en vandaag binnen.
Supersnel.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Zo. Vanavond even samen met de meubelmaker aan het brainstormen geweest.
We zijn eruit gekomen en dit wordt de opstelling.
Het is de meubelmaker zelf die de versterker besteld heeft.
Morgen de gaten boren.
Nog wat plaatjes erbij.
We zijn eruit gekomen en dit wordt de opstelling.
Het is de meubelmaker zelf die de versterker besteld heeft.
Morgen de gaten boren.
Nog wat plaatjes erbij.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Mooi Theo, met EZ81 gelijkrichters zie ik. Lijkt die voedingstrafo beschadigd met al die putjes, of komt dat door de foto? En je 'huismerk', de blingbling, komt dat er nog op?
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Handvaten was een optie George.
De klant wou het graag hebben. Maar daar dubben we nog over.
Hij krijgt eigenlijk dezelfde opstelling als die van mij.
Maar dan wat groter en hoger van opzet.
Hij wil de alu plaat zwart hebben en het frame met blanke lak.
En qua bling bling Barry komen hier ook blauwe ledjes onder.
Dat vind hij schitterend.
Trafo is goed Barry. De foto is een beetje raar.
Klant is koning zeggen we dan. Maar ik vind het ook wel mooi hoor.
De klant wou het graag hebben. Maar daar dubben we nog over.
Hij krijgt eigenlijk dezelfde opstelling als die van mij.
Maar dan wat groter en hoger van opzet.
Hij wil de alu plaat zwart hebben en het frame met blanke lak.
En qua bling bling Barry komen hier ook blauwe ledjes onder.
Dat vind hij schitterend.
Trafo is goed Barry. De foto is een beetje raar.
Klant is koning zeggen we dan. Maar ik vind het ook wel mooi hoor.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Ik ben nog opzoek naar parkers van ongeveer 10mm lang en ongeveer 3 tot 4 mm dik
met een inbuskopje erop.
Google was deze keer niet mijn beste vriend want kon ze niet vinden.
Wie weet een adresje?
met een inbuskopje erop.
Google was deze keer niet mijn beste vriend want kon ze niet vinden.
Wie weet een adresje?
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Komt jouw meubelmaker uit Marokko?TheoK schreef:.
En qua bling bling Barry komen hier ook blauwe ledjes onder.
Dat vind hij schitterend.
Ik loop vrij veel op de zwarte markt in Beverwijk en daar is het ook allemaal blauwe ledjes wat de klok slaat...
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Nee hoor.
Hij is een rasechte drent.
Hij had mijn HF10 bekeken en vind het schitterend en wil ze ook hebben.
Hij is een rasechte drent.
Hij had mijn HF10 bekeken en vind het schitterend en wil ze ook hebben.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Theo,even een vraagje..............
Gebruik voor de 6N16 voorversterker ook een Hammond trafo,klopt het dat de geelgroene draad van de gloei 6,3v, naar massa gaat en de twee groenen naar de buis?
Alvast bedankt
Succes met je project
Gebruik voor de 6N16 voorversterker ook een Hammond trafo,klopt het dat de geelgroene draad van de gloei 6,3v, naar massa gaat en de twee groenen naar de buis?
Alvast bedankt
Succes met je project
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Kijk dit word een sjieke HF10 zie ik al ! Houten omlijsting ziet er strak uit.
Allemaal nieuwe spulletjes ook. Dat werkt ook lekker prettig.
Was laats op de vrije markt in Cuijk geweest. En daar zie je ook veeeel bling bling led gebeuren.
Allemaal nieuwe spulletjes ook. Dat werkt ook lekker prettig.
595ss schreef:Komt jouw meubelmaker uit Marokko?TheoK schreef:.
En qua bling bling Barry komen hier ook blauwe ledjes onder.
Dat vind hij schitterend.
Ik loop vrij veel op de zwarte markt in Beverwijk en daar is het ook allemaal blauwe ledjes wat de klok slaat...
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Volgens mij wel George.democles schreef:Theo,even een vraagje..............
Gebruik voor de 6N16 voorversterker ook een Hammond trafo,klopt het dat de geelgroene draad van de gloei 6,3v, naar massa gaat en de twee groenen naar de buis?
Alvast bedankt![]()
Succes met je project
Alhoewel ik die draad niet gebruik.
Heb de specs van trafo er even bij gedaan.
- Bijlagen
-
- Specs 300series Hammond.PDF
- (343.25 KiB) 54 keer gedownload
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Ik vind hem ook super mooi Glen.
Hij wordt nog mooier dan die van mij.
En net wat je zegt. Alles nieuw. Werkt wel zo prettig.
Hij wordt nog mooier dan die van mij.
En net wat je zegt. Alles nieuw. Werkt wel zo prettig.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Wat vreemd. De trafo is een 372JX, op het typeplaatje op de trafo staat dat de 2 groene draden 6.3V zijn met CT op geel/groen.
Op de eerste afbeelding in de pdf staat dat dit filament 3 is, groen met groen en groen/geel. In de tabel erna staat dat bij 372JX er geen filament 3 is.. misschien even de multimeter erop Theo voor je 'm aan je kostbare buizen hangt.
Op de eerste afbeelding in de pdf staat dat dit filament 3 is, groen met groen en groen/geel. In de tabel erna staat dat bij 372JX er geen filament 3 is.. misschien even de multimeter erop Theo voor je 'm aan je kostbare buizen hangt.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Sorry. Ik was even harry in de warrie.democles schreef:Bedankt,,,
Who the F... is , George?????????????????
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Dat doe ik sowieso altijd Barry en uiteraard met de variac heel voorzichtig de spanning erop.Barry2001 schreef:Wat vreemd. De trafo is een 372JX, op het typeplaatje op de trafo staat dat de 2 groene draden 6.3V zijn met CT op geel/groen.
Op de eerste afbeelding in de pdf staat dat dit filament 3 is, groen met groen en groen/geel. In de tabel erna staat dat bij 372JX er geen filament 3 is.. misschien even de multimeter erop Theo voor je 'm aan je kostbare buizen hangt.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Hoe doe je dat met je gloei? Als je trafo voor hoogspanning aan een variac hangt zal die eerder op niveau zijn dan je gloei, die ook aan die variac hangt, wat de buisjes niet kunnen waarderen.TheoK schreef:Dat doe ik sowieso altijd Barry en uiteraard met de variac heel voorzichtig de spanning erop.Barry2001 schreef:Wat vreemd. De trafo is een 372JX, op het typeplaatje op de trafo staat dat de 2 groene draden 6.3V zijn met CT op geel/groen.
Op de eerste afbeelding in de pdf staat dat dit filament 3 is, groen met groen en groen/geel. In de tabel erna staat dat bij 372JX er geen filament 3 is.. misschien even de multimeter erop Theo voor je 'm aan je kostbare buizen hangt.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Ik sluit de trafo helemaal niet aan Barry.
Ik hang hem zo aan de variac met allemaal kroonstenen en ga de spanningen
controleren voordat ik hem op de plaat ga bouwen.
Ik hang hem zo aan de variac met allemaal kroonstenen en ga de spanningen
controleren voordat ik hem op de plaat ga bouwen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Okeee, strak plan!TheoK schreef:Ik sluit de trafo helemaal niet aan Barry.
Ik hang hem zo aan de variac met allemaal kroonstenen en ga de spanningen
controleren voordat ik hem op de plaat ga bouwen.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Zo. Even wat gaatjes geboord. Is aardig goed gelukt.
Maar toen ik de de trafo wou gaan controleren werd ik minder blij.
De groen-gele draad die de nul is van filament 3 vond ik aan de primaire kant.
Terwijl het de nul van de gloei moet zijn. Dit is niet goed.
Heb een mail naar Juke-box revival gestuurd met foto.
Kijken wat ze voor oplossing bieden.
Maar toen ik de de trafo wou gaan controleren werd ik minder blij.
De groen-gele draad die de nul is van filament 3 vond ik aan de primaire kant.
Terwijl het de nul van de gloei moet zijn. Dit is niet goed.
Heb een mail naar Juke-box revival gestuurd met foto.
Kijken wat ze voor oplossing bieden.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Heb je de wikkelingen ook ohms doorgemeten?
Het maakt weinig uit waar die draadjes uit de behuizing steken, als het elektrisch maar in orde is.
Het maakt weinig uit waar die draadjes uit de behuizing steken, als het elektrisch maar in orde is.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Dat nog niet Robert.
Maar die groen-gele draad zit echt aan de primaire kant vast.
Heb er zover mogelijk in gekeken.
Maar die groen-gele draad zit echt aan de primaire kant vast.
Heb er zover mogelijk in gekeken.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Ik meet 5 Ohm tussen de groen-gele en de groene.RobertD schreef:Meten is weten....
Dat zou betekenen dat het wel goed zit?
