1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

MEnsing welkom!
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door koifarm »

Barry,

kan ik mij ook aanmelden?

Ik breng mee een eigenbouw media center met 22" touchscreen en ipad bediening spelend over een buizenversterker met dynaudio luidsprekers. Dus een spelende set.

Afbeelding

Afbeelding

Media center opgebouwd uit Zotac itx mainboard, ssd disk, stappen volumeregeling, 1793 dac.

Er kunnen ook nog andere bronnen worden aangesloten.

Ronny
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Tuurlijk, daar is de dag voor, leuk dat je spullen mee wilt nemen. Ik zal je aan de deelnemers toevoegen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Heb denk ik wel een leuke 'teaser' voor de luisterdag. M'n collega, medeorganisator van de luisterdag is bezig met een veelbelovende paneel luidspreker waar 'ie als het goed (lees: als 'ie af is) is op de luisterdag een demo mee zal geven. Niet aktief op dit forum overigens.

Luidsprekers:
Hoog: Thiel (accuton) C30N-6-24 1.2" ceramisch concaaf
Mid: Thiel (accuton) C173-6-090 6" ceramisch concaaf
Laag: Audax HD38S100 15" bas met soepele ophanging

Open paneel voor basspeaker met correctie voor akoustische kortsluiting.
Actief scheidingsfilter met voor iedere luidspreker een eigen ontwerp klasse D eindversterker.
Feedback op de basluidspreker met versnellingsopnemer op de conus.

Erg benieuwd hoe dit gaat klinken..
Bijlagen
DSC_0515A.jpg
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Lars Oosterveen »

De datum is elke dag weer een dichterbij, logischerwijs.

Maar ik moet nu dan ook wel toegeven dat ik het best krap ga vinden voor mijn Mivoc SB25JM.
Deze week heb ik gwelukkig weer tijd, maar de 22e worden de gaten gefreesd, dus dat gaat nog wel even duren/krap worden.

Hoe erg is het als ik een paar dagen van tevoren pas kan zeggen als ik wel/niet een speelbare set heb?
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Gijs »

Heb sinds een paar weken mn DDDAC klaar, die zal ik ook meenemen met een laptop als bron.

Zelfbouw versterking tussen DDDAC en coax luidsprekers ga ik niet voor elkaar krijgen jammer genoeg.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Lars Oosterveen schreef:
De datum is elke dag weer een dichterbij, logischerwijs.

Maar ik moet nu dan ook wel toegeven dat ik het best krap ga vinden voor mijn Mivoc SB25JM.
Deze week heb ik gwelukkig weer tijd, maar de 22e worden de gaten gefreesd, dus dat gaat nog wel even duren/krap worden.

Hoe erg is het als ik een paar dagen van tevoren pas kan zeggen als ik wel/niet een speelbare set heb?
Niet :D Het blijft hobby, geen strakke projectplanning. Wat niet ken ken niet, simpel.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Ronkel »

Precies. Zo'n deadline kan je motiveren als je echt graag wat wilt showen, maar moeten is er natuurlijk niet bij :wink:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Kappa7 »

Kappa7 schreef:
Kappa7 schreef:
Met een paarslagen om de arm kom ik ook.
Tis voor mij nog even niet duidelijk hoe alles zal zijn na 1 januari.

Groetjes George
De slag om mijn arm wordt steeds kleiner en zo als het er nu uit ziet gaat het mij lukken om te komen.
Op verzoek zal ik dan weer de DT mee nemen en mogelijk ook een voorversterker.

Tis nu dus nog maar een klein slagje om de arm als het helemaal rond is zal ik het melden dan kom ik namelijk zeker.

Groetjes George
Alles lijkt nu goed rond en ik kan dus naar Almelo komen.

Ik neem dan dus de verbouwde Thorens met Tangentiale toonarm mee die daarna in de verkoop kan.
De Phono Dude en mijn voorversterker neem ik ook mee.
Om de spullen te laten horen is er dus nog wel een eindversterker en een paar speakers nodig maar dat zal gerust wel goed komen lijkt mij zo.

Tot 4-feb
Groetjes George
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Martijn M »

Ik zou graag mijn luidsprekersysteem meenemen (zie sig.). Heeft iemand misschien goede apparatuur die hij zou willen meenemen, waarop we mijn set kunnen aansluiten? Ik zoek een bron, een voor- en een eindversterker. In verband met de aanstuurbaarheid liever geen buis.
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Lieuwe »

Martijn M schreef:
Ik zou graag mijn luidsprekersysteem meenemen (zie sig.). Heeft iemand misschien goede apparatuur die hij zou willen meenemen, waarop we mijn set kunnen aansluiten? Ik zoek een bron, een voor- en een eindversterker. In verband met de aanstuurbaarheid liever geen buis.
Hoeveel kanalen eindversterker heb je nodig?
Als het goed is, is mijn lm4780 versterker dan wel af (hoop ik :lol: ).
Die heeft 4 kanalen tot zijn beschikking. Tevens heb ik nog wel cd spelers staan (Philips cd713).

De dingen die ik waarschijnlijk dus mee zal nemen zijn:
- 4 kanaals LM4780 Knuisje eindversterker
- Philips cd713 (2 als er behoefte voor is)
- Buizen HK voorversterkertje
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Kappa7 schreef:
Kappa7 schreef:
Kappa7 schreef:
Met een paarslagen om de arm kom ik ook.
Tis voor mij nog even niet duidelijk hoe alles zal zijn na 1 januari.

Groetjes George
De slag om mijn arm wordt steeds kleiner en zo als het er nu uit ziet gaat het mij lukken om te komen.
Op verzoek zal ik dan weer de DT mee nemen en mogelijk ook een voorversterker.

Tis nu dus nog maar een klein slagje om de arm als het helemaal rond is zal ik het melden dan kom ik namelijk zeker.

Groetjes George
Alles lijkt nu goed rond en ik kan dus naar Almelo komen.

Ik neem dan dus de verbouwde Thorens met Tangentiale toonarm mee die daarna in de verkoop kan.
De Phono Dude en mijn voorversterker neem ik ook mee.
Om de spullen te laten horen is er dus nog wel een eindversterker en een paar speakers nodig maar dat zal gerust wel goed komen lijkt mij zo.

Tot 4-feb
Groetjes George
Mooi George, dat betekent dat het met werk dus goed is gekomen, gefeliciteerd.

Hij kan ook bij mij op de KT88 (ben daar zelf ook wel nieuwschierig naar), kijk maar wat je wilt, zijn genoeg mogelijkheden.

Leg er evt anders een papiertje bij dat 'ie te koop is, wie weet is er een liefhebber.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Lieuwe schreef:
Martijn M schreef:
Ik zou graag mijn luidsprekersysteem meenemen (zie sig.). Heeft iemand misschien goede apparatuur die hij zou willen meenemen, waarop we mijn set kunnen aansluiten? Ik zoek een bron, een voor- en een eindversterker. In verband met de aanstuurbaarheid liever geen buis.
Hoeveel kanalen eindversterker heb je nodig?
Als het goed is, is mijn lm4780 versterker dan wel af (hoop ik :lol: ).
Die heeft 4 kanalen tot zijn beschikking. Tevens heb ik nog wel cd spelers staan (Philips cd713).

De dingen die ik waarschijnlijk dus mee zal nemen zijn:
- 4 kanaals LM4780 Knuisje eindversterker
- Philips cd713 (2 als er behoefte voor is)
- Buizen HK voorversterkertje
Heb dit toegevoegd Lieuwe. Zag ook je Black Beauty's staan, komen die nog mee?
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Lieuwe »

Dat gaat me helaas niet meer lukken voor 4 februari :oops: .
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door vinnie411 »

Helaas moet ik me afmelden voor de luisterdag wegens grote drukte in mijn leven.
Zelfbouw moet even tot maart op een laag pitje.
houd het forum nog wel een beetje in de gaten.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Lieuwe schreef:
Dat gaat me helaas niet meer lukken voor 4 februari :oops: .
Ok, jammer!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

vinnie411 schreef:
Helaas moet ik me afmelden voor de luisterdag wegens grote drukte in mijn leven.
Zelfbouw moet even tot maart op een laag pitje.
houd het forum nog wel een beetje in de gaten.
Zal je van de lijst halen Vinnie, volgende keer beter dan maar.
Gebruikersavatar
elmoow
Ook commercieel actief
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 21:30

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door elmoow »

Mij lijkt het ook wel eens leuk om langs te komen bij zo'n dag, zelf heb ik (nog) niet zoveel interessants om mee te nemen.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Martijn M »

Bedankt voor je aanbod Lieuwe, maar om eerlijk te zijn hoopte ik stiekem op apparaten met iets meer allure :oops: O:) . Ik heb zelf een Sony 930 QS cd-speler en een NAD C370 versterker.
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Lieuwe »

Martijn M schreef:
Bedankt voor je aanbod Lieuwe, maar om eerlijk te zijn hoopte ik stiekem op apparaten met iets meer allure :oops: O:) . Ik heb zelf een Sony 930 QS cd-speler en een NAD C370 versterker.
Jij was toch diegene die weinig verschil hoorde in verschillende versterkers :mrgreen: .
Geeft verder niks hoor. Hij gaat wel mee iig ;).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Henkjan »

elmoow schreef:
Mij lijkt het ook wel eens leuk om langs te komen bij zo'n dag, zelf heb ik (nog) niet zoveel interessants om mee te nemen.
niet iedereen hoeft wat mee te nemen hoor, zolang je je oren en een goed humeur maar bij je hebt.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Kappa7 »

Barry2001 schreef:
Kappa7 schreef:
Kappa7 schreef:
De slag om mijn arm wordt steeds kleiner en zo als het er nu uit ziet gaat het mij lukken om te komen.
Op verzoek zal ik dan weer de DT mee nemen en mogelijk ook een voorversterker.

Tis nu dus nog maar een klein slagje om de arm als het helemaal rond is zal ik het melden dan kom ik namelijk zeker.

Groetjes George
Alles lijkt nu goed rond en ik kan dus naar Almelo komen.

Ik neem dan dus de verbouwde Thorens met Tangentiale toonarm mee die daarna in de verkoop kan.
De Phono Dude en mijn voorversterker neem ik ook mee.
Om de spullen te laten horen is er dus nog wel een eindversterker en een paar speakers nodig maar dat zal gerust wel goed komen lijkt mij zo.

Tot 4-feb
Groetjes George
Mooi George, dat betekent dat het met werk dus goed is gekomen, gefeliciteerd.

Hij kan ook bij mij op de KT88 (ben daar zelf ook wel nieuwschierig naar), kijk maar wat je wilt, zijn genoeg mogelijkheden.

Leg er evt anders een papiertje bij dat 'ie te koop is, wie weet is er een liefhebber.
Tis inderdaad helemaal goed gekomen met het werk.

Leuk, Met de KT88 kon wel eens een hele mooie combi worden dus dat moet goed gaan komen dan.

Dat briefje is een goed idee al gaat de speler wel weg met een Jelco 750D arm in plaats van mijn eigen arm.
Maar dat zal ik er wel bij vermelden dan.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

elmoow schreef:
Mij lijkt het ook wel eens leuk om langs te komen bij zo'n dag, zelf heb ik (nog) niet zoveel interessants om mee te nemen.
Ik voeg je toe elmoow, laat de dag inspirerend werken zou ik zeggen, welkom. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Kappa7 schreef:
Barry2001 schreef:
Kappa7 schreef:
Alles lijkt nu goed rond en ik kan dus naar Almelo komen.

Ik neem dan dus de verbouwde Thorens met Tangentiale toonarm mee die daarna in de verkoop kan.
De Phono Dude en mijn voorversterker neem ik ook mee.
Om de spullen te laten horen is er dus nog wel een eindversterker en een paar speakers nodig maar dat zal gerust wel goed komen lijkt mij zo.

Tot 4-feb
Groetjes George
Mooi George, dat betekent dat het met werk dus goed is gekomen, gefeliciteerd.

Hij kan ook bij mij op de KT88 (ben daar zelf ook wel nieuwschierig naar), kijk maar wat je wilt, zijn genoeg mogelijkheden.

Leg er evt anders een papiertje bij dat 'ie te koop is, wie weet is er een liefhebber.
Tis inderdaad helemaal goed gekomen met het werk.

Leuk, Met de KT88 kon wel eens een hele mooie combi worden dus dat moet goed gaan komen dan.

Dat briefje is een goed idee al gaat de speler wel weg met een Jelco 750D arm in plaats van mijn eigen arm.
Maar dat zal ik er wel bij vermelden dan.
KT88 staat er wel met voorversterker, en de SS Reference Monitors waar de voetjes nu nog van in de natte verf staan. M'n vriendin begon laatst ook al over onze ouwe vinylplaten weer eens draaien, misschien toch, eens.....

Ben vandaag nog even met de -man verantwoordelijk voor de ruimte- in de luisterruimte geweest, dat gaat helemaal goedkomen, bereveel zin in!

Grtn, Barry
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Kappa7 »

Barry2001 schreef:
Kappa7 schreef:
Barry2001 schreef:
Mooi George, dat betekent dat het met werk dus goed is gekomen, gefeliciteerd.

Hij kan ook bij mij op de KT88 (ben daar zelf ook wel nieuwschierig naar), kijk maar wat je wilt, zijn genoeg mogelijkheden.

Leg er evt anders een papiertje bij dat 'ie te koop is, wie weet is er een liefhebber.
Tis inderdaad helemaal goed gekomen met het werk.

Leuk, Met de KT88 kon wel eens een hele mooie combi worden dus dat moet goed gaan komen dan.

Dat briefje is een goed idee al gaat de speler wel weg met een Jelco 750D arm in plaats van mijn eigen arm.
Maar dat zal ik er wel bij vermelden dan.
KT88 staat er wel met voorversterker, en de SS Reference Monitors waar de voetjes nu nog van in de natte verf staan. M'n vriendin begon laatst ook al over onze ouwe vinylplaten weer eens draaien, misschien toch, eens.....

Ben vandaag nog even met de -man verantwoordelijk voor de ruimte- in de luisterruimte geweest, dat gaat helemaal goedkomen, bereveel zin in!

Grtn, Barry
Leuk ik heb er ook zin :D
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”