1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Barry,
kan ik mij ook aanmelden?
Ik breng mee een eigenbouw media center met 22" touchscreen en ipad bediening spelend over een buizenversterker met dynaudio luidsprekers. Dus een spelende set.


Media center opgebouwd uit Zotac itx mainboard, ssd disk, stappen volumeregeling, 1793 dac.
Er kunnen ook nog andere bronnen worden aangesloten.
Ronny
kan ik mij ook aanmelden?
Ik breng mee een eigenbouw media center met 22" touchscreen en ipad bediening spelend over een buizenversterker met dynaudio luidsprekers. Dus een spelende set.


Media center opgebouwd uit Zotac itx mainboard, ssd disk, stappen volumeregeling, 1793 dac.
Er kunnen ook nog andere bronnen worden aangesloten.
Ronny
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Tuurlijk, daar is de dag voor, leuk dat je spullen mee wilt nemen. Ik zal je aan de deelnemers toevoegen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Heb denk ik wel een leuke 'teaser' voor de luisterdag. M'n collega, medeorganisator van de luisterdag is bezig met een veelbelovende paneel luidspreker waar 'ie als het goed (lees: als 'ie af is) is op de luisterdag een demo mee zal geven. Niet aktief op dit forum overigens.
Luidsprekers:
Hoog: Thiel (accuton) C30N-6-24 1.2" ceramisch concaaf
Mid: Thiel (accuton) C173-6-090 6" ceramisch concaaf
Laag: Audax HD38S100 15" bas met soepele ophanging
Open paneel voor basspeaker met correctie voor akoustische kortsluiting.
Actief scheidingsfilter met voor iedere luidspreker een eigen ontwerp klasse D eindversterker.
Feedback op de basluidspreker met versnellingsopnemer op de conus.
Erg benieuwd hoe dit gaat klinken..
Luidsprekers:
Hoog: Thiel (accuton) C30N-6-24 1.2" ceramisch concaaf
Mid: Thiel (accuton) C173-6-090 6" ceramisch concaaf
Laag: Audax HD38S100 15" bas met soepele ophanging
Open paneel voor basspeaker met correctie voor akoustische kortsluiting.
Actief scheidingsfilter met voor iedere luidspreker een eigen ontwerp klasse D eindversterker.
Feedback op de basluidspreker met versnellingsopnemer op de conus.
Erg benieuwd hoe dit gaat klinken..
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
De datum is elke dag weer een dichterbij, logischerwijs.
Maar ik moet nu dan ook wel toegeven dat ik het best krap ga vinden voor mijn Mivoc SB25JM.
Deze week heb ik gwelukkig weer tijd, maar de 22e worden de gaten gefreesd, dus dat gaat nog wel even duren/krap worden.
Hoe erg is het als ik een paar dagen van tevoren pas kan zeggen als ik wel/niet een speelbare set heb?
Maar ik moet nu dan ook wel toegeven dat ik het best krap ga vinden voor mijn Mivoc SB25JM.
Deze week heb ik gwelukkig weer tijd, maar de 22e worden de gaten gefreesd, dus dat gaat nog wel even duren/krap worden.
Hoe erg is het als ik een paar dagen van tevoren pas kan zeggen als ik wel/niet een speelbare set heb?
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Heb sinds een paar weken mn DDDAC klaar, die zal ik ook meenemen met een laptop als bron.
Zelfbouw versterking tussen DDDAC en coax luidsprekers ga ik niet voor elkaar krijgen jammer genoeg.
Zelfbouw versterking tussen DDDAC en coax luidsprekers ga ik niet voor elkaar krijgen jammer genoeg.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
NietLars Oosterveen schreef:De datum is elke dag weer een dichterbij, logischerwijs.
Maar ik moet nu dan ook wel toegeven dat ik het best krap ga vinden voor mijn Mivoc SB25JM.
Deze week heb ik gwelukkig weer tijd, maar de 22e worden de gaten gefreesd, dus dat gaat nog wel even duren/krap worden.
Hoe erg is het als ik een paar dagen van tevoren pas kan zeggen als ik wel/niet een speelbare set heb?
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Precies. Zo'n deadline kan je motiveren als je echt graag wat wilt showen, maar moeten is er natuurlijk niet bij 
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Alles lijkt nu goed rond en ik kan dus naar Almelo komen.Kappa7 schreef:De slag om mijn arm wordt steeds kleiner en zo als het er nu uit ziet gaat het mij lukken om te komen.Kappa7 schreef:Met een paarslagen om de arm kom ik ook.
Tis voor mij nog even niet duidelijk hoe alles zal zijn na 1 januari.
Groetjes George
Op verzoek zal ik dan weer de DT mee nemen en mogelijk ook een voorversterker.
Tis nu dus nog maar een klein slagje om de arm als het helemaal rond is zal ik het melden dan kom ik namelijk zeker.
Groetjes George
Ik neem dan dus de verbouwde Thorens met Tangentiale toonarm mee die daarna in de verkoop kan.
De Phono Dude en mijn voorversterker neem ik ook mee.
Om de spullen te laten horen is er dus nog wel een eindversterker en een paar speakers nodig maar dat zal gerust wel goed komen lijkt mij zo.
Tot 4-feb
Groetjes George
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Ik zou graag mijn luidsprekersysteem meenemen (zie sig.). Heeft iemand misschien goede apparatuur die hij zou willen meenemen, waarop we mijn set kunnen aansluiten? Ik zoek een bron, een voor- en een eindversterker. In verband met de aanstuurbaarheid liever geen buis.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Hoeveel kanalen eindversterker heb je nodig?Martijn M schreef:Ik zou graag mijn luidsprekersysteem meenemen (zie sig.). Heeft iemand misschien goede apparatuur die hij zou willen meenemen, waarop we mijn set kunnen aansluiten? Ik zoek een bron, een voor- en een eindversterker. In verband met de aanstuurbaarheid liever geen buis.
Als het goed is, is mijn lm4780 versterker dan wel af (hoop ik
Die heeft 4 kanalen tot zijn beschikking. Tevens heb ik nog wel cd spelers staan (Philips cd713).
De dingen die ik waarschijnlijk dus mee zal nemen zijn:
- 4 kanaals LM4780 Knuisje eindversterker
- Philips cd713 (2 als er behoefte voor is)
- Buizen HK voorversterkertje
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Mooi George, dat betekent dat het met werk dus goed is gekomen, gefeliciteerd.Kappa7 schreef:Alles lijkt nu goed rond en ik kan dus naar Almelo komen.Kappa7 schreef:De slag om mijn arm wordt steeds kleiner en zo als het er nu uit ziet gaat het mij lukken om te komen.Kappa7 schreef:Met een paarslagen om de arm kom ik ook.
Tis voor mij nog even niet duidelijk hoe alles zal zijn na 1 januari.
Groetjes George
Op verzoek zal ik dan weer de DT mee nemen en mogelijk ook een voorversterker.
Tis nu dus nog maar een klein slagje om de arm als het helemaal rond is zal ik het melden dan kom ik namelijk zeker.
Groetjes George
Ik neem dan dus de verbouwde Thorens met Tangentiale toonarm mee die daarna in de verkoop kan.
De Phono Dude en mijn voorversterker neem ik ook mee.
Om de spullen te laten horen is er dus nog wel een eindversterker en een paar speakers nodig maar dat zal gerust wel goed komen lijkt mij zo.
Tot 4-feb
Groetjes George
Hij kan ook bij mij op de KT88 (ben daar zelf ook wel nieuwschierig naar), kijk maar wat je wilt, zijn genoeg mogelijkheden.
Leg er evt anders een papiertje bij dat 'ie te koop is, wie weet is er een liefhebber.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Heb dit toegevoegd Lieuwe. Zag ook je Black Beauty's staan, komen die nog mee?Lieuwe schreef:Hoeveel kanalen eindversterker heb je nodig?Martijn M schreef:Ik zou graag mijn luidsprekersysteem meenemen (zie sig.). Heeft iemand misschien goede apparatuur die hij zou willen meenemen, waarop we mijn set kunnen aansluiten? Ik zoek een bron, een voor- en een eindversterker. In verband met de aanstuurbaarheid liever geen buis.
Als het goed is, is mijn lm4780 versterker dan wel af (hoop ik).
Die heeft 4 kanalen tot zijn beschikking. Tevens heb ik nog wel cd spelers staan (Philips cd713).
De dingen die ik waarschijnlijk dus mee zal nemen zijn:
- 4 kanaals LM4780 Knuisje eindversterker
- Philips cd713 (2 als er behoefte voor is)
- Buizen HK voorversterkertje
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Dat gaat me helaas niet meer lukken voor 4 februari
.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Helaas moet ik me afmelden voor de luisterdag wegens grote drukte in mijn leven.
Zelfbouw moet even tot maart op een laag pitje.
houd het forum nog wel een beetje in de gaten.
Zelfbouw moet even tot maart op een laag pitje.
houd het forum nog wel een beetje in de gaten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Ok, jammer!Lieuwe schreef:Dat gaat me helaas niet meer lukken voor 4 februari.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Zal je van de lijst halen Vinnie, volgende keer beter dan maar.vinnie411 schreef:Helaas moet ik me afmelden voor de luisterdag wegens grote drukte in mijn leven.
Zelfbouw moet even tot maart op een laag pitje.
houd het forum nog wel een beetje in de gaten.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Mij lijkt het ook wel eens leuk om langs te komen bij zo'n dag, zelf heb ik (nog) niet zoveel interessants om mee te nemen.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Bedankt voor je aanbod Lieuwe, maar om eerlijk te zijn hoopte ik stiekem op apparaten met iets meer allure
. Ik heb zelf een Sony 930 QS cd-speler en een NAD C370 versterker.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Jij was toch diegene die weinig verschil hoorde in verschillende versterkersMartijn M schreef:Bedankt voor je aanbod Lieuwe, maar om eerlijk te zijn hoopte ik stiekem op apparaten met iets meer allure![]()
. Ik heb zelf een Sony 930 QS cd-speler en een NAD C370 versterker.
Geeft verder niks hoor. Hij gaat wel mee iig
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
niet iedereen hoeft wat mee te nemen hoor, zolang je je oren en een goed humeur maar bij je hebt.elmoow schreef:Mij lijkt het ook wel eens leuk om langs te komen bij zo'n dag, zelf heb ik (nog) niet zoveel interessants om mee te nemen.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Tis inderdaad helemaal goed gekomen met het werk.Barry2001 schreef:Mooi George, dat betekent dat het met werk dus goed is gekomen, gefeliciteerd.Kappa7 schreef:Alles lijkt nu goed rond en ik kan dus naar Almelo komen.Kappa7 schreef:De slag om mijn arm wordt steeds kleiner en zo als het er nu uit ziet gaat het mij lukken om te komen.
Op verzoek zal ik dan weer de DT mee nemen en mogelijk ook een voorversterker.
Tis nu dus nog maar een klein slagje om de arm als het helemaal rond is zal ik het melden dan kom ik namelijk zeker.
Groetjes George
Ik neem dan dus de verbouwde Thorens met Tangentiale toonarm mee die daarna in de verkoop kan.
De Phono Dude en mijn voorversterker neem ik ook mee.
Om de spullen te laten horen is er dus nog wel een eindversterker en een paar speakers nodig maar dat zal gerust wel goed komen lijkt mij zo.
Tot 4-feb
Groetjes George
Hij kan ook bij mij op de KT88 (ben daar zelf ook wel nieuwschierig naar), kijk maar wat je wilt, zijn genoeg mogelijkheden.
Leg er evt anders een papiertje bij dat 'ie te koop is, wie weet is er een liefhebber.
Leuk, Met de KT88 kon wel eens een hele mooie combi worden dus dat moet goed gaan komen dan.
Dat briefje is een goed idee al gaat de speler wel weg met een Jelco 750D arm in plaats van mijn eigen arm.
Maar dat zal ik er wel bij vermelden dan.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Ik voeg je toe elmoow, laat de dag inspirerend werken zou ik zeggen, welkom.elmoow schreef:Mij lijkt het ook wel eens leuk om langs te komen bij zo'n dag, zelf heb ik (nog) niet zoveel interessants om mee te nemen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
KT88 staat er wel met voorversterker, en de SS Reference Monitors waar de voetjes nu nog van in de natte verf staan. M'n vriendin begon laatst ook al over onze ouwe vinylplaten weer eens draaien, misschien toch, eens.....Kappa7 schreef:Tis inderdaad helemaal goed gekomen met het werk.Barry2001 schreef:Mooi George, dat betekent dat het met werk dus goed is gekomen, gefeliciteerd.Kappa7 schreef:Alles lijkt nu goed rond en ik kan dus naar Almelo komen.
Ik neem dan dus de verbouwde Thorens met Tangentiale toonarm mee die daarna in de verkoop kan.
De Phono Dude en mijn voorversterker neem ik ook mee.
Om de spullen te laten horen is er dus nog wel een eindversterker en een paar speakers nodig maar dat zal gerust wel goed komen lijkt mij zo.
Tot 4-feb
Groetjes George
Hij kan ook bij mij op de KT88 (ben daar zelf ook wel nieuwschierig naar), kijk maar wat je wilt, zijn genoeg mogelijkheden.
Leg er evt anders een papiertje bij dat 'ie te koop is, wie weet is er een liefhebber.
Leuk, Met de KT88 kon wel eens een hele mooie combi worden dus dat moet goed gaan komen dan.
Dat briefje is een goed idee al gaat de speler wel weg met een Jelco 750D arm in plaats van mijn eigen arm.
Maar dat zal ik er wel bij vermelden dan.
Ben vandaag nog even met de -man verantwoordelijk voor de ruimte- in de luisterruimte geweest, dat gaat helemaal goedkomen, bereveel zin in!
Grtn, Barry
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Leuk ik heb er ook zinBarry2001 schreef:KT88 staat er wel met voorversterker, en de SS Reference Monitors waar de voetjes nu nog van in de natte verf staan. M'n vriendin begon laatst ook al over onze ouwe vinylplaten weer eens draaien, misschien toch, eens.....Kappa7 schreef:Tis inderdaad helemaal goed gekomen met het werk.Barry2001 schreef:Mooi George, dat betekent dat het met werk dus goed is gekomen, gefeliciteerd.
Hij kan ook bij mij op de KT88 (ben daar zelf ook wel nieuwschierig naar), kijk maar wat je wilt, zijn genoeg mogelijkheden.
Leg er evt anders een papiertje bij dat 'ie te koop is, wie weet is er een liefhebber.
Leuk, Met de KT88 kon wel eens een hele mooie combi worden dus dat moet goed gaan komen dan.
Dat briefje is een goed idee al gaat de speler wel weg met een Jelco 750D arm in plaats van mijn eigen arm.
Maar dat zal ik er wel bij vermelden dan.
Ben vandaag nog even met de -man verantwoordelijk voor de ruimte- in de luisterruimte geweest, dat gaat helemaal goedkomen, bereveel zin in!
Grtn, Barry

